زمستان ارزدیجیتال چیست؟

با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمتی کوتاه مدت طبیعی و قابل پیش بینی است، اما در برخی زمان ها تغییرات قیمتی در مدت زمان طولانی به سمت منفی یا مثبت حرکت می کند. به عنوان مثال با شکست پروژه لونا، بیت کوین و ارزهای دیجیتال کاهش قیمتی تجربه کردند که به مدت چندین ماه ادامه داشته است. دوره ای نزولی که به آن زمستان ارزهای دیجیتال نیز گفته می شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

ارزهای دیجیتال با نوسانات شدید قیمتی شناخته شده اند و بازار ارزهای دیجیتال یکی از بی ثبات ترین بازارهای مالی جهانی است. این نوسانات قیمتی این فرصت را برای بسیاری از سرمایه گذاران فراهم کرده اند تا با خرید و فروش ارز دیجیتال، از تغییرات قیمتی سود بدست آورند.

در حالی که بسیاری به امید کسب سود از افزایش قیمتی در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند اما بازار همیشه نمی تواند صعودی باشد و کاهش های قیمتی نیز بخشی جدانشدنی از تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال هستند.

با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمتی کوتاه مدت طبیعی و قابل پیش بینی است، اما در برخی زمان ها تغییرات قیمتی در مدت زمان طولانی به سمت منفی یا مثبت حرکت می کند. به عنوان مثال با شکست پروژه لونا، بیت کوین و ارزهای دیجیتال کاهش قیمتی تجربه کردند که به مدت چندین ماه ادامه داشته است. دوره ای نزولی که به آن زمستان ارزهای دیجیتال نیز گفته می شود.

 

زمستان ارز دیجیتال چیست و چگونه ایجاد می شود؟

زمستان ارز دیجیتال یک عبارت رایج است که برای توصیف بازار نزولی و کاهش قیمت های مداوم ارزهای دیجیتال به کار می رود. زمستان ارز دیجیتال زمانی ایجاد می شود که احساس غالب در بازار منفی است و اکثر رمزارزها در قیمت پایینی معامله می شوند.

نمودار و ابزار دقیقی برای تشخیص زمان زمستان ارزهای دیجیتال وجود ندارد، اما معمولا نشانه های ایجاد آن واضح است. در دوران زمستان ارزهای دیجیتال، سرعت رشد کسب و کارهای رمزارز کاهش پیدا می کند، شاهد کاهش کارمندان و اخراج در بسیاری از شرکت های بزرگ ارز دیجیتال هستیم، ارزهای دیجیتال با اوج های قیمتی خود فاصله زیادی ایجاد می کنند و ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می کند.

زمستان ارزهای دیجیتال معمولا دوره های طولانی مدتی است که می تواند اثرات بزرگی بر ذهنیت سرمایه گذاران بازار داشته باشد. در این دوران اثر اخبار مثبت کاهش پیدا می کند و اخبار منفی اثرات بیشتری بر قیمت ها خواهند داشت.

تا به امروز بازار بارها زمستان را تجربه کرده است، یکی از بزرگترین و مهم ترین زمستان های بازار در دوره زمانی اواخر سال 2017 تا سال 2020 رخ داد که قیمت بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال بازار بسیار کاهش یافت.

پس از آن، با همه گیری کرونا و ورود سرمایه به بازارهای ریسک پذیر، بازار ارزهای دیجیتال وارد دوران طلایی خود شد و خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال گسترش پیدا کرد. با این حال از اواسط سال 2022 به نظر می رسد دوباره دوران زمستان شروع شده است و بازار با کاهش قیمتی گسترده همراه بوده است.

بنابراین مهم است تا همواره در سرمایه گذاری های خود آمادگی زمستان و کاهش های قیمتی گسترده را داشته باشید، استراتژی های سرمایه گذاری، افزایش دانش و مهارت تحلیل بازار می تواند در این مسیر و حفظ سرمایه به شما کمک کند.

 

images_1669709505.png

 

در انتخاب صرافی خود دقت کنید

زمستان ارز دیجیتال نیز بخشی جدانشدنی از بازار است و چه بخواهیم یا نخواهیم، به احتمال زیاد بارها در دوره سرمایه گذاری خود در بازار آن را تجربه می کنیم. مهم است که در این دوران از استراتژی های سرمایه گذاری خود پیروی کنید، ریسک معاملات خود را کاهش دهید و اسیر ترس نشوید.

لازم به ذکر است که در دوران زمستان بازار، با کاهش شدید قیمتی ارزهای دیجیتال برخی از پلتفرم ها و صرافی های بازار با مشکل مواجه می شوند. همانطور که طی چند سال اخیر دیده ایم، بارها شرکت های رمزارز در دوران زمستان اعلام ورشکستگی کرده اند.

به همین دلیل مهم است دارایی های خود را در پلتفرم های امنی نگهداری کنید تا در زمان های سخت بازار از امنیت آنها اطمینان خاطر داشته باشید. یکی از این صرافی های معتبر داخلی، سرمایکس نام دارد که از سال 1396 از دارایی کاربران در برابر شرایط های مختلف بازار، حملات و تحریم ها محافظت کرده است.

 صرافی ارز دیجیتال سرمایکس با کیف پول غیرقابل تحریم، بازار گسترده ارز دیجیتال با پشتیبانی بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع، امکان تبادل ارز به ارز و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته انتخاب هزاران کاربر ایرانی بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان