پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

یکی از کمپانی‌های خودروسازی که تولیدات آن در ایران طرفداران زیادی دارد، کمپانی رنو است. خودرو‌هایی نظیر رنو کولیوس، تالیسمان، ساندرو و استپ‌وی، در میان ساکنان ایران جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده اند. اما متاسفانه کار واردات خودرو‌های خارجی در ایران بسیار دشوار بوده و بسیاری از واردکنندگان به علت وجود تحریم و افزایش نرخ ارز، از این کار منصرف شدند.

به هر حال با گرانی لوازم یدکی خودرو‌های رنو و همچنین هزینه تعمیر و تعویض قطعات فنی آنها، برای جلوگیری از مشکلات جبران‌ناپذیر خودروی رنو و رویارویی با پرداخت هزینه‌های بالا، باید برای هر اقدام خاص در زمان مناسب خود به تعمیرگاه مراجعه کنید.

برای مثال، اقداماتی نظیر تعویض روغن، تعویض لنت ترمز و تعویض فیلتر، در هر مدل از خودرو‌های رنو متفاوت است و زمان خاص خود را دارد. همچنین سعی کنید همواره تعمیرات خودروی رنوی خود را در تعمیرگاه‌های تخصصی رنو انجام دهید. در ادامه همین مطلب، شما را با ویژگی نمایندگی تعمیرگاه رنو و بهترین زمان مراجعه به نمایندگی تعمیرات رنو در تهران آشنا می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

بررسی ویژگی نمایندگی تعمیرگاه رنو

اولین و مهم‌ترین خصوصیت یک تعمیرگاه مجاز رنو، دارا بودن تعمیرکارانی با‌تجربه و دوره‌دیده در زمینه تعمیر انواع خودروی رنو است. معمولا این تعمیرکاران برای استخدام در یک تعمیرگاه حرفه‌ای باید دوره‌های خاصی را گذرانده و امتحان آن را پس دهند. در این صورت می‌توانند به عنوان تعمیرکار رنو در تعمیرگاهی حرفه‌ای و کاملا استاندارد مشغول به کار شوند. دومین ویژگی، استفاده از تجهیزات به‌روز برای تعمیر خودرو است.

یک تعمیرگاه حرفه‌ای رنو، باید با تکنولوژی روز دنیا مطابق بوده و برای عیب یابی بخش‌های مختلف خودرو و تعمیر قطعات، از به روز‌ترین تجهیزات استفاده کند. علاوه بر آن، تعمیرگاهی که ادعا می‌کند در زمینه تعمیر رنو متخصص است، باید به عنوان واردکننده‌ای موفق در زمینه لوازم یدکی انواع رنو نیز فعالیت کند. در این صورت، مشتری با سپردن تعمیرات خودرو به این تعمیرگاه، دیگر نگران استفاده از قطعات نا‌مرغوب و غیر استاندارد نخواهد بود.

از دیگر ویژگی نمایندگی رنو، می‌توان به برخورد مناسب کارکنان، رعایت نظم در ارائه خدمات، هزینه مناسب و در نهایت نتیجه رضایت بخش اشاره کرد. اگر دارنده خودروی رنو هستید ولی هنوز موفق به یافتن تعمیرگاهی که تمام این خصوصیات را داشته باشد نشدید، این مجموعه را جزو اولویت های تعمیر خودرو خود قرار دهید. یکی از مهم‌ترین خدمات نمایندگی رنو در غرب تهران، داشتن تعمیرکارانی مجرب و با‌سابقه در خصوص تعمیر تخصصی رنو بوده و ایشان سر صبر و حوصله عملکرد تمام قطعات فنی خودروی شما را بررسی می‌کنند.

2

چه زمانی برای تعویض روغن موتور رنو در تعمیرگاه‌های تخصصی مناسب است؟

یکی از اولین اقداماتی که با مراجعه شما به تعمیرگاه رنو چک می‌شود، میزان و سطح روغن موتور است. چرا که عملکرد روغن موتور، تاثیر مستقیم بر عملکرد کلی خودرو دارد. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که تعمیرگاه تخصصی رنوی معتبر، هر روغن موتوری را برای موتور تمام خودرو‌ها توصیه نکرده و روغن موتور خودروی شما را با روغن متناسب تعویض می‌کند. لازم به ذکر است که روغن موتور، مهمترین قسمت در موتور خودرو است، چرا که از زنگ‌زدگی قطعات داخلی موتور جلوگیری می‌کند.

چه زمانی برای تعویض روغن جعبه‌فرمان و جعبه‌دنده مناسب است؟

وظیفه اصلی روغن هیدرولیک فرمان، روانکاری قطعات داخلی سیستم فرمان است. همین امر، منجر به چرخش روان‌تر فرمان می‌شود. تعمیرگاه تخصصی رنو، معمولا برای تعویض روغن فرمان هیدرولیک، یک جدول زمانی مشخص به شما می‌دهد که پس از پایان این زمان، مجدد روغن فرمان هیدرولیک را تعویض کنید. یکی دیگر از سیستم‌های حیاتی خودرو، جعبه‌دنده یا گیربکس است.

روغن گیربکس بسته به نوع خودرو کاملا متفاوت بوده و یک تعمیرکار حرفه‌ای، می‌داند که کدام روغن برای کدام خودرو با کدام مشخصات فنی مناسب است. سپس طبق همین دانش، روغن مناسب را به شما پیشنهاد می‌کند. یکی از پیامد‌های ناشی از روغن گیربکس، پایین آمدن سطح آن است. دقت کنید که اگر سطح روغن گیربکس کم شود، قطعات داخلی این سیستم داغ کرده و بین آنها اصطکاک ایجاد می‌شود. همین امر منجر به اختلال عملکرد این بخش انتقال قدرت خودرو می‌شود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است که به طور مرتب، سطح روغن گیربکس خودرو را چک کنید. اهمیت سرویس دوره‌ای در تعمیرگاه تخصصی رنوساز این است که در با یک بار مراجعه، تمام قطعات فنی خودروی رنو شما بازبینی شده و اگر در هر بخش مشکلی وجود داشته باشد، در کوتاه‌ترین زمان حل می‌شود. همچنین شما می‌توانید تعویض قطعات مصرفی خودرو نظیر تعویض لنت ترمز رنو و تسمه تایم را با خیالی آسوده به رنوساز بسپارید.

3

هزینه تعمیرات در تعمیرگاه تخصصی رنو

به طور کلی، هزینه تعمیرات قطعات فنی رنو، مبلغیست که توسط اتحادیه تعمیرکاران به تمام تعمیرگاه‌های مجاز رنو اعلام شده و تمامی آنها موظف هستند تا هزینه مربوطه را از شما طبق بازه اعلام‌شده دریافت کنند. هزینه تعمیرات رنو در تعمیرگاه‌های تخصصی، با توجه به نوع و میزان آسیب‌دیدگی قطعات، اجرت تعمیرکار و مدت زمان تعمیر متفاوت است. برای مثال، هزینه تعویض کامل موتور با هزینه لنت یکی از ترمز‌ها متفاوت است.

اما در خصوص خرید قطعات فنی و مصرفی، توصیه می‌کنیم خساست را کنار بگذارید و بهترین نوع را خریداری کنید. چرا که تمامی قطعات فنی خودرو به نوعی با یکدیگر ارتباط دارند و همگی برای رسیدن به یک هدف مشترک یعنی رانندگی بی‌ دغدغه شما تلاش می‌کنند. از همین رو هرقدر این قطعات مرغوب‌تر و با کیفیت بهتر باشند، عملکرد کلی خودرو بهتر بوده و طول عمر مفید آن افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

اگر شما هم دارنده رنو هستید و تا کنون تعمیرگاه مناسبی برای سرویس خودروی خود پیدا نکردید، رنوساز بهترین گزینه برای شماست. در سال 1385 این تعمیرگاه تخصصی، فعالیت خود را در زمینه واردات لوازم یدکی رنو از شعبه فرانسه و رومانی آغاز کرد. خوشبختانه تا به امروز توانسته خدمات خود را روز به روز به شکل متنوع و با کیفیت بهتری به مشتری ارائه کرده که همین امر به جلب رضایت مشتریان بیشتر کمک می‌کند. اگر شما هم قصد دارید سرویس دوره‌ای خودروی رنو خود را به دست تعمیرکاران مجرب و با‌سابقه بسپارید، همین حالا با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان