پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

یکی از راه‌های افزایش زیبایی جوان‌سازی پوست است. آیا پوست شما فاقد درخشندگی است یا دارای مواردی از رنگ سفید است؟ اگر پوست شما کدر به نظر می‌رسد، ممکن است تعجب کنید که علت آن چیست و چگونه می‌توانید یک درخشش سالم و پرجنب‌وجوش ایجاد کنید.

 آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی می‌توانند در ایجاد ناهنجاری‌های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن نقش داشته باشند. این موارد شامل بی‌نظمی‌های بافتی؛ مانند چین‌وچروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگ‌دانه مانند کک‌ومک، لکه‌های خورشیدی یا رگ‌های خونی قابل‌مشاهده است.

 

علاوه بر این، پوست ممکن است رنگ خود را از دست بدهد، احساس سفت شدن کمتری داشته باشد و درخشش سالمی را که در پوست جوان‌تر مشهود است از دست بدهد. نوع خاصی از درمان که به بهترین وجه نگرانی‌های شما را برطرف می‌کند و باعث کاهش بیماری‌های پوستی می‌شود جوان‌سازی پوست است در ادامه بیشتر این مورد را مورد بررسی قرار می‌دهیم با ما همراه باشید.

8 مورد از بهترین راه‌ها برای جوان‌سازی پوست!

همه ما با گاه‌وبی‌گاه پوست کدر سروکار داریم. اما اگر مرتباً از خواب بیدار می‌شوید و پوستی کم درخشش دارید، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چه کاری می‌توانید برای بهبود رنگ صورت خود انجام دهید.

  1. روی پوست خود ملایم عمل کنید

از استفاده اسکراب‌های خشن و صابون‌های خشک‌کننده که می‌توانند باعث تحریک پوست، پارگی‌های ریز، قرمزی، سفت شدن و پوسته‌پوسته شدن پوست شوند، خودداری کنید.

در عوض، ابتدا از یک روغن پاک‌کننده استفاده کنید تا آرایش و ضدآفتاب خود را بدون پاک‌کردن و آسیب رساندن به لایه بالایی پوست پاک کنید. سپس، شستشوی دوم را با یک پاک‌کننده ملایم انجام دهید تا روغن آن پاک شود.

  1. از آب داغ اجتناب کنید

یکی از دیگر راه‌های جوان‌سازی پوست عدم استفاده از آب داغ است زیرا آب داغ می‌تواند روغن‌های طبیعی را از بین ببرد که می‌تواند باعث خشکی و تحریک شود. همچنین می‌تواند باعث گشاد شدن عروق سطحی شود که می‌تواند پوست را قرمز به نظر برساند، اما فقط به طور موقت.

در عوض، هنگام تمیزکردن صورت از آب ولرم استفاده کنید. همچنین یک پاک‌کننده یا مرطوب‌کننده با موادی مانند روغن نارگیل روغن بادام برای کمک به حفظ رطوبت انتخاب کنید.

  1. لایه‌برداری را بخشی از روتین خود قرار دهید

به گفته دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست مستقر در نیویورک، لایه‌برداری منظم کلیدی برای داشتن پوستی درخشان است.

هنگامی که سلول‌های مرده پوست در لایه‌های بیرونی پوست شما جمع می‌شود، می‌تواند باعث شود که پوست شما کدر، خشک و پوسته‌پوسته به نظر برسد و حتی می‌تواند منافذ شما را مسدود کند. لایه‌برداری منظم می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

  1. یک سرم به ترکیب خود اضافه کنید

سرم‌های صورت حاوی غلظت بالایی از مواد هستند که به روشن شدن پوست، افزایش هیدراتاسیون و کاهش علائم پیری کمک می‌کنند. ازآنجایی‌که سرم‌ها به‌سرعت جذب پوست می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را یک یا دو بار در روز پس از پاک‌سازی استفاده کنید. سرم‌ها از مهمترین بخش‌های جوان‌سازی پوست هستند.

  1. با ماسک صورت قرار بگذارید

درمان هفتگی ماسک صورت یکی دیگر از ابزارهای عالی برای درخشندگی پوست است.

به دنبال ماسک‌هایی باشید که حاوی:

  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • اسید هیالورونیک
  • سایر مواد آب‌رسان و روشن‌کننده

به‌طورکلی، شما می‌توانید 1 تا 3 بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید، اما این بستگی به محصول و نوع پوست شما دارد.

  1. مرطوب‌کننده خود را به حداکثر برسانید

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2017، مرطوب کردن دو بار در روز با محصول مناسب می‌تواند به حفظ سلامت پوست شما و درمان انواع درماتیت کمک کند.

مزایای استفاده منظم از مرطوب‌کننده روی صورت شامل موارد زیر است:

  • مرطوب‌کننده می‌تواند سد پوستی را ترمیم و محافظت کند.
  • می‌تواند آب را به داخل اپیدرم بکشد تا به حجیم شدن پوست کمک کند.
  • می‌تواند ازدست‌دادن رطوبت جلوگیری کند.
  1. رشد کلاژن را با یک رتینوئید تحریک کنید

رتینوئیدها به لایه‌برداری سلول‌های قدیمی پوست کمک می‌کنند و سلول‌های جدید و تازه پوست را به سطح می‌آورند. آنها همچنین لایه بالایی سلول‌ها را صاف و نازک می‌کنند.

  1. روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید

آخرین، اما نه کم‌اهمیت‌ترین راه برای جوان‌سازی پوست، استفاده روزانه از ضدآفتاب است. این کرم به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه ماورای بنفش، از جمله بد رنگ‌شدن پوست، لکه‌های قهوه‌ای پیری، و بافت خشن و کدر کمک می‌کند.

مشکلاتی که با جوان‌سازی پوست برطرف می‌شوند.

  • چین‌وچروک‌های ساکن: این چین‌وچروک‌ها همیشه قابل‌مشاهده هستند و با حرکات صورت تغییری در ظاهر ندارند.
  • چین‌وچروک‌های پویا: این خطوط بیانی هستند که ممکن است در زمانی که پوست حرکت نمی‌کند به‌صورت چین‌ها ظاهر شوند و با حرکات یا حالات صورت عمیق‌تر شوند.
  • رنگ‌دانه: کک‌ومک، لکه‌های خورشیدی یا سایر نقاط تیره پوست عمدتاً در اثر قرارگرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود.
  • جای زخم: در نتیجه آکنه یا آسیب به پوست، جای زخم ممکن است غلت بزند (ظاهر مواج به پوست)، حفره‌دار، تغییر رنگ داده یا حاشیه‌های برجسته داشته باشد.
  • شرایط عروقی: رگ‌های خونی قابل‌مشاهده در سطح پوست، ضایعات عروقی که به‌صورت تاول‌های ریز پر از خون یا حتی قرمزی مداوم صورت ظاهر می‌شوند.
  • ازدست‌دادن رنگ پوست: ضعیف‌شدن ساختارهای حمایتی پوست (الیاف کلاژن و الاستین) که منجر به ازدست‌دادن استحکام پوست یا ایجاد سلولیت می‌شود.
  • پوست کدر: پوستی که درخشش پرجنب‌وجوش ناشی از تجمع سلول‌های مرده پوست و منافذ مسدود شده را ازدست‌داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان