شمش آلومینیوم

در این مقاله به طور مفصل به توضیح شمش آلومینیوم و کاربرد آن، قیمت ورق آلومینیوم و انواع آن از جمله کویل آلومینیوم و... پرداختیم

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم محصولی غیرآهنی است که از ریختن آلومینیوم مذاب در قالب‌های مخصوص تولید می شود. این قالب ها در اندازه ها و شکل‌های مختلفی وجود دارند.

یکی از محصولات شمش آلومینیوم ورق آلومینیوم می‌باشد که با توجه به طیف وسیعی از آلیاژهای مختلف قیمت ورق آلومینیوم آنها با یکدیگر متفاوت است. برای اطلاع از قیمت با متخصصان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید. 02133115500

کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم یکی دیگر از انواع ورق آلومینیوم است. آلومینیوم وزن سبک و مقاومت فوق العاده‌ای دارد و به راحتی شکل می‌گیرد. مقاومت در برابر خوردگی، که با ‌آندایزینگ قابل افزایش است، یکی از بزرگترین مزایا آن است. کویل آلومینیوم در طیف وسیعی از کاربردها از نمای سایدینگ مسکن، تزئینات، ناودان‌ها و سقف‌ها گرفته تا قوطی‌ها‌، درب‌ها‌، بطری‌ها و سایر بسته بندی‌های مواد غذایی، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی یافت می‌شود. به دلیل اینکه ماده‌ای سبک و بادوام است، در صنعت خودروسازی نیز دیده می‌شود.

انواع شمش آلومینیوم

شمش 50 پوندی

این نوع شمش آلومینیوم از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که در صنعت خودروسازی و همچنین در ساخت قطعات ریخته گری کاربرد دارد.

شمش 1000 پوندی

خلوص این نوع شمش 99.85 درصد است بنابراین بسیار خالص است. شمش 1000 پوندی برای ساخت آلیاژها، قطعات و لوازم بهداشتی استفاده می‌شود.

دال آلومینیومی

شمش دال که معمولا در سایزهای 300*1060 و 270*1060 میلیمتر مربع تولید می‌شود برای تولید انواع کلاف، تسمه، ورق و مانند آن استفاده می‌شود.

کاربرد شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم را می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله

  • خودرو

  • لوازم خانگی

  • روشنایی

  • ساختمان

  • مکانیک

  • کالاهای خانگی استفاده کرد

ورق آلومینیوم

ورق‌های آلومینیومی که به عنوان صفحات آلومینیومی نیز شناخته می‌شوند، بسیار نازک و سبک وزن و در عین حال به‌اندازه کافی مستحکم هستند. در کنار سهولت ذاتی نصب و نگهداری، تطبیق پذیری فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

همچنین دارای چندین ویژگی منحصر به فرد و مفید دیگر است که باعث می‌شود امروزه به طور گسترده در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی، کشاورزی، خانگی و تولید به کار گرفته شود.

 

 

 

انواع ورق آلومینیوم

ورق‌های آلومینیومی سوراخ دار

ورق یا صفحه آلومینیومی سوراخ‌دار نیز در جاهایی استفاده می‌شود که عمدتاً به دلیل ویژگی‌های زیبایی‌ آن انتخاب می‌شود. این امر به‌ویژه در کارهای طراحی داخلی/خارجی رایج است، به عنوان مثال در ساخت بسیاری از انواع کف‌ها، سقف‌ها، پرده‌ها، سایه‌بان‌های خورشیدی و سایر موارد معماری.

ورق‌ آلومینیومی شطرنجی

صفحات شطرنجی آلومینیومی پانل‌هایی از ورق فلزی هستند که در یک طرف دارای نشانه‌های دریچه برجسته هستند (سمت عقب آن بدون بافت است)، که یک الگوی برجسته را تشکیل می‌دهد که معمولاً به ارتفاع حدود 1.5 میلی‌متر برجسته می‌شود.

ورق‌ آلومینیومی شطرنجی با نام‌های مختلف مانند صفحات شطرنجی، صفحات آج، ورق‌های 5 میله یا صفحات کف شناخته می‌شوند، اغلب از آلومینیوم ساخته می‌شوند.

آنها ورقه‌های نسبتاً ضخیم و محکمی برای بهبود مقاومت در برابر ضربه و ویژگی‌های باربری دارند که برای استفاده از مناطق داخلی یا خارجی پر رفت و آمد و ترافیک با چرخ‌های سنگین مانند راهروهای خدماتی، جایگاه‌های بارگیری و پارکینگ‌ها مناسب هستند. الگوی برجسته آسیب سطح را پنهان می‌کند و همچنین چسبندگی بیشتری در برابر لغزش و لغزش ایجاد می‌کند.

ورق‌ آلومینیوم آنودایز شده

ورق‌های آلومینیومی آنودایز شده نه تنها مقاومت در برابر خوردگی و سایش را افزایش می‌دهند بلکه می‌تواند صفحات را برای چسبندگی بهتر، رنگ‌ها‌، فیلم‌ها‌، چسب‌ها و سایر لوازم آرایشی آماده کند.

در نتیجه، فلزات آنودایز معمولاً با ورق‌های آلومینیومی بسیار رنگی یا سایر پانل‌های تزئینی، مانند آنهایی که به طور گسترده در قطعات خودرو، گوشی‌های هوشمند، ابزار، وسایل آشپزی، کالاهای ورزشی و مواد معماری استفاده می‌شوند، نشان داده می‌شوند.

ورق‌ آلومینیوم کامپوزیت

ورق‌ها یا پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی از دو قطعه بسیار نازک آلومینیومی با روکش سیم پیچ که به قسمت بیرونی یک هسته غیر آلومینیومی (اغلب پلاستیکی) چسبانده شده‌اند، تولید می‌شوند. آنها معمولاً به عنوان پانل‌های سبک وزن اما مستحکم برای روکش خارجی یا نمای ساختمان و همچنین در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های عایق کاری و پانل‌های تاشو استفاده می‌شوند.

انواع آلیاژهای آلومینیوم

آلیاژهای آلومینیوم زیر برای ریسندگی فلزات استفاده می شوند:

آلومینیوم 1100 درجه تجاری خالص آلیاژهای آلومینیوم است، با ترکیب آلومینیوم 99٪. این به عنوان نرم و استحکام کمتر مشخص می شود.

آلومینیوم 3003 یک آلیاژ غیر قابل عملیات حرارتی است که از مس، آهن، منگنز و مقادیر کمی از عناصر دیگر تشکیل شده است. به دلیل مقاومت در برابر خوردگی خوب و استحکام متوسط ​​در نظر گرفته شده است.

آلومینیوم 5052 در درجه اول از منیزیم و کروم تشکیل شده است و به دلیل ویژگی‌های پوشش عالی و پوشش آنودایز شده، اغلب به عنوان "آلومینیوم با کیفیت آنودایز" شناخته می شود. استحکام و انعطاف پذیری خوبی دارد.

آلومینیوم 6061 دارای دو آلیاژ اصلی منیزیم و سیلیکون است. به داشتن استحکام نسبتاً بالا، مقاومت در برابر خوردگی بالا و کارایی کلی خوب شناخته شده است.

آلومینیوم 2024 از مس به عنوان آلیاژ اصلی خود استفاده می کند. به دلیل داشتن نسبت استحکام به وزن خوب و مقاومت در برابر خستگی خوب شناخته شده است - اما مقاومت ضعیفی در برابر خوردگی دارد.

آلومینیوم 7075 اساساً از یک آلیاژ روی تشکیل شده است و یکی از آلیاژهای آلومینیوم با بالاترین استحکام در دسترس است و آن را برای قطعاتی که تحت فشار زیاد قرار می گیرند ایده آل می کند. استحکام آن با بسیاری از مواد فولادی قابل مقایسه است.

ریسندگی فلز و آلومینیوم

با توجه به این واقعیت که آلیاژهای آلومینیوم به طور کلی مقرون به صرفه تر و سبک تر از فولاد ضد زنگ هستند، آنها اغلب یک انتخاب عالی برای ریسندگی فلز هستند - به ویژه زمانی که خواص خاص فولاد ضد زنگ مورد نیاز نباشد.

خواص ورق آلومینیوم

ورق‌های آلومینیومی امروزه یکی از پرکاربردترین انواع ساینده‌ها و مواد مهندسی هستند. این تا حد زیادی به دلیل برخی از ویژگی‌های کلیدی ورق فلزی آلومینیوم است که وقتی به صورت ترکیبی مشاهده می‌شود، آن را برای استفاده ایده آل در طیف وسیعی از محیط‌ها و برنامه‌ها از سایر انواع صفحات فلزی متمایز می‌کند.

 

با ارزش ترین خواص آن عبارتند از:

  • سبک وزن (حدود 1/3 جرم فولاد بر حسب حجم)، بنابراین یک راه حل بسیار مقرون به صرفه در حمل و نقل است.

  • به‌اندازه کافی قوی که برای کاربردهای مختلف ساختمانی و سازه‌ای مناسب باشد.

  • مقاوم در برابر خوردگی در کاربردهای بیرونی و در معرض رطوبت.

  • به راحتی شکل پذیر، با نقطه ذوب نسبتا کم (660 درجه سانتیگراد) حتی در گیج‌های ضخیم تر.

  • مناسب برای مصارف غذایی، از جمله بسته بندی در تماس مستقیم، به دلیل غیر واکنشی بودن و کاملاً غیر قابل نفوذ بودن در برابر بو و طعم.

  • نسوز: در لایه‌های بسیار نازک نمی سوزد و هنگام ذوب هیچ گاز سمی آزاد نمی کند.

  • انعکاس بسیار بالا، آن را برای استفاده در سیستم‌های گرمایشی و روشنایی کم مصرف مناسب می‌کند.

  • خواص رسانایی عالی هم برای گرما و هم برای الکتریسیته (تقریباً دو برابر مس) و دوباره آن را برای سیستم‌های گرما و قدرت اقتصادی مناسب می‌کند.

  • نگهداری طولانی مدت و کم، برای کاهش نرخ تعویض و اثرات زیست محیطی کمتر

  • در محدوده عملا نامحدودی از ضخامت‌ها و‌اندازه‌های ورق موجود است.

کاربرد ورق آلومینیوم

بام - ورق‌های سقف آلومینیومی به دلیل ساختار سبک وزن اما مستحکم با خواص ضد خوردگی عالی یکی از رایج ترین کاربردهای پانل‌های بزرگتر است.

سقف‌های هنری - ورق‌های آلومینیومی دی‌باند یا کامپوزیت اغلب به عنوان پانل‌های سقف داخلی یا کاشی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند که ویژگی طراحی بسیار تزئینی اما سختی را ارائه می‌دهند.

بالکن - نرده‌های آلومینیومی بالکن رایج هستند، یک بار دیگر به لطف ساختار سبک اما سفت و سخت و این واقعیت که آنها بسیار ضد آب هستند.

روکش کابل - روکش فلزی کابل معمولاً از فویل‌های آلومینیومی و سایر ورق‌های آلومینیومی بسیار نازک تشکیل می‌شود، به دلیل این واقعیت که نسبتاً در برابر خوردگی مقاوم است

روکش و پانل‌های فاسیا - ورق کامپوزیت آلومینیومی به دلیل مقاومت در برابر عناصر، سبک وزن، همیشه یک انتخاب پیشرو برای روکش خارجی، عایق داخلی و سایر کاربردهای پانل‌های طراحی شده در طیف گسترده‌ای از ساختمان‌ها و تاسیسات صنعتی، تجاری یا خانگی است. محکم، و به راحتی رنگ یا تزئین می‌شود.

بازتابنده‌های لامپ - خواص بازتابی فوق العاده ورق آلومینیوم، از نظر گرما و نور، آن را به محصولی ایده آل برای استفاده در طیف گسترده‌ای از لامپ‌های بازتابنده آلومینیومی تجاری یا خانگی و لامپ‌های انتقال حرارت تبدیل می‌کند.

کاروان‌ها - انبار و محل یدک‌کشی اغلب عمدتاً از صفحه یا ورقه آلومینیومی ساخته می‌شوند که حمل آن را سبک‌تر می‌کند و مقاومت زیادی در برابر هوا در مناطق در معرض هوا ارائه می‌دهد.

کف و دیوارها - صفحه آلومینیومی را می‌توان برای بهبود خواص ضد لغزش و پوشش آسیب دیدگی شطرنجی کرد، ایده آل برای استفاده در مناطق پر رفت و آمد، در حالی که دیوارهای آلومینیومی تزئینی و ساختاری به عنوان مقاوم، جذاب و به راحتی تمیز شونده به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند.

تا اینجا ما سعی کردیم اطلاعات مناسبی را در مورد شمش آلومینیوم و ورق آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم. در حال حاضر مراکز مختلفی شمش آلومینیوم را تولید و پخش می‌کنند پیشنهاد ما به شما فروشگاه پارسیان آلومینیوم است در این مرکز شما می‌توانید انواع شمش آلومینیوم را با قیمت مناسب دریافت کنید.

جهت ارتباط با واحد فروش و اطلاع از قیمت شمش آلومینیوم در شرکت پارسیان آلومینیوم از طریق شماره‌های زیر اقدام کنید.

02156715210-2

02133943870-2

02133115500

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان