آیا روش های کاشت مو در ایران دائمی است؟

مردان تعجب می‌کنند که آیا کاشت مو دائمی است یا این روش درمانی موقتی برای یک بیماری رایج است؟ پاسخ به این که آیا دائمی خواهد بود برای اکثر مردان یک بله قاطع است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

ادعای کاشت موی دائمی واقعی است؟

اکثر مردان می پرسند "آیا کاشت مو دائمی است؟" هنگامی که برای اولین بار به متخصص ریزش مو یا پزشک مراجعه می کنید. طبیعی است که تعجب کنیم که آیا درمان موثر و دائمی است یا خیر. ترمیم مو با جراحی تنها درمان مادام العمر برای ریزش مو است. درمان‌ها و راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد، و برخی مؤثر هستند، در حالی که برخی دیگر فقط ادعاهای متورم هستند. با این حال، بخش عمده ای از این درمان ها باید دائماً تکرار شوند یا هر پیشرفتی که به دست آمده است به محض توقف درمان ناگزیر از بین می رود. خوشبختانه، این مورد در مورد روش کاشت مو معمولی نیست.با دکتر مرجان همتی متخصص کاشت مو در مجموعه زیبایی آدینا در تهران مصاحبه ای در این باره انجام دادیم.

جراحی کاشت مو اولین بار در سال 1959 توسط دکتر نورمن اورنترایچ معرفی شد. نشریه معروف او روشی را شرح داد که در آن از دوشاخه های بزرگ، حدود چهار تا شش میلی متر استفاده می شد. از این زمان، رویه متحول شده است. مردانی که ریزش مو را تجربه می کنند اکنون گزینه های مختلفی برای جایگزینی دائمی مو دارند. با این حال، مردان تعجب می‌کنند که آیا کاشت مو دائمی است یا این روش درمانی موقتی برای یک بیماری رایج است؟ پاسخ به این که آیا دائمی خواهد بود برای اکثر مردان یک بله قاطع است.

دلیل دائمی بودن کاشت مو 

ترمیم مو با جراحی شامل حرکت دادن موها از پشت و کناره های سر به مناطقی است که در تاج، بالا یا جلوی سر طاس یا نازک شده است. پس از انجام کاشت مو، موهای کاشته شده مانند موهای معمولی به رشد خود ادامه می دهند، زیرا موهای طبیعی هستند.

پیوند فولیکولی به طور گسترده ای برای ایجاد طبیعی ترین نتایج شناخته شده است. این واحدهای فولیکولی دسته‌های کوچکی از موها هستند که در پوست سر انسان ایجاد می‌شوند. به دست آوردن این دسته های کوچک مو از ناحیه اهداکننده و قرار دادن آنها به گونه ای برای به حداکثر رساندن مزایای آرایشی به مهارت قابل توجهی نیاز دارد.

بهترین کاندیداها برای کاشت مو

مردانی که قصد جراحی کاشت مو را دارند باید بدانند که برای اینکه کاندید موفقی باشند، باید چند معیار اساسی را رعایت کنند.

مردان باید به اندازه کافی ریزش مو را تجربه کرده باشند که بر ظاهر آنها در زمان انجام عمل تأثیر بگذارد.

مردان باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد آنچه که جراحی کاشت مو می تواند انجام دهد داشته باشند.

مردان باید به اندازه کافی موی اهداکننده در دسترس داشته باشند تا نیازهای فعلی و آینده برای جایگزینی مو را برآورده کنند.

جراحی کاشت مو یک روش پیشگیرانه برای ریزش مو نیست. این روش درمانی برای مردانی است که به اندازه کافی ریزش مو را تجربه کرده اند تا ظاهر خود را تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که کاشت مو نمی تواند از پیشرفت ریزش موی ژنتیکی جلوگیری کند، این روش می تواند با موفقیت اثرات بعدی این نوع ریزش مو را برطرف کند. پیوند زودهنگام برای موثر بودن لازم نیست، مگر برای رفع نگرانی های زیبایی خاص.

در بیشتر موارد، عمل کاشت مو یک عمر طول می کشد. با گذشت زمان، پیوندهای اضافی برای جایگزینی موهای نازک که هنوز در طول جراحی وجود داشتند، ممکن است ضروری باشد. این مورد انتظار است. با این حال، موهای کاشته شده باید پس از تکمیل عمل در جای خود باقی بمانند و اکثر مردان موهای پرتر و پرپشت‌تری داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان