پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

هود آشپزخانه در انواع مختلفی ساخته می‌شود که هر یک دارای مشخصات متفاوتی می‌باشد. اصولاً هر یک از برندهای تولیدکننده هود آشپزخانه، هودی با طرح‌، مشخصات و قیمت‌های متفاوت تولید می‌کنند.

هود آشپزخانه چیست؟

یکی از لوازم مهم برای هر آشپزخانه‌ای، هود آشپزخانه است. انواع مختلفی هود آشپزخانه از ارزان قیمت گرفته تا مارک‌های گران در بازار موجود می‌باشد که هر کدام از عملکرد مشابه ولی ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند. هود بالای اجاق گاز قرار می‌گیرد و با جذب و هدایت هوای گرم و چرب حاصل از آشپزی به بیرون از خانه، هوای آشپزخانه را تازه می‌سازد و مانع از چرب شدن محیط اطراف اجاق گاز می‌شود.

خصوصیات هود آشپزخانه خوب

در این قسمت شما را با ویژگی‌های یک هود آشپزخانه خوب و ارزان آشنا خواهیم کرد؛ در نتیجه به هنگام خرید، انتخاب برای شما راحت‌تر خواهد بود. به هنگام خرید هود به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قدرت مکش: قدرت مکش یک هود بر اساس میزان هوایی که هود می‌تواند در واحد زمان جذب و جابه‌جا کند، محاسبه می‌شود. هر چقدر که قدرت مکش یک هود بیشتر باشد، فن هود قوی‌تر بوده و هوای بیشتری را جابه‌جا می‌کند. برای انتخاب هود با مکش کافی جهت جذب هوای حاصل از آشپزی در منزل، باید مواردی مانند؛ ابعاد آشپزخانه، تعداد دفعات آشپزی در روز و نوع آشپزی که انجام می‌دهید توجه داشته باشید.

  • سایز هود: موردی که در انتخاب یک هود خوب و ارزان، حتماً باید به آن توجه داشته باشید، سایز هود آشپزخانه است. توصیه می‌کنیم هودی متناسب با عرض اجاق گاز خود را خریداری نمایید. در صورت رعایت این موضوع، هود آشپزخانه می‌تواند تمامی هوای گرم و چرب حاصل از آشپزی را به خود جذب نماید.

  • صدای هود: به یاد داشته باشید که هیچ هودی بی‌صدا نمی‌باشد. اما در صورتی که یک هود مناسب را انتخاب نمایید، خواهید دید که آن هود نسبت به هودهای دیگر، از صدای کمتری برخوردار می‌باشد. بنابراین اگر به صدا حساس هستید، هنگام خرید هود آشپزخانه حتماً به میزان صدای تولید آن نیز توجه داشته باشید.

  • سیستم تهویه: به طور کلی تمامی هودها به دو دسته کانال دار و بدون کانال تقسیم بندی می‌شوند. گاهی اوقات افراد به دلیل نبود فضای کافی در آشپزخانه خود، مجبور به استفاده از هودهای بدون کانال می‌شوند که این هودها از یک فیلتر ذغالی برخوردار می‌باشند و نیاز به تعویض دوره‌ای دارند. بنابراین در صورت خرید یک هود کانال‌دار، حتماً هر سه ماه یکبار فیلتر آن را تعویض کنید.

  • ظاهر و زیبایی: یک هود آشپزخانه خوب، علاوه بر تمامی موارد نام برده شده در بالا، باید ظاهری شیک و زیبایی نیز داشته باشد. هودهای آشپزخانه از نظر امکانات، اندازه، ظاهر و ... به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند؛ انواع هود آشپزخانه از نظر ظاهری عبارتند از: هود جزیره‌ای، هود شومینه‌ای، هود دیواری و ... که دارای ظاهری شیک و زیبا می‌باشند. علاوه بر این‌ها موارد، در بازارها هودهای بالابر یا هود مخفی نیز به فروش می‌رسد؛ که اینگونه هودها برای افرادی مناسب هستند که نمی‌خواهند نمای هود در ظاهر آشپزخانه تأثیری داشته باشد.

بهترین مارک هود آشپزخانه

Shape3

انواع متفاوتی هود آشپزخانه (هود دودکشی، هود مورب، هود جزیره‌ای، هود توکار یا مخفی و همچنین هود بالابر) با سطوح مختلف کیفیت و قیمت در بازار موجود می‌باشد. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین هود آشپزخانه هستید اما اطلاعات کافی در مورد خصوصیات انواع هود آشپزخانه را ندارید، به این نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت، توجه نمایید.

ما در ادامه لیستی از خصوصیات بهترین هود آشپزخانه را برای شما قرار داده‌ایم؛ شما می‌توانید با رعایت این نکات به هنگام خرید، مناسب‌ترین هود را برای آشپزخانه خود خریداری نمایید:

  1. اجاق گاز شما چه اندازه‌ای است؟ هنگام خرید هود باید هودی با ابعاد مناسب خریداری کنید تا بتواند تمام هوای حاصل از پخت و پز را به خود جذب سازند و آن را به بیرون هدایت کند.

  2. قدرت مکش هود مورد نظر چقدر است؟ به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً چه میزان آشپزی می‌کنید. اگر روزانه میزان زیادی آشپزی می‌کنید، یک هود با قدرت مکش بالا را تهیه کنید.

  3. چه مدل هودی را نیاز دارید؟ ما هودهایی داریم که هوای حاصل از آشپزی را جذب و آن را به بیرون منتقل می‌کند و همچنین هودهایی وجود دارند که هوا گرم و چرب را جذب و تمیز کرده و مجدد به داخل خانه بر می‌گردانند.

  4. سرعت فن هود مد نظر چقدر است؟ بین سرعت فن هود و قدرت مکش آن رابطه مستقیمی وجود دارد. قبل از خرید هود، حداکثر سرعت فن را بررسی کنید تا متوجه شوید که پاسخگوی نیاز شما هست یا نه.

کم صداترین هود آشپزخانه کدام است؟

Shape4

امروزه وجود هود در هر آشپزخانه‌ای یک امر ضروری است که بسیار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل میزان استفاده زیادی که هودها دارند، در صورتی که از کیفیت پایین برخوردار باشند، صدای تولیدی آن‌ها زیاد شده و موجب اذیت افراد داخل خانه خواهد شد. بنابر این هنگام خرید هر هودی به صدای تولید شده توسط آن توجه داشته باشید. البته برخی این واقعیت را نادیده می‌گیرند که صدای کم هود می‌تواند نشانه ضعیف بودن موتور هود باشد؛ در صورتی که می‌خواهید کم صداترین هود آشپزخانه که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هست را خریداری نمایید، حتماً به هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که صدای کم هود ناشی از موتور ضعیف آن است یا برخورداری از یک موتور باکیفیت.

در صورتی که می‌خواهید از کیفیت خرید خود اطمینان حاصل نمایید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه لوازم خانگی دنیته می‌باشد. شما می‌توانید بهترین مارک هود آشپزخانه را از این مجموعه خریداری نمایید.

درباره فروشگاه دنیته

فروشگاه لوازم خانگی دنیته، بزرگ‌ترین مرکز تولید کننده انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا از جمله بهترین هودهای آشپزخانه در ایران می‌باشد. تمامی قطعات هودهای آشپزخانه تولید شده در این مجموعه از مواد اولیه بسیار باکیفیتی ساخته و به صورت حرفه‌ای، مونتاژ شده‌اند. این گروه با بیش از ۱۰ سال تجربه کاری و بهره‌وری از کادری متخصص و مجرب، توانسته تا با تولید محصولاتی با کیفیت بالا، رضایت کامل مشتریان را جلب نماید.جهت ارتباط با گروه دنیته و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس 1: 02634255135

شماره تماس 2: 02633342135

شماره تماس کارخانه: 02634827280

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان