پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

تولید چسب سیلیکات سدیم به دانش و مهارت بالایی در این زمینه نیاز دارد. امروزه این نوع چسب به طور گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که از ویژگی ها و قابلیت های بی نظیری برخوردار است. در صورتی که در تولید این محصول از نیروهای متخصص و تکنولوژی ها پیشرفته استفاده شود، کارایی و قابلیت های آن نیز به طور قابل توجهی افزایش می یابد. سدیم سیلیکات پایه اصلی این چسب محسوب می شود، که از قابلیت حل شدن در آب برخوردار است.

نگاهی بر ویژگی ها و قابلیت های بی نظیر چسب سیلیکات سدیم

یکی از ویژگی های مهم و بارز چسب های سیلیکات سدیم چسبندگی زیاد آن ها است، از اینرو از قدرت نفوذ بسیار بالایی در سطوح برخوردار هستند. همچنین از دیگر قابلیت های این محصول کاربردی می توان به ضخامت بالای آن اشاره کرد. چسب سیلیکات سدیم قادر است تا دمای ۱۳۰۰ درجه را به خوبی تحمل نماید. مقاومت این نوع چسب در برابر آب و زنگ ‌زدگی نیز از دیگر ویژگی های و مثال زدنی این نوع چسب به شمار می آید. مقاومت در برابر سایش و احتراق از دیگر خصوصیات مهم چسب سیلیکات سدیم است.

همچنین استفاده از چسب سیلیکات سدیم در سازه ها افزایش قدرت آنها را به دنبال دارد. بهتر است بدانید خرید این نوع چسب در مقایسه با لاتکس ها از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه است. از طرفی چسب سیلیکات سدیم نسبت به لاتکس ‌ها از سازگاری بالایی با محیط زیست برخوردار می باشد.

 

(تولید چسب سیلیکات سدیم)

آشنایی با نحوه تولید چسب سیلیکات سدیم

بهتر است بدانید تولید چسب سیلیکات سدیم معمولا به دو روش خشک و تر صورت می گیرد. در ادامه نگاهی مختصر به این روش های تولیدی خواهیم داشت.

تولید چسب سیلیکات سدیم به روش خشک: از ذوب کردن مخلوط کربنات سدیم و شن در کوره هایی با دمای ۱۴۵۰ درجه سدیم سیلیکات‌ ها به دست می آید. ماده به دست آمده دارای رنگی تقریباً آبی تا سبز روشن می باشد. مواد ذوب شده بعد از خنک شدن و  در یک دستگاه مخصوص به اندازه کافی خرد می‌ شوند. این مواد خرد شده در نهایت در آب حل شده و طی عمل فیلتراسیون  محلول صاف شده سدیم سیلیکات‌ حاصل می شود.

تولید چسب سیلیکات سدیم به روش تر: تولید چسب سیلیکات سدیم به روش تر دارای روشی مشابه با روش خشک می باشد. در این روش برای تولید چسب لازم است یکسری تغییرات در روش خشک اعمال شود. برای تهیه سدیم سیلیکات های قلیایی لازم است از ابتدا سیلیس را با سود ذوب کرد و یا مقداری سود خشک را در زمان ذوب به کوره اضافه کرد. به منظور حل  شدن سدیم سیلیکات ها باید از بخار پر فشار استفاده کرد.

 

تولید چسب سیلیکات سدیم مایع

بهتر است بدانید چسب سیلیکات سدیم دارای دو نوع مایع و جامد است. چسب سیلیکات سدیم مایع از سه جزء سیلیس، قلیا و آب تشکیل شده است. چسب سیلیکات سدیم مایع رنگ شفافی داشته و از ضخامت بالایی برخوردار است. همچنین این محصول نقش بسیار مهمی در فرمول بندی لعاب و مینا و کنترل سایندگی لوله های آب دارد. این نوع چسب از کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف همچون صنایع شوینده، بتن سازها، کارتن سازها، صنایع فولاد و نسوز، صنایع ریخته گری، سرامیک و کاشی سازها برخوردار است.

 همچنین یکی از کاربردهای بسیار مهم چسب سیلیکات سدیم مایع استفاده از آن جهت تعمیر خودرو می باشد. در واقع از این ماده به منظور پر نمودن درزها و شکاف های سرسیلندر ماشین استفاده می شود. شرکت های نام آشنا همچون سیلیکات گستر اصفهان با تولید چسب سیلیکات سدیم با کیفیت توانسته اند گامی مهم در بر طرف ساختن نیازهای اغلب صنایع بردارند. 

 تولید چسب سیلیکات سدیم با کیفیت توسط مرکز نام آشنای سیلیکات گستر اصفهان

به جرات می توان گفت یکی از برترین مراکز جهت تولید چسب سیلیکات سدیم شرکت سیلیکات گستر اصفهان است. این مرکز با سابقه طولانی و تولید محصولات با کیفیت توانسته رضایت مشتریان را به بهترین شکل جلب نماید. این مرکز با بهره مندی از نیروهای مجرب و کارآزموده توانسته این محصول تولیدی خود را با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه کند.

همچنین از دیگر ویژگی های بارز این شرکت نام آشنا می توان به استفاده از تکنولوژی پیشرفته آزمایشگاهی و ماشین آلات صنعتی مدرن اشاره کرد. با انتخاب مرکز شناخته شده سیلیکات گستر اصفهان آسوده خیال باشید که محصولی با کیفیت و مرغوب را خریداری خواهید کرد.

https://silicategostar.com/

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان