شیوع یک ویروس کشنده در بین کودکان | هشدار وزارت بهداشت را جدی بگیرید

بیشتر مبتلایان به سرخک گروه سنی زیر ۱۰ سال هستند و ضرورت دارد خانواده‌ها واکسن سرخک فرزندان خود را درگروه سنی۱۲ تا۱۸ ماهگی تزریق کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بیماری سرخک از فروردین امسال با ورود اتباع غیر ایرانی در کشور شیوع یافت بطوری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ فروردین برای واکسیناسیون کودکان ایرانی و مهاجر زیر ۵ سال فراخوان داد.

طی سالیان گذشته پوشش خوبی در واکسیناسیون سرخک و نظام مراقبت وزارت بهداشت در رصد بیماری انجام شد و ایران توانست حدود سه سال قبل تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را مبنی بر حذف ویروس بومی سرخک از کشور دریافت کند که این موفقیتی بزرگ و حاصل دستاورد نظام سلامت بود.

باید بدانیم که فقط ۳ کشور بحرین، ‌عمان و ایران در منطقه خاورمیانه موفق به دستیابی به این تاییدیه شدند. در کشور ما با توجه به جمعیت بالا و مرزهای مشترک زیادی که با کشورهای افغانستان، ‌پاکستان و عراق دارد طبیعتا دستاورد حذف سرخک برجسته‌تر از دو کشور دیگر است اما این به معنای به صفر رسیدن خطر بیماری سرخک نیست.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت ضعف واکسیناسیون سرخک در کشورهای همسایه بویژه در افغانستان و پاکستان باعث شیوع و انتقال این بیماری به کشور شده است.

واکسن سرخک در کشور ما در قالب واکسن سه گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، ‌سرخجه و اوریون است، استفاده و در ۲ نوبت در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان