پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

سنگ شکن ها نقش مهمی در استخراج و فرآوری سنگ ها و کانی های معدنی دارند که بسته به عملکردشان انواع مختلفی دارند. از مهم ترین دستگاه هایی که نیاز به قطعات یدکی سنگ شکن دارند می توان به سنگ شکن هیدروکن، سنگ شکن فکی، سنگ شکن کوبیتی، ماسه ساز، آسیاب و ... اشاره کرد که بسته به اندازه سنگ ها و سختی مواد از این سنگ شکن ها استفاده می شود. در مراحل اولیه، ثانویه یا ثالثه خط تولید تمامی این دستگاه ها دائماً با سنگ ها در تماس هستند. تماس قطعات با سنگ منجر به سایش آنها می شود و پس از مدتی نیاز به تعویض تجهیزات سنگ شکن می باشد. از این رو خرید قطعات سنگ شکن و خرید گیربکس صنعتی برای سنگ شکن ها و ماسه ریخته گری برای انجام کارهای ریخته گری مهم و ضروری است.

لوازم یدکی انواع دستگاه های سنگ شکن

یکی از با ارزش ترین منابع طبیعی هر کشور معادن آن است که سنگ های آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پس از استخراج از معادن و رودخانه ها، این مواد معدنی نمی توانند به صورت خام مورد استفاده قرار گیرند و باید اصلاح شوند. داخل این سنگ ها ناخالصی هایی وجود دارد که توسط دستگاه های مختلف جدا شده و برای استفاده در صنایع دیگر آماده می شود. سنگ های استخراج شده از معادن بزرگ بوده و برای تبدیل آنها به قطعات کوچکتر باید از سنگ شکن در خط تولید استفاده کرد. تجهیزات سنگ شکن وظیفه خرد کردن سنگ های معدنی را به قطعات کوچک بر عهده دارند و بدون این دستگاه استفاده از سنگ های معدنی در خط تولید تقریبا غیر ممکن است. سنگ ها در برابر خرد شدن رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. برخی از آنها با یک ضربه له می شوند و برخی آنقدر سخت هستند که به قدرت بیشتری نیاز دارند. علاوه بر نوع خود سنگ، اندازه سنگ مورد استفاده در صنعت نیز متفاوت است. به عنوان مثال، در کارخانه های آسفالت یا شن و ماسه، سنگ باید به ذرات ریز تبدیل شود تا بتوانند بیشترین بهره را از آن ببرند. بسته به نوع سنگ و اندازه سنگ مورد نیاز کارخانه ها، انواع سنگ شکن ها طراحی و ساخته شده است تا از خروجی سنگ مورد نیاز صنعت اطمینان حاصل شود. هر کدام از دستگاه های سنگ شکن دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و نحوه ی خرد کردن آن ها متفاوت است. به دلیل تماس مداوم این سنگ شکن ها با سنگ های سخت، هر از چند گاهی برخی از قطعات آن ها نیاز به تعویض دارند. با تعویض قطعات، عملکرد دستگاه به حالت اولیه باز می گردد و با قدرت بیشتری کار می کند.

برای خرید قطعات سنگ شکن اینجا کلیک کنید.

تعویض قطعات یدکی سنگ شکن

خوشبختانه تعویض این قطعات سنگ شکن کار سختی نیست و طیف وسیعی از قطعات یدکی سنگ شکن در بازار موجود است. فقط قسمت شکسته را پیدا کنید و همان را بخرید. به عنوان مثال یکی از قطعاتی که باید در داخل کوبیت یا سنگ شکن ضربه ای تعویض شود چکش ها هستند. چکش ها مدام به سنگ ها برخورد می کنند و پس از مدتی فرسوده می شوند که منجر به کاهش راندمان سنگ شکن می شود. برای رفع این مشکل فقط کافی است همان قطعه را با قطعه جدیدتر تعویض کنید تا عملکرد دستگاه به حالت اولیه بازگردد.

 

انواع تجهیزات سنگ شکن

هر سنگ شکن دارای قطعات منحصر به فردی است که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.

ماسه ساز: بلبرینگ، سندان، روتور، پین و…

نوار نقاله: شاسی، غلطک، دینام، دنده و...

سنگ شکن هیدروکن: بدنه، کانکیو، بوش برنجی، پیستون، بلبرینگ و...

سنگ شکن فکی: تسمه فکی، تسمه فکی، فکی ثابت و متحرک و...

سنگ شکن کوبیت: روتور ،چکش، براکت، سقف، پین روتور و تیغه و...

سرند: شفت، لنگر، بلبرینگ، فلنج و…

کاربرد گیربکس صنعتی (خرید گیربکس صنعتی)

امروزه در سراسر جهان گیربکس صنعتی به دلیل کاربرد گسترده در بسیاری از صنایع مانند صنعت سیمان، متالورژی، صنعت روی، مس، یکی از مطمئن ترین و باکیفیت ترین دستگاه ها برای انتقال انرژی و نیرو و همچنین افزایش سرعت است. همچنین در صنعت و ماشین سازی ، صنایع پتروشیمی، دستگاه های جابجایی مواد معدنی و دستگاه های جابجایی مواد در کوره های ذوب استفاده می شود. صنایع ذکر شده تنها زیرمجموعه ای از کاربردهای دنده صنعتی هستند و این دستگاه های منحصر به فرد در بسیاری از مکان ها و صنایع دیگر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.گیربکس صنعتی وسیله ای است که برای انتقال انرژی مکانیکی از منبع تولید برق به منبع مصرف کننده استفاده می شود. همچنین برای برآوردن گشتاور دایره ای و سرعت مورد نیاز مصرف کننده استفاده می شود. در واقع گیربکس صنعتی رابطی است بین منبع انرژی و مصرف کننده انرژی، یعنی بین منبع انرژی و مصرف کننده انرژی که یک رابطه انعطاف پذیر بین منبع انرژی و مصرف کننده انرژی برقرار می کند. با توجه به تطابق گشتاور و سرعت دایره ای منبع تولید برق با مصرف کننده، به نظر می رسد برای دستگاهی که بتواند این تطابق موجود را در قالب یک رابط برقرار کند، یک وظیفه اجباری است. ماشینی که بتواند این تقاضا را برآورده کند گیربکس صنعتی نامیده می شود. مهم نیست که منبع تولید برق از کدام سوخت یا منبع انرژی برای تولید نیرو استفاده می کند، اما مهم این است که شفت ورودی گیربکس نیروی تولید شده را به صورت گشتاور به گیربکس منتقل کند. ماشین هایی که می توانند نیروی مورد نیاز یک گیربکس صنعتی را تامین کنند عبارتند از: موتورهای الکتریکی، موتورهای دیزلی، موتورهای بنزینی، موتورهای گازسوز، توربین های آبی و بادی و ....

قطعات گیربکس صنعتی

1- چرخ دنده ها: یکی از مهم ترین اجزای گیربکس صنعتی چرخ دنده های آن است که نقش بسیار مهمی در این دستگاه ایفا می کند.

2- محفظه دنده: یکی دیگر از اجزای گیربکس صنعتی، محفظه دنده است که شامل تمامی دنده های این سیستم می باشد. توجه داشته باشید که این بدنه اغلب از چدن ساخته شده است.

3- شفت ورودی و خروجی: یکی دیگر از قطعات دنده صنعتی است که از آلومینیوم ساخته شده و اغلب دارای سوراخ یا شیار می باشد.

4- یاتاقان ها: یاتاقان ها برای حمل بارهای محوری و شعاعی بر روی محورهای ورودی و خروجی استفاده می شوند.

5- کاسه نمدی: یکی دیگر از اجزای گیربکس صنعتی کاسه نمدی است که وظیفه آن محافظت از سیستم در برابر عوامل محیطی مانند گرد و غبار می باشد. به طور کلی محافظت از سیستم توسط یک کاسه نمدی انجام می شود.

6- روکش کنترل روغن

ماسه ریخته گری چیست؟

ذرات ریز مواد معدنی با قطر 0.5 تا 1 میلی متر که در کوره های ریخته گری ماشینکاری شده استفاده می شوند به عنوان ماسه ریخته گری شناخته می شوند. ماسه ها با توجه به هدفشان تولید و در دانه بندی های مختلف با ترکیبات شیمیایی و درجات مقاومت در برابر آتش استفاده می شوند. به عنوان یک قاعده، ریخته گری به دو روش انجام می شود: ریخته گری دقیق و ریخته گری شن و ماسه. در ریخته گری شن و ماسه از ماسه برای قالب گیری استفاده می شود. فرم های ساخته شده از ماسه بسیار انعطاف پذیر هستند، بنابراین هنگامی که فلز مذاب سرد و جامد می شود، ترک ها و شکاف های کمتری ایجاد می شود. در این روش ارزان می توان از قالب های بزرگتر و فلزات آهنی و غیرآهنی استفاده کرد. از این رو در روش ریخته گری از ماسه کوارتز بسیار استفاده می شود. برای قالب های ریخته گری فلز مانند فولاد، آهن سیاه، آلومینیوم، مس؛ کوارتز به دلیل مقاومت بالا به عنوان نسوز در ساخت کوره های سرامیک، شیشه، سیمان و ... استفاده می شود. همچنین در ریخته گری شن و ماسه، پرکاربردترین قالب ماسه ای، قالب گیری مرطوب است که از ماسه نرم، آب و خاک رس تشکیل شده است.

 

ماسه ریخته گری

 

ماکان سنگ شکن https://makansangshekan.net با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و فروش قطعات انواع سنگ شکن و خطوط سنگ شکن، فعالیت های طراحی گسترده ای را انجام داده و قابلیت های خود را در اختیار افراد مختلف قرار داده است. این شرکت پس از سالها تحقیق، تولید، تامین و تامین انواع ماشین آلات سنگ شکن معدنی و قطعات یدکی کلیه کارخانه های شن و ماسه و آسفالت، علاوه بر تامین ماشین آلات معمولی، اقدام به ساخت دستگاه های مخصوص نیز می نماید. همچنین فعالیت قابل توجهی در جهت خرد کردن کانی های مختلف با ویژگی های منطقه ای دارد. ماکان سنگ شکن علاوه بر تامین تجهیزات فوق در کشور قادر است این محصولات را در سطح بین المللی با کیفیت رقابتی نیز عرضه کند. دقت، سرعت، تضمین کیفیت و ارائه خدمات در سراسر کشور چهار فاکتور مهم و اساسی است که همواره در این شرکت مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا خدمات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین قیمت و بهترین کیفیت به مصرف کننده ارائه دهد. قطعات یدکی عرضه شده توسط این شرکت شامل انواع سنگ شکن در اندازه ها و ظرفیت های مختلف مانند سنگ شکن فکی، سنگ شکن چکشی، سنگ شکن مخروطی (Hydrocon)، سنگ شکن ضربه ای (Qubit)، سنگ شکن گریز از مرکز و آسیاب پودر می باشد.

ماکان سنگ شکن

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان