پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

گروه صنعتی مبدل سازان کیمیا انواع مخزن استیل را برای همه صنایع طراحی و تولید می‌کند. در این مقاله سعی داریم در مورد انواع مخازن استیل، ویژگی‌ها، مزایا، معایب و قیمت مخزن استیل برای شما عزیزان صحبت کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

مخزن استیل چیست؟

 

در صنایع برای نگهداری مواد اولیه و تولید محصولات مختلف به مخزن استیل نیاز است. یکی از پرکاربردترین نوع مخازن مخزن استیل است. پس میتوانیم بگوییم که مخازن استیل یا تانکرهای استیل جایگاهیست برای نگهداری موادی خاص که قابلیت نگهداری آنها به صورت فله و یا در مخازن فولادی امکان پذیر نیست.

 

 

ویژگی مخزن استیل

 

مخزن استیل ویژگی‌های خاصی دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها مقاومت در برابر زنگ زدگی آنهاست. از این مخازن برای حمل و نقل مواد مهم و با ارزش نیز استفاده می‌شود. این مخازن به صورت تک جداره، دو جداره و سه جداره تولید می‌شوند. در این مخازن هیچ احتمالی از پوسیدگی، شکستگی و یخ زدگی وجود نخواهد داشت. در این مخازن هیچ احتمالی از پوسیدگی، شکستگی و یخ زدگی وجود نخواهد داشت.  این نوع تانک ها می توانند ۱۰۰ درصد آب را بدون مواد اسیدی نگهداری کنند.

5

کاربرد مخزن استیل

 

مخازن استیل از مهم‌ترین عوامل و تجهیزات برای طراحی و ساخت خطوط مختلف صنایع غذایی و بهداشتی می‌باشند که به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر زنگ‌زدگی دارند برای نگهداری و عمل آوری سیالات در صنایع مختلف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع بهداشتی
  • صنایع شیمیایی
  • کشتارگاه‌ها
  • ذخیره اتیل و الکل
  • تولید و نگهداری سموم
  • کارخانه‌های تولید روغن
  • کارخانه‌های تولید لبنیات
  • نگهداری و ذخیره مواد نفتی و اسیدی

 

انواع مخزن استیل مبدل سازان کیمیا

 

مخازن استیل به علت کاربرد فراوانی که دارند دسته بندی های مختلفی دارند در این قسمت ما جامع ترین دسته بندی را معرفی می‌کنیم.

 

دسته بندی بر اساس جداره مخازن استیل

 

 مخزن استیل تک جداره

 

  این نوع مخازن یکی از پر مصرف ترین مخازن استیل می‌باشند. این محصول از گنجایش ۵۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰لیتری قابل طرح ریزی و ساخت است. یقیناً با ملاحظه به گنجایش و سایز مخزن استیل تک جداره  قطر ورق به کار برده شده در آن ها متمایز است.

مخزن استیل دو جداره

 

مخازن دو جداره یا سه جداره زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که مخزن استیل نیاز به داشتن قابلیت حفظ گرما یا سرما یا قابلیت های خاصی داشته باشد. در واقع لایه دوم هیچ تاثیری بر میزان فشار یا مقاومتی که مخزن فولادی می تواند تحمل کند ندارد و بیشتر یک پوشش است. به همین دلیل معمولاً ضخامت جداره دوم در طراحی مخزن فولادی 1.5 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. اما ضخامت لایه داخلی که وظیفه اصلی را بر عهده دارد بر اساس فشار و وزن سیال و ... طراحی می‌شود و معمولاً بیش از 2 میلی متر است. مخزن دو جداره استیل در طیف وسیعی از کاربردها برای ایجاد محفظه ثانویه برای ذخیره سازی مواد شیمیایی یا نفت اجرا می شوند.

مخزن استیل سه جداره

 

 از مخازن استیل سه جداره برای فرآیندهای تبدیل و تغییر فرم چند نوع مواد در دماهای مختلف استفاده میشود. مخازن استیل سه جداره بسته به نوع کارکرد آنها قابلیت فعالیت در دماهای 40- تا 460 درجه سانتیگراد را دارند. از این نوع مخازن در صنایع مختلفی چون غذایی ، دارویی و شیمیایی بیشتر استفاده میگردد. بسته به نوع محصولات تولیدی، سطح خورندگی، فشارمورد نیاز و دمای کاربردی مخازن سه جداره استیل قابل طراحی و ساخت هستند.

 

هر کدام از این دسته بندی‌ها کاربرد خاص خود را دارند که بسته به سفارش کارفرما طراحی و ساخته می‌شوند.

 

قیمت مخزن استیل

 

پارامترهای زیادی در تولید مخزن استیل نقش دارند، از این رو قیمت مخزن استیل تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می گیرد. یکی از عوامل تعیین کننده قیمت مخزن استیل مشخصات فنی آن از قبیل ظرفیت، فشار، گرما، نوع مواد داخل مخزن افقی یا عمودی بودن آن و وجود تجهیزات جانبی مانند شیشه جانبی، همزن می باشد. گیربکس، آبنما، نردبان، گیربکس برقی. یکی دیگر از عوامل فنی که بر قیمت مخزن استیل تأثیر می گذارد، تعداد جداره‌های  آن است. به طور معمول قیمت مخزن‌های دوجداره و سه جداره استیل بیشتر از قیمت ورق تک جداره است.

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت مخزن، قیمت ورق استیل است. علاوه بر عواملی مانند گرید، ضخامت و وزن که بر قیمت ورق های استیل تاثیر می گذارد، قیمت ورق های استیل نیز تحت تاثیر نوسانات بازار روزانه تغییر می کند. برای مشاهده قیمت روز ورق استیل می توانید به سایت مبدل سازان کیمیا مراجعه نمایید.

6

حرف آخر

گروه مبدل سازان کیمیا به دلیل داشتن سابقه کاری و همچنین کیفیت‌های بالا و بهره وری از پرسنل ماهر و کارکشته در این زمینه توانسته است نظر بسیاری از پتروشیمی ها، کارخانجات قیر و آسفالت، کارخانجات چسب سازی، همچنین برخی کارخانجات مواد شوینده و شامپو را به خود جلب نماید.کلیه مخازن صنعتی مبدل سازان کیمیا از مواد سخت با توجه به نیاز مشتری با بهترین کیفیت و استاندارهای ایمنی طراحی و تولید می‌شود.

شرکت مبدل سازان کیمیا تولید کننده و طراح انواع مخزن استیل تک جداره، دوجداره و سه جداره طبق سفارش و نیاز شما است. برای سفارش و خرید مخزن استیل به سایت مبدل سازان کیمیا مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان