کاربرد بی متال

در این مقاله در باره بی متال و کاربرد آن و بهترین برند‌های بی متال از جمله بی متال اشنایدرف بی متال ال اس، بی متال هیوندای کره و...آشنا خواهید شد

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

بی متال چیست؟

بی متال یک عنصر ترموستاتیک است که از دو صفحه فلزی غیرمشابه به هم چسبیده تشکیل شده است. این فلزات نامشابه دارای ضرایب انبساط حرارتی متفاوتی هستند و هنگامی که در معرض تغییر دما قرار می‌گیرند، عنصر شروع به تغییر شکل می‌کند.

تله‌های بخار دوفلزی از تغییر شکل عنصر دو فلزی برای باز کردن یا بستن سر شیر استفاده می‌کنند.

برخی از تله‌های بخار دو فلزی را می‌توان طوری طراحی کرد که در دمای کاری از پیش تعیین شده کار کنند. سایر تله‌های بخار دو فلزی می‌توانند دمای عملیاتی خود را توسط اپراتورهای میدانی تنظیم کنند. عنصر دو فلزی موجود در این تله‌ها برای باز کردن تله در زمانی که دما خیلی پایین است یا بستن تله زمانی که دمای معتدل خیلی بالا است استفاده می‌شود.

بخار اشباع تا زمانی که فشار تغییر نکند در دمای ثابت باقی می‌ماند، اما میعانات به مرور زمان گرما را از دست می‌دهند و حتی در حالی که فشار آن ثابت می‌ماند، خنک می‌شود. تله‌های بخار دوفلزی با استفاده از تغییرات دما در میعانات عمل می‌کنند. آنها ساختار ساده و اصول کار قابل درک دارند.

 

امروزه در بازار شاهد حضور برند‌های چینی و اروپایی بی متال در بازار هستیم که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند در زیر برخی از بهترین برند‌های بی متال را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین برند‌های بی متال

بی متال هیوندای کره

شرکت هیوندای کره یکی از معتبر‌ترین شرکت‌ها در تولید بی متال هیوندای است که از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد.

بی متال ال اس

بی متال ال اس از معتبرترین بی متال‌های موجود در بازار است. هر جا که صحبت از بی متال باشد بی متال ال اس جزء انتخاب اول فعالان این حوزه است.

بی متال اشنایدر

اشنایدر یکی از پرفروش ترین و باکیفیت‌ترین تولید‌کننده در زمینه تجهیزات الکتریکی است. بی متال اشنایدر یکی از بهترین بی متال‌های موجود در بازار می‌باشد.

 

کاربرد بی متال

نشانگر دما

از دو فلز برای نشان دادن دما مانند دماسنج‌های اشاره گر مارپیچی استفاده می‌شود. چنین دماسنج‌های ی به‌اندازه گیری دما در ادارات، یخچال‌ها و حتی بال‌های هواپیما کمک می‌کنند. دو فلزی این نوع معمولاً 0.005 اینچ (0.127 میلی متر) تا 0.015 اینچ (0.381 میلی متر) ضخامت دارند و سیم پیچ به دلیل ایجاد گشتاور کافی برای حرکت آزادانه اشاره گر به مقیاس اشاره گر نصب می‌شود. محدوده دمایی تحت پوشش دو فلزی تقریباً بین -50 درجه فارنهایت و 1000 درجه فارنهایت (46- درجه سانتیگراد و 538 درجه سانتیگراد) است. نرخ انحراف زاویه ای معمولاً 2.5-3 درجه بر درجه فارنهایت است .

کنترل دما

از دو فلز به عنوان وسیله ای برای کنترل دما استفاده می‌شود، مانند ترموستات‌های دمای اتاق. در چنین دستگاه‌های ی، یک تیغه دو فلزی یک نقطه تماس حامل جریان را نگه می‌دارد که به یک نقطه تماس ثابت جفت شده متصل است. این اجازه می‌دهد تا سوئیچینگ خودکار مدارها برای کنترل گرمایش و سرمایش دستگاه‌های الکتریکی به عنوان قوس تیغه‌ها هنگام رسیدن به دمای معین .

کوپلینگ لوله و لوله

برای کاربردهای برودتی، غیر مغناطیسی و هسته ای که در آن خواص فلز باید به طور قابل اعتماد تغییر کند، از کوپلینگ‌های دو فلزی برای فعال کردن اتصال و انتقال مستقیم برای لوله‌ها و لوله‌ها با CTE‌های مختلف استفاده می‌شود. این اتصالات همچنین ممکن است در سایر کاربردهای انتقال حرارتی استفاده شوند [4].

کنترل عملکرد

با وارد کردن گرما به دو فلز - یا آنچه به عنوان گرمایش کمکی شناخته می‌شود - می‌توان عملکرد دستگاه حاوی بی متال را کنترل کرد. کلید‌های مدار و دستگاه‌های تاخیر زمانی نمونه‌های ی از این دستگاه‌ها هستند. عملکردهای نسبی مانند جریان و زمان را می‌توان با نصب قطعه بی متال به عنوان عنصر فعال در دستگاه کنترل کرد.

خواص بی متال

دو فلزات با تمایل فلزات برای انبساط در هنگام گرم شدن و انقباض در هنگام سرد شدن کار می‌کنند. تغییر انحنا یا خمش در پاسخ به تغییر دما، یکی از ویژگی‌های اساسی همه بی‌فلزهای ترموستاتیک است. در واقع، تغییر دما به جابجایی مکانیکی تبدیل می‌شود. رفتار دو فلزی قابل پیش بینی و تکرار است. اجزای مورد استفاده برای دو فلزات به دلیل ویژگی‌های دمایی و همچنین هدایت حرارتی، پایداری، استحکام، کارایی و خواص الکتریکی آنها انتخاب می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مناسبی را در خصوص بی متال برند‌های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف نیاز به چنین محصولاتی داشتید، بتوانید با دغدغه‌ی کمتری نسبت به خرید این لوازم اقدام کنید. گفتنی است که در حال حاضر مراکز مختلفی برای این منظور وجود دارد که پیشنهاد ما استفاده از مجموعه‌ی اشنایدر علی است که سال‌ها در این حوزه فعالیت دارد. از مزیت‌های خرید بی متال از مرکز اشنایدر علی می‌توان به قیمت فوق‌العاده عالی و همچنین کیفیت مناسب ورق‌ها اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید با این مجموعه ارتباط برقرار کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده نمایید یا با مراجعه به این آدرس محصولات خود را با مناسبترین قیمت تهیه نمایید: تهران، لاله زار جنوبی، کوچه باربد، پاساژ سعید طبقه اول، پلاک۳۳

 ۳۳۹۲۵۶۸۲ - ۳۳۹۹۱۷۵۴- ۳۳۹۹۱۷۵۳  -۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

سوالات متداول

نوارهای دو فلزی بی متال برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

یک نوار دو فلزی برای تبدیل تغییر دما به جابجایی مکانیکی استفاده می‌شود.

نوار دو فلزی بی متال چیست؟

نوار دو فلزی در ترموستات‌ها استفاده شد. دو فلز در آن وجود دارد که سرعت انبساط متفاوتی دارند، بنابراین هنگامی که گرم می‌شود، نوارهای دو فلزی خم می‌شوند. وقتی خنک شد، نوارها به حالت عادی برمی گردند. این به گرما اجازه عبور می‌دهد.

چرا نوارهای دو فلزی خم می‌شوند؟

یک نوار دو فلزی از دو فلز مختلف ساخته شده است که به یکدیگر متصل شده‌اند. نوارها وقتی گرم می‌شوند سیم پیچ می‌شوند و وقتی نوار سرد می‌شود نوارها دوباره باز می‌شوند. و حرکات نوارها می‌تواند یک نوع سوئیچ الکتریکی را کار کند.

نوارهای دو فلزی چگونه مفید هستند؟

نوارهای دو فلزی در آزمایشات علمی مفید هستند. آنها به شما نشان می‌دهند که چگونه یک نوع فلز دارای نرخ انبساط حرارتی متفاوتی نسبت به دیگری است.

چرا نوارهای دو فلزی در ترموستات مفید هستند؟

نوارهای دو فلزی در آزمایشات علمی مفید هستند. آنها به شما نشان می‌دهند که چگونه یک نوع فلز دارای نرخ انبساط حرارتی متفاوتی نسبت به دیگری است.

 

برچسب ها : قیمت بی متال هیوندا,قیمت بی متال ال اس,قیمت بی متال اشنایدر,کاربرد بی متال,بهترین برند های بی متال,محصولات الکتریکی,قیمت کنتور برق,فروشگاه اشنایدر علی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان