پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

اشتباهات رایج لوله کشی ساختمان معمولا به دلیل ناآگاهی یا استفاده از خدمات غیرتخصصی اتفاق می‌افتند و می‌توانند به تاسیسات آسیب جدی وارد کنند. به همین دلیل لازم است که لوله کشی در اصفهان را به یک فرد متخصص بسپارید تا خیالتان از بابت رعایت اصول و استانداردها راحت باشد و بتوانید بدون نگرانی از وسایلی مانند پکیج، آبگرمکن، دستگاه تصفیه آب خانگی و موارد مشابه استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی رایجترین اشتباهات در لوله کشی بپردازیم تا بتوانید به خوبی بر کار لوله کش نظارت کنید.

1.ایجاد فشار بیش از حد به لوله ‌ها و اتصالات

یکی از اشتباهات رایج در لوله کشی ساختمان این است که افراد گشتاور زیادی را به اتصالات وارد می‌کنند؛ زیرا این تصور وجود دارد که هرچه لوله محکم‌تر بسته شود، احتمال نشتی آن کمتر خواهد بود. این تصور کاملا اشتباه است و شما باید تنها به حد تحمل لوله‌ها و اتصالات، فشار به آن‌ها وارد کنید. در غیر این صورت شیرآلات دچار ترک‌خوردگی می‌شوند یا حتی ممکن است محل اتصال آن‌ها بشکند.

2.عدم استفاده از نقشه لوله کشی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در لوله کشی ساختمان این است که نقشه مشخصی برای قرار گرفتن لوله‌ها در مکان‌های مختلف وجود ندارد و هر کسی بسته به نظر خود، لوله‌ها را متصل خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود که در نهایت مقدار زیادی لوله مصرف شود که مشخص کردن منشا هریک از آن‌ها کار بسیار دشواری است. از سوی دیگر با این کار، ممکن است برخی لوله‌ها از فاصله بسیار نزدیک به هم عبور کنند که این موضوع دسترسی به آن‌ها را در زمان نیاز به تعمیرات بسیار دشوار خواهد کرد.

3.عدم استفاده از لوله های مناسب

بسته به اینکه قصد لوله کشی آب یا گاز را داشته باشید یا بخواهید به منظور حفاظت از سیم‌های برق، لوله کشی را انجام دهید، باید از لوله‌های متفاوتی استفاده کنید. یکی از رایجترین اشتباهات در لوله کشی ساختمان این است که از لوله‌های آب مخصوص شوفاژ برای گاز استفاده می‌شود یا برعکس! بنابراین در زمان استفاده از خدمات لوله کشی در اصفهان باید در مورد خرید لوله‌ها با متخصص مشورت کنید تا این مشکل به وجود نیاید.

4.عدم توجه به نقشه در حین خرید تاسیسات

از دیگر اشتباهات رایج در لوله کشی ساختمان که در موارد زیادی اتفاق می‌افتد، عدم توجه به نقشه لوله کشی ساختمان در زمان خرید تاسیسات مختلف است. برای مثال اگر به ارتفاع لوله‌های مربوط به لباسشویی برای خرید این وسیله دقت نکنید، در ورود و خروج آب به ماشین لباسشویی دچار مشکل خواهید شد.

6

علاوه بر این دستگاه تصفیه آب خانگی هم حساسیت زیادی دارد و عدم توجه به این مسئله، باعث می‌شود که نتوانید یک دستگاه مناسب را برای داشتن آب آشامیدنی سالم تهیه کنید. به همین دلیل در زمان خرید دستگاه تصفیه آب در اصفهان باید حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با در نظر گرفتن همه عوامل تاثیرگذار، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

5.استفاده از نوار تفلون نامرغوب

نوار تفلون یکی از تجهیزات بسیار مهم در لوله کشی ساختمان است که برای جلوگیری از نشتی استفاده می‌شود. اما این وسیله در صورتی می‌تواند به خوبی لوله‌ها را آب‌بندی کند که از کیفیت مناسب برخوردار باشد و به روش صحیح بسته شود. برای بستن این نوار، باید لوله یا اتصال موردنظر را روبروی خود قرار داده و سپس در جهت ساعتگرد اقدام به بستن نوار تفلون کنید؛ به این ترتیب اثر این نوار تا مدت زیادی از بین نخواهد رفت. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در لوله کشی گاز، از نوار تفلون زرد استفاده کنید؛ اما نوار تفلون سفید و صورتی مخصوص لوله کشی آب و فاضلاب است.

6.انجام کار بر روی اتصالات خیس

 از دیگر اشتباهات رایج در لوله کشی ساختمان می‌توان به انجام کار بر روی اتصالات خیس اشاره کرد. به دلیل اینکه خراب شدن یا نشتی لوله یک موضوع ناراحت‌کننده است، بسیاری از افراد می‌خواهند که مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنند. اما باید بدانید که رطوبت می‌تواند بر روی سلامت نوار تفلون و قطعات نو تاثیر گذاشته و آن‌ها را خیلی زود خراب کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما فلکه اصلی آب را ببندید و به صورت دستی لوله‌ها و اتصالات را خشک کنید تا کار شما دچار مشکل نشود.

7.استفاده از تفلون به جای واشر

یکی دیگر از اشتباهات رایج در لوله کشی ساختمان این است که فکر می‌کنیم نوار تفلون می‌تواند کار واشر را انجام دهد! باید بدانید که همه لوله‌ها و اتصالات برای آب‌بندی نیازی به نوار تفلون ندارند و حتما باید از واشر برای آن‌ها استفاده کنید. برای مثال اگر در لوله کشی آب گرم، از نوار تفلون استفاده کنید؛ حرارت بالا خیلی زود این نوار را دچار خوردگی کرده و لوله‌ها نشت می‌کنند.

8.استفاده از مواد شیمیایی برای رفع گرفتگی لوله ها

بسیاری از ما زمانی که با مشکل گرفتگی لوله‌ها مواجه می‌شویم، به سراغ مواد شیمیایی مانند جوهرنمک یا لوله بازکن می‌رویم. اما باید بدانید که این مواد باعث آسیب رساندن به قطعات فلزی شده و آن‌ها را دچار خوردگی می‌کنند. در چنین مواردی بهتر است از فنر برای باز کردن لوله‌ها استفاده کنید. همچنین اگر لوله‌های آب دچار رسوب شده اند، باید با کمک یک لوله کش متخصص اقدام به رسوب زدایی کنید تا بدنه اصلی لوله‌ها آسیبی نبینند.

9.عدم استفاده از تجهیزات مناسب

برای کار کردن با هر لوله ای، بسته به محل، اندازه و نوعی که دارد، نیاز به یک ابزار خاص خواهید داشت. اما متاسفانه بسیاری از افراد تنها به ابزارهای ساده‌ای که در خانه دارند اکتفا می‌کنند و سعی دارند تا با استفاده از آن‌ها، مشکلات نشتی از هر نوع اتصالی را بر طرف کنند. این موضوع ضمن اینکه انرژی زیادی نیاز دارد.

7

باز کردن اتصالات را سخت می‌کند، ممکن است به سایر قسمت‌ها هم آسیب رسانده و هزینه‌ها را افزایش دهد. به همین دلیل حتما باید قبل از هر کاری، تجهیزات و لوازم یدکی موردنیاز را فراهم کنید تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود.

10.استفاده از نیروهای غیرحرفه ‌ای

متاسفانه در دنیای امروز بسیاری از افراد بدون داشتن هیچ تخصصی و حتی دیدن آموزش‌های کافی، اقدام به انجام خدمات لوله کشی در اصفهان می‌کنند. همین موضوع باعث شده که ساختمان‌ها پس از ساخت، با مشکلاتی مانند تبله کردن دیوارها، نشتی آب از قسمت‌های مختلف، آسیب رساندن به سقف و دیوار طبقات دیگر ساختمان در خانه های آپارتمانی و خرابی زودهنگام تجهیزات اساسی مانند آبگرمکن یا پکیج مواجه شوند. این در حالی است که استفاده از خدمات تخصصی لوله کشی، هرچند هزینه بیشتری دارد، خیال شما را از بابت این مشکلات راحت خواهد کرد. در صورتی که می‌خواهید به تعداد زیادی لوله کش سیار متخصص در اصفهان دسترسی پیدا کنید، پیشنهاد ما این است که سری به سایت الوپایپینگ مرجع آنلاین خدمات تاسیسات در اصفهان بزنید. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که نیاز به کمک داشتید، با الو پایپینگ تماس بگیرید تا یک تکنسین متخصص در اسرع وقت برای برطرف کردن مشکل به محل شما مراجعه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان