پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

به گزارش تلنگر؛ خودرو و تکنولوژی‌های مربوط به آن همیشه جذابیت‌های خود را برای عاشقان این حوزه دارد؛ موضوعی که باعث می‌شود در نزدیکی سال جدید میلادی همه خودروبازها در خصوص تکنولوژی‌های استفاده شده در نسل جدید این خودروها صحبت می‌کنند.

برخی از این تکنولوژی‌ها در حوزه طراحی خودرو است و برخی دیگر در حوزه تکنولوژی‌های برقی و راهبری خودرو است؛ جایی که خودروبازها چنان با ذوق برایتان از آپشن‌های جدید و امکانات تازه خودرو می‌گویند که دوست دارید فقط یک بار داخل آن خودرو نشسته و از آن امکانات استفاده کنید؛ گویشی هیجانی که شما را جذب این صنعت می‌کند حتی اگر خیلی اهل خودرو نباشید.

این موضوع با سرعت گرفتن تکنولوژی‌های موازی از جمله الکترونیک سرعت بیشتری گرفته است و خودروها با قابلیت‌های جدیدی شما را شگفت‌زده می‌کند و هر چه پیش می‌رویم این شگفتی‌ها بیشتر می‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با تکنولوژی‌های به کار رفته در خودروهای سال 2023 دنیا آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید و بیشتر بخوانید.

وقتی نوبت به روند تکنولوژی روی روند اقتصادی خودروها برای سال 2023 می رسد،  تکنولوژی در اوج آسمان است و چیزهایی را خواهید دید که شاید قبل از آن حتی به آن فکر نکرده باشید. یکی از بزرگترین محرک های این روند، تلاش برای داشتن وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست است. این به دلیل آن است که واقعیت این است که افراد بیشتری به دنبال حمل و نقل پایدار هستند زیرا 28 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای فقط در  ایالات متحده امریکا تنها از حمل و نقل ناشی می شود و نیاز به کاهش مونوکسید کربن است که باعث شده توسعه خودروهای برقی مقرون به صرفه و کارآمد باشد؛ به طوری که انتظار می‌رود خودروهای برقی تا سال 2025، خودروهای برقی بیش از 10 درصد بازار فروش این صنعت را تشکیل دهند. 

اینها مواردی است که اگر به داشتن خودرو سال علاقمندید می توانید از برخی از مدرن ترین مارک ها و مدل های خودرو انتظار مشاهده آنها را داشته باشید.

وسایل نقلیه متصل خودکار

وسایل نقلیه خودران که به عنوان خودروهای خودران یا بدون راننده نیز شناخته می شوند، می توانند شیوه حمل و نقل افراد و کالاها را متحول کنند. آنها همچنین ممکن است به بهبود ایمنی جاده و حتی کاهش ترافیک کمک کنند. حتی ساختار اساسی شهرها ممکن است با خودروهای بدون راننده تغییر کند. از این گذشته، دیگر نیازی به پارکینگ یا مکانی نخواهید داشت، زیرا می توانید ماشین خود را به مکانی بفرستید در زمانی که به آن نیاز دارید به محل خود فراخوانید.

امروزه خودروسازان متعددی در حال تلاش برای دستیابی به سطح 4 خودمختاری هستند که در آن خودرو بتواند در سال آینده تحت شرایط خاصی با خیال راحت رانندگی کند. در واقع، تاکسی های بدون راننده در حال حاضر در برخی از مناطق جهان در حال فعالیت هستند و به عنوان یک تجربه آزمایشی نتایج خوبی هم به دست آوردند. دو شرکت آلمانی آئودی و BMW در حال کار بر روی توسعه این وسایل نقلیه هستند. در کشور چین نیز  AutoX قبلاً تاکسی‌های کاملاً بدون راننده را در سال 2021 راه‌اندازی کرد. سایر صنایع مانند شرکت‌های حمل و نقل در حال کار برای توسعه کامیون‌های خودران هستند. این پیشرفت‌ها صنعت خودرو را یک صنعت رو به رشد و هیجان انگیز برای سال 2023 کرده است.

کاهش انتشار آلاینده‌ها از  اگزوز خودرو

اطمینان از اینکه مبدل کاتالیزوری شما به خوبی کار می کند، راه خوبی است تا خودرویی به بازار عرضه شود که برای دوستدار محیط زیست جذابیت‌های لازرم را داشته باشد. این یک کاتالیزور شیمیایی در خودرو است که برای تمیز کردن اگزوز استفاده می شود. هنگامی که به طور مطلوب کار می کند، اکسید نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن تبدیل می شود، در حالی که مونوکسید کربن به دی اکسید کربن تبدیل می شود. این مبدل ها برای عملکرد عادی خودرو بسیار مهم هستند همچنین کمک شایانی به جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش انتشار آلاینده‌ها می‌کنند.

با تأکید بیشتر بر پایداری، چندین خودرو با مبدل های کاتالیزوری گران قیمت وجود دارد که کار خارق العاده ای در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام می دهند. لامبورگینی آونتادور یکی از گران ترین هاست، اما حتی رم 2500 ابتدایی تر، مبدل کاتالیزوری گران قیمتی دارد. از آنجایی که یک مبدل برای عملکرد به فلزات کمیاب نیاز دارد، مبدل‌های گران‌تر معمولاً کار بهتری در کاهش انتشارات گازهای آلاینده انجام می‌دهد. این احتمال وجود دارد که خودروسازان برای ایجاد یک وسیله نقلیه پایدارتر در آینده روی این بخش خاص سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

تحرک بیشتر و گزینه های حمل و نقل در خودرو

این یک روند عظیم است که تقریباً همه صنایع را تحت تأثیر قرار داده است و نیرو محرکه نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که تعداد بیشتری از مردم به مناطق پرجمعیت نقل مکان می کنند و با نگرانی فزاینده در مورد بحران آب و هوا، روزهایی که هر کس ماشین شخصی خود را دارد ممکن است خیلی زود مانند گذشته شود؛ تکنولوژی در حال حرکت به سمت خودرو‌های اشتراکی است.

حتی امروزه، اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری سواری در حال تبدیل به صنعتی بزرگ هستند. پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری برای رفع نیازهای حمل‌ونقل خود به سمت ارائه‌دهندگان خدمات اینچنین بروندتا از سرویس‌های آنان استفاده کنند.

این تغییر نه تنها به نفع اپراتورهای بزرگ مانند Uber و Lyft است، بلکه اپراتورهایی که چندین گزینه جابجایی را با یک کانال پرداخت و رابط واحد به مشتریان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یک مشترک می‌تواند برای چند ساعت ماشین را تحویل بگیرد، یک اسکوتر الکترونیکی را بعداً در روز قرض بگیرد، و حتی حمل‌ونقل عمومی را از طریق یک سکو به خانه برساند.

اینها تا چند سال پیش یک رویا بود؛ رویایی که امروز در حال تبدیل شدن به واقعیت است و شما می‌توانید در سال آینده در برخی کشورها سوار خودرویی شوید که در آن راننده‌ای نیست و شما را در امنیت کامل به مقصد خواهد رساند.

سال 2023 شاهد تغییرات قابل توجهی در نحوه مالکیت و بهره برداری از وسایل نقلیه خواهد بود. اینها برخی از روندهای برتر هستند که باید در سال آینده به آنها توجه داشت. با هدف افزایش پایداری و ایمنی، این مناطق در حال حرکت در صنعت خودرو هستند.

شما می‌توانید اخبار جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط با خودرو و قیمت خودروهای داخلی و خارجی را در صفحه بازار خودرو پایگاه خبری تحلیلی تلنگر بخوانید.

انتهای مطلب

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان