پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

درمان واژینیسموس؛ دروازه‌ای رو به لذت

یکی از اختلالات جنسی که برخی از خانم‌ها به آن دچار می‌شوند، واژینیسموس است. در این‌گونه اختلال بدن خانم‌ها در برابر ورود هر چیزی به واژن به طور ناخودآگاه واکنش نشان می‌دهد. هنگام روابط جنسی و دخول به واژن عضلات آن منقبض می‌شوند و این انقباض سبب بروز درد در خانم‌ها خواهد شد. این دردها به طور مکرر باعث می‌شوند تا زن هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشد و به این ترتیب مشکلات زیادی برای زوجین به وجود خواهد آمد.

احساس درد شدید و داشتن رابطه‌ای دردناک به علت واژینیسموس یکی از مشکلات بزرگ برخی از زوجین است که با مراجعه بموقع به پزشک می‌توان آن را درمان کرد. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره درمان واژینیسموس رشت در اختیار شما قرار دهیم. اگر به دنبال راه حلی برای درمان واژینیسموس در رشت هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید!

 

آیا می‌دانید واژینیسموس چیست؟

سفت و منقبض شدن غیرعادی عضلات واژن هنگام دخول یا ایجاد ارتباط با آن را واژینیسموس می‌گویند. در این اختلال جنسی انقباض واژن ناخودآگاه اتفاق می‌افتد و به هیچ‌وجه ارادی نیست. انقباضات شدید موجب می‌شوند که هنگام ورود هر چیزی به واژن، زن درد بسیاری را متحمل شود. در برخی موارد شدت این اختلال آن چنان بالاست که امکان برقراری رابطه جنسی را از بین می‌برد.

در برخی دیگر ارتباطات جنسی و دخول به واژن امکان‌پذیر است، اما درد زیادی برای فرد به همراه دارد. تکرار این درد باعث می‌شود که زن علاقه‌ای به برقراری رابطه از خود نشان ندهد و از آن دوری کند. این امر باعث بروز مشکلات زیادی در بین زن و شوهر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب منقبض شدن خودبه‌خود عضلات واژن می‌شود، اضطراب و ترس از روابط جنسی است.

گاهی مشکل واژینیسموس در هنگام معاینات پزشکی هم با درد زیادی همراه است. با مراجعه به پزشک متخصص زنان و درمان واژینیسموس رشت می‌توانید مشکلات خود را برای برقراری رابطه جنسی سالم و لذت بخش از بین ببرید.

آشنایی با انواع واژینیسموس

گاهی پس از یائسگی، زنان با اختلال واژینیسموس مواجه خواهند شد. با کاهش استروژن و تغییرات دیگری همچون نداشتن حالت انعطاف‌پذیری واژن مانند قبل نزدیکی زوجین، رابطه جنسی درد زیادی دارد. این درد موجب ترس و استرس زنان و مقاومت آن‌ها در برابر دخول می‌شود. به طور کلی زنان دچار دو نوع واژینیسموس می‌شوند. در ادامه شما را با انواع واژینیسموس آشنا می‌کنیم.

  • یکی از انواع واژینیسموس، زمانی است دخول به واژن انجام نمی‌شود که به آن واژینیسموس اولیه می‌گویند.

  • در نوع دیگر، واژن حداقل یک تجربه دخول داشته است، اما بعد از این نزدیکی دیگر دخول امکان‌پذیر نیست که این مورد به دلایل مختلفی مربوط می‌شود. این نوع از واژینیسموس را واژینیسموس ثانویه می‌نامند.

علل بروز واژینیسموس

واژینیسموس ممکن است به دلایل مختلفی بروز کند. در برخی موارد فرد نمی‌تواند تشخیص دهد که علت آن چیست. مراجعه به پزشک متخصص این اختلال، برای درمان واژینیسموس رشت کمک می‌کند تا علل بروز واژینیسموس را پیدا کنید و پس از آن راهکار مناسبی را به شما پیشنهاد می‌دهد. با توجه به این که علت قطعی برای واژینیسموس بیان نشده است، اما دلایلی که در بروز آن موثر هستند را برای شما بیان می‌کنیم.

  • آسیب دیدن واژن و یا تجاوز جنسی صورت گرفته یکی از دلایل واژینیسموس محسوب می‌شود.

  • احساس درد شدید به هنگام نزدیکی و ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند نیز از دیگر علل واژینیسموس است.

  • گاهی بروز واژینیسموس در برخی از زنان به دلایل احساسی مربوط می‌شود.

  • در مواردی بافت اندومتریوم در خارج از رحم رشد می‌کند و این سبب به وجود آمدن اختلالات جنسی مانند واژینیسموس خواهد شد.

  • خشکی واژن هم از عوامل موثر در واژینیسموس به حساب می‌آید.

برخی از راهکارهای درمان واژینیسموس رشت

برخی از خانم‌ها هنگام بروز چنین اختلالی دچار نگرانی می‌شوند؛ اما بهتر است بدانید با مراجعه به پزشک و اقدام بموقع، می‌توانید این مشکل را حل کنید. راه‌های درمانی زیادی وجود دارد که برای درمان واژینیسموس رشت، متخصص زنان پس از معاینات لازم به شما پیشنهاد می‌کند. در ادامه چند مورد از روش‌های درمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

سکس‌تراپی

همان‌طور که اشاره کردیم، برخی از دلایل بروز چنین اختلالی به مشکلات روحی بر می‌گردد. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان واژینیسموس سکس‌تراپی است. در صورتی که منقبض شدن خود به خود عضلات واژن به دلایل روحی روانی مرتبط باشد، بهتر است یک مشاور خوب در این زمینه با شما صحبت کند تا این مشکلات روحی را بر طرف نماید. در برخی موارد لازم است که زن و شوهر هر دو برای یادگیری معاشقه قبل از مقاربت در جلسات مشاوره حضور داشته باشند.

 

استفاده از پروتزهای مخصوص

در برخی موارد با مراجعه به متخصص زنان برای باز شدن واژن و کمتر شدن درد، استفاده از پروتزهای درمانی توصیه می‌شود.

ژل های لوبریکانت

این نوع از درمان برای کسانی مناسب است که به خشکی واژن دچار شده‌اند. با این ژل روان‌کننده، دخول به واژن به‌راحتی صورت می‌گیرد و حین رابطه جنسی زن درد را احساس نمی‌کند.

انجام ورزش کگل

با انجام این ورزش و تمرینات مداوم، عضلات لگن به طور مرتب منقبض و سپس رها می‌شوند؛ بنابراین این عضلات قوی خواهند شد و به واژینیسموس کمک خواهد کرد. انجام تمرینات کگل در یک دوره زمانی 4 ماهه تاثیرات زیادی در بهبود این اختلال خواهد داشت.

تزریق بوتاکس

گاهی برای درمان واژینیسموس تزریق بوتاکس توصیه می‌شود. با تزریق سالانه یا 6 ماه یک‌بار بوتاکس به واژن، عضلات این قسمت فلج می‌شوند و اختلال واژینیسموس به مرور بهبود می‌یابد.

RF واژن

یکی از راه‌های درمانی موثر که به‌عنوان بهترین راهکار هم شناخته می‌شود، RF واژن است. در این روش امواج الکترومغناطیسی موجب تغییر بافت واژن خواهند شد و مشکل واژینیسموس را بر طرف می‌کند.

بهترین دکتر متخصص زنان برای درمان واژینیسموس در رشت

واژینیسموس یکی از اختلالات جنسی است که اگر به موقع به فکر درمان آن نباشید، مشکلات زیادی را در زندگی زناشویی شما به‌وجود می‌آورد. یک متخصص زنان خوب و حرفه‌ای، می‌تواند پس معاینه، بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد کند؛ بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب متخصص زنان دقت کافی داشته باشید.

دکتر نفیسه مویدنیا یکی از بهترین و حاذق‌ترین پزشکان در شهر رشت است که می‌تواند برای درمان واژینیسموس رشت به شما کمک کند. با مراجعه به سایت https://drmoaiiednia.com/ می‌توانید از خدمات دکتر مویدنیا در رابطه با درمان واژینیسموس بهره‌مند شوید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم که شما را با اختلال واژینیسموس آشنا کنیم و ضمن توضیحاتی درباره این اختلال، به روش‌های درمانی آن هم اشاره کردیم. با مراجعه به‌موقع به پزشک، می‌توانید مشکل خود را درمان نمایید و از بروز مشکلات جدی در زندگی زناشویی جلوگیری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان