پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

تنظیم پیش قرارداد و توافق بین طرفین باشد و سپس به دفترخانه ارائه دهد. قرارداد براساس ماده 10 قانون مدنی و بارعایت شرایط ماده 190 تنظیم کند. به نمایندگی و وکالت از طرفین یا یک طرف در محضر (دفتر اسناد رسمی ) حاضر شود و کلیه مراحل تنظیم سند و قرارداد را در آنجا انجام دهد. به عنوان مشاور در کنار موکل خود حضور یابد تا در قرار داد شرطی خلاف واقع یا به ضرر موکل خود نوشته نشود .

 

در ماده 10 قانون مدنی، اصل آزادی اراده یا اصل آزادی قراردادها مطرح شده است. بر اساس اصل آزادی قراردادها، هر توافقی که خلاف قانون نباشد، معتبر بوده و قانون از آن حمایت می کند. بنابراین طرفین قرارداد می توانند با هر شرایطی با یکدیگر قرارداد منعقد نمایند. اما قراردادی منصفانه است که حقوق هر دو طرف را تضمین نموده و یک طرفه نباشد. برای رسیدن به این موضوع، بهتر است تنظیم قرارداد به صورت تخصصی و توسط وکیل دادگستری انجام شود.

طرفین قرارداد خواسته خود را از قرارداد به وکیل اعلام می نمایند و وکیل با توجه به انتظارات طرفین، قراردادی منصفانه که ضامن حقوق هر دو طرف باشد را تنظیم می نماید. مسئله ای که لازم است به آن توجه شود، این است که موضوعات و شرایط قراردادهای مختلف متفاوت است و هر قراردادی قالب خاص خودش را دارد و در نتیجه، استفاده از یک قالب ثابت برای انواع قرارداد‌ها درست نیست.

وکیل دادگستری کلیه شرایط لازم برای تنظیم قرارداد را رعایت می نماید. بعضی از این شرایط شکلی بوده و به ماهیت قرارداد ارتباطی ندارد ولی طرح صحیح آن ها در ماهیت قرارداد بسیار تأثیر گذار و سرنوشت سازست. این شرایط می تواند شامل طرفین، موضوع، مدت، مبلغ، شرایط، تعهدات، تضمین ها، نحوه رسیدگی به اختلافات قراردادی، امضای قرارداد و غیره باشد.

در تنظیم قرارداد کار لازم است به نکات ذیل توجه شود:

  1. نسخه های قراداد باید به تعداد طرفین بوده و همه نسخه ها به امضای طرفین قرارداد برسد.
  2. اگر در قراردادی قلم خوردگی باشد، علت و اصلاحیه آن باید قید شده و به امضاء طرفین برسد.
  3. پیشنهاد می شود که شهود، قرارداد را امضا نمایند.
  4. در صورتی که قراردادی توسط نماینده یکی از طرفین منعقد شود باید سمت او ذکر شده و امضای او از طرف شخص اصیل باشد.
  5. موردی که معمولا وکلا در تنظیم قراردادها لحاظ می کنند، شرط داوری است. شرط داوری به این معناست که طرفین توافق می کنند که در صورتی که اختلافی فی مابین افراد ذی نفع قرارداد پیش آمد برای داوری به شخصی که مورد توافق طرفین است، مراجعه کنند.

علاوه بر بحث تنظیم قرارداد کار که توسط وکیل دادگستری انجام می شود، وکیل دادگستری می تواند پشتیبان قرارداد باشد و در صورتی که هر یک از طرفین قرارداد با مشکل حقوقی مرتبط با قرارداد مواجه شدند، وارد پرونده شده و برای احقاق حقوق موکل خود، اقدام قانونی انجام دهد.

برای تنظیم قراردادها بهتر است قبل از بروز مشکلات رایج که به دلیل عدم آگاهی افراد نسبت به قوانین ایجاد میشود با رجوع به کارشناسان و وکلای دعاوی ملکی اقدام به پیشگیری نمود چرا که چنانچه بعد از انجام این اقدامات مشکلی پیش آید نا مدت ها گریبانگیر افراد خواهد بود و بدلیل سهل انگاری مربوط به زمان تنظیم قرارداد میبایست افراد هزینه های زیادی را بعد از ایجاد مشکل متقبل شوند. 

منبع : ariadadyar.com/set-up-a-work-contract

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان