پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

اگر به فکر اضافه کردن یک عضو جدید به خانواده خود هستید، ممکن است زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد نژاد مناسب سگ برای سبک زندگی خود کنید. موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از ساختار خانواده تان گرفته تا محل زندگی تان که نشان می‌دهد چه نوع سگی ممکن است بهترین و مناسب ترین سگ برای شما باشد.

خواه مجردی باشید که به دنبال یک همراه هستید یا احساس می کنید که فرزندانتان بالاخره به اندازه کافی بزرگ شده اند که برای خود یک توله سگ داشته باشند، شیتزو صرف نظر از ظاهر آن می تواند یک انتخاب عالی برای خانواده شما باشد. درباره ویژگی های این توله سگ های شایان ستایش بیشتر بدانید تا تصمیم بگیرید که آیا خرید سگ پاکوتاه شیتزو برای خانواده شما مناسب است یا خیر.

شرح کلی و مختصر درباره ویژگی های ظاهری شیتزو

American Kennel Club، شیتزو را در رتبه بیستم از 197 لیست محبوب ترین نژادهای سگ خود قرار می دهد و این دلیل خوبی دارد! این توله‌های "مهربان، بازیگوش و برون‌گرا" ویژگی های زیادی را در خودشان جای می‌دهند. وزن آنها بین 4 تا 7 کیلوگرم است و به طور متوسط تنها حدود 25 سانتی متر قد دارند. این باعث می شود آنها برای زندگی در اکثر محیط ها از جمله آپارتمان های کوچکتر مناسب باشند.

بهتر است بدانید که شیتزو که معروف است به شیر کوچولو، یکی از 5 نژاد برتر محبوب در بین تمام مشتریان حیوانات خانگی نیز محسوب می شود. میانگین امید به زندگی برای این توله ها 10 تا 18 سال است، این بدان معناست که سگ شما ممکن است تقریباً دو دهه کنار شما باشد. بنابراین قبل از اینکه به خرید شیتزو فکر کنید و یک شیتزو را به خانه خود بیاورید، مطمئن شوید که این مسئولیتی است که می خواهید به عهده بگیرید.

پت فایل بزرگترین مرکز فروش سگ و توله سگ در ایران

شرح کلی و مختصر درباره ویژگی های رفتاری شیتزو

شیتزو می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که برای اولین بار می خواهند سگی را به سرپرستی بگیرند. ماهیت دوستانه و تمایل آنها به نزدیک بودن به انسان ها می تواند آنها را به یک انتخاب عالی تبدیل کند. این بدان معنا نیست که تربیت و آموزش این توله ها کار سختی نیست! مانند هر توله سگ، شما بایستی مطمئن شوید که بعد از آوردن آنها به خانه تان می توانید به آنها زمان و توجه کافی دهید، از مسائل رفتاری اجتناب کرده، و نگران تغذیه و مراقبت های دامپزشکی کافی آنها باشید.

خصوصیات مثبت و منفی سگ شیتزو

مزایا و معایب نگهداری شیتزو

ویژگی های مثبت

داشتن پوشش و ظاهر زیبا

شیتزو را می توان در رنگ های متنوعی از جمله طلایی و سفید، قرمز و سفید، طلایی با ماسک سیاه، سیاه و سفید، جگری، سیاه جامد، و بریندل و سفید پیدا کرد. این توله ها ممکن است چشمان آبی نیز داشته باشند. بسته به سبک زندگی و ترجیحات شما، کت آنها را می توان بلند یا کوتاه تر نگه داشت.

مهربان با کودکان

شیتزوها به دلیل ماهیت دوستانه و شخصیت های جذابشان با بچه ها مهربان هستند و می توانند همدم فوق العاده ای برای آنها باشند. ما همیشه به والدین یادآوری می کنیم که بر کودکان خردسال دارای سگ، نظارت داشته باشند و به کودکان، احترام به حیوانات را آموزش دهند.

مایل به گذراندن وقت در داخل خانه

در حالی که این توله ها می توانند در مسابقات سگ چابک رقابت کنند، اکثر آنها ترجیح می دهند وقت خود را در داخل خانه با شما بگذرانند. آنها برای سگ های همراه تربیت شدند. بهترین دوران زندگی آنها زمانی است که احتمالاً در دامان شما خزیده اند.

همدم کوچکِ عالی

از آنجایی که این توله ها برای همنشینی پرورش یافته اند، آنها واقعاً توله های دامانی کاملی هستند. اگر سن شما بزرگتر است یا به دنبال یک همراه حیوان خانگی برای والدین خود هستید، شیتزو ممکن است توله سگ مناسبی باشد.

ویژگی های منفی

نیازمند محافظت و نگهداری زیاد

شیتزو که مدل موهای بلندتری دارد، تقریباً به برس زدن روزانه نیاز دارد. اگر نمی توانید متعهد به برس زدن موهای سگ تان باشید، اجازه می دهید که کت آنها مات شود و این امر می تواند دردناک باشد. یا اگر مدت زمان طولانی اجازه دهید که موهای آنها همین طور مات باقی بماند، راه را برای مشکلات پوستی آنها باز کرده اید. حتی اگر روزانه موهای شیتزو را برس می زنید، باید توله خود را با یک برنامه منظم به یک آرایشگر ببرید یا یاد بگیرید که خودتان این کار را انجام دهید.

نیازمند به غذای باکیفیت

این توله های کوچک نیازهای غذایی خاصی دارند و از یک رژیم غذایی باکیفیت، تازه یا خانگی بهره می برند. معمولاً توصیه نمی‌کنیم بدون صحبت با دامپزشک یا متخصص تغذیه از همان غذایی به آنها بدهید که خودتان در خانه درست می کنید! زیرا اگر مراقب نباشید، می‌توانید کمبود یا عدم تعادل تغذیه‌ای در او ایجاد کنید.

لجباز بودن

در حالی که این توله ها جذاب و دوستانه هستند، می توانند کمی رئیس مآب هم باشند. اگر پروسه آموزش و اجتماعی شدن آنها را زودتر شروع نکنید، آن چهره های زیبا می توانند مایه دردسر شما شوند. هنگامی که یک توله سگ شیتزو را به خانه می آورید، به سرعت آموزش در خانه و آموزش اطاعت را شروع کنید تا به توله سگ خود کمک کنید برخی کارها را بیاموزد و به او کمک کنید تا با شما ارتباط برقرار کند.

مستعد مشکلات سلامتی

مانند هر سگ اصیل دیگر، شیتزو نیز مستعد ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی است. شایع ترین آن‌ها عبارتند از شرایطی مانند دیسپلازی مفصل ران، لغزش کشکک (کاسه زانو)، ناهنجاری های چشمی از جمله آب مروارید، آتروفی پیشرونده شبکیه، جداشدگی شبکیه و خشکی قرنیه و التهاب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در هوا به دلیل بسته شدن نامناسب پلک ها

در حالی که این موضوع دقیقاً یک مشکل سلامتی نیست، اما به دلیل کت بلندترشان باید به آنها توجه خاصی نشان دهید. بسیاری از این توله ها گرما را به خوبی تحمل نمی کنند و تمایلی به شنا ندارند.

قبل از خرید سگ از یک پرورش دهنده در مورد سلامت خط خون و هر آزمایشی که پرورش دهنده قبل از تولید مثل انجام می دهد سؤال کنید تا از بهترین شانس ممکن برای داشتن توله های سالم اطمینان حاصل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان