پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

خلاصه محتوا: نماشویی ساختمان سبب می شود تا طول عمر نمای ساختمان افزایش پیدا کند. این عملیات با توجه به عوامل گوناگون در بازه زمانی مشخصی باید انجام شود.

نماشویی از جمله اقدامات لازم و ضروری در ساختمان ها به شما می رود. همانطور که می دانید، پس از مدتی نمای ساختمان ها در اثر عوامل گوناگونی دچار آلودگی و کثیفی می شود. به همین دلیل این نیز احساس می شود که با شست و شوی مناسب نسبت به تمیز کردن نما اقدام گردد. اما شست و شوی مداوم و در طول بازه های زمانی کوتاه علاوه بر آنکه هزینه بر خواهد بود، می تواند اثرات زیان باری را نیز بر نمای ساختمان بگذارد. به همین دلیل عمدتا کارشناسان تناوب زمانی مشخصی برای شست و شوی نما در نظر گرفته اند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مزایای نماشویی ساختمان 

به طور کلی شست و شوی به موقع نمای ساختمان ها همواره مزایای بیشماری دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش آسیب به سنگ نما 

2

مزایای نماشویی

از جمله مهمترین مزایای نماشویی ساختمان می توان به کاهش آسیب به سنگ نما اشاره کرد. به طور کلی بارش باران در سطح شهر ها عمدتا به صورت اسیدی است. خاصیت اسیدی باران سبب می شود تا به طور قابل توجهی سنگ نما دچار آسیب دیدگی شود. به همین دلیل شست و شوی مناسب باعث کاهش آسیب به ساختمان می شود.

قیمت مناسب 

به طور کلی قیمت نماشویی در مقایسه با تعمیر و یا تعویض سنگ نما بسیار پایین تر است. به طور کلی اکثر کارشناسان بر این باورند که شست و شوی  دوره ای نما می تواند تا حد قابل توجهی هزینه تعویض سنگ های نما را کاهش دهد. 

دلایل نیاز به نماشویی ساختمان

پیش از آنکه به بررسی زمان مناسب برای نماشویی بپردازیم، بهتر است در وهله اول با دلایل کثیف شدن نما بیشتر آشنا شویم. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرد و غبار

از جمله مهمترین دلایل نیاز به نماشویی، می توان به گرد و غبار اشاره کرد. به طور کلی در شهر های بزرگ در اثر وزش باد و طوفان، همواره حجم عظیم از گرد و غبار روی سنگ ها می نشیند. این میزان گرد و غبار می تواند نمای ساختمان را کدر و زشت کند. به همین دلیل عموما توصیه می شود پس از طوفان نسبت به شستشوی نما اقدام گردد.

3

آلودگی ناشی از دود 

تناوب زمانی نماشویی

از دیگر دلایل نیاز به نماشویی ساختمان می توان به آلودگی ناشی از دود اشاره کرد. همانطور که می دانید، عمدتا ساختمان ها در نزدیکی خیابان ها و یا معابر اصلی شهر احداث می شوند‌. به همین دلیل نمای ساختمان عمدتا در معرض حجم زیادی از دوده قرار می گیرد این دوده به مرور روی سطح سنگ های نما نشسته و چهره آن را کدر می کند.

باران 

از جمله دلایل نیاز به نماشویی ساختمان می توان به بارش باران اشاره کرد‌. به طور کلی بارش باران در محیط های شهری از چندین جهت می تواند برای نمای ساختمان زیان اور باشد. اول که بارش باران سبب پیدایش لکه برای روی نمای سنگی ساختمان ها می شود که این امر می تواند تا حد قابل توجهی در کثیف شدن نما تاثیر گذار باشد. دوم اینکه بارش باران در محیط های شهری به دلیل وجود سرب در هوای شهر ها، عمدتا سبب اسیدی شدن سطح سنگ می شود. خاصیت اسیدی باران باعث می شود تا به مرور زمان، سنگ دچار آسیب دیدگی و خوردگی شود. به همین دلیل عمدتا توصیه می شود تا با شست و شوی به موقع نمای ساختمان، از باقی ماندن اسید بر روی سطح سنگ ها جلوگیری کرد.

فرکانس نماشویی ساختمان 

به طور کلی دوره نماشویی ساختمان به عوامل گوناگونی وابسته است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر موقعیت ساختمان در نماشویی

به طور کلی موقعیت ساختمان نقش موثری در فرکانس نماشویی ساختمان دارد. عمدتا هرچه ساختمان به خیابان ها و راه های اصلی شهر نزدیک تر باشد، باید زودتر تحت شست و شو قرار گیرد.

تاثیر آب و هوا در نماشویی

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر دوره زمانی شست و شوی نمای ساختمان می توان به آب و هوا اشاره کرد. به طور کلی هر چه آب و هوای منطقه ساختمان خشک تر باشد، کمتر نیاز به شست و شوی نما دارد. اما در صورتی که آب و هوای منطقه مورد نظر بارانی و مرطوب باشد باید زودتر نسبت به شستن نمای ساختمان اقدام گردد.

تاثیر نوع نما در نماشویی

 از دیگر دلایلی که بر نماشویی ساختمان تاثیر گذار است، می توان به نوع نما اشاره کرد. عمدتا در صورتی که نمای ساختمان آجری باشد، کمتر نیاز به شست و شو خواهد داشت چرا که عمدتا رنگ آجر تیره بوده و کثیف شدن آن کمتر به چشم می آید. اما در صورتی که نمای ساختمان از سنگ ساخته شده باشد، باید زودتر نسبت به شستن آن اقدام شود.

به طور کلی بر طبق نظر کارشناسان ساختمان هایی که در شهر های بزرگ نظیر تهران و اصفهان ساخته شده اند باید به طور متوسط بین ۳ الی ۶ ماه نسبت به شست و شوی نمای آن ها اقدام شود.

برای اطلاعات بیشتر به شرکت نماشویی در تهران سر بزنید .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان