پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شاید برای شما به عنوان خریدار هم سوال پیش بیاید که عسل کجا معروف است و ما باید از کدام عسل ایرانی استفاده کنیم؟ مطمئنا در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع عسل ایرانی در بازار موجود است و هر کدام از این مدل ها نیز یک سری ویژگی های خاص دارند. عسل های ایرانی در مناطق مختلفی از کشور عزیز ما تولید می شوند.

هر کدام از این انواع عسل یک سری ویژگی های کلیدی خاص دارند. در نتیجه، پاسخ به سوال عسل کجا معروف است، فعالیت ساده و راحتی نیست. ولی در هر صورت ما امروز قصد داریم تا در مورد بهترین عسل معروف ایران با شما صحبت کنیم. ما قصد داریم تا چند مورد از بهترین انواع عسل با کیفیت را به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید انواع عسل درجه یک را تهیه کنید.

چه تفاوت میان انواع عسل وجود دارد؟

قبل از پاسخ به سوال عسل کجا معروف است، ما باید تفاوت میان انواع عسل را مورد بررسی قرار دهیم. ژن زنبور، نژاد زنبور و محل تولید عسل تاثیرات زیادی بر روی کیفیت نهایی آن ندارد. نوع تغذیه و نوع گیاهانی که زنبور از آن برای تولید عسل استفاده می کند مهم ترین فاکتور هایی هستند که شما باید به آنها توجه داشته باشید.

هنگامی که زنبور ها از گیاهان تازه و با کیفیت استفاده کنند، مطمئنا انواع عسل با کیفیتی را نیز تولید می نمایند. این مسئله باعث می شود تا در هنگام استفاده از انواع عسل شما حس خوبی را به دست آورید. در ضمن، با کیفیت ترین انواع عسل درجه یک می توانند فواید زیادی را نیز برای قسمت های مختلف بدن شما به همراه داشته باشند.

بررسی پاسخ های موجود به سوال "عسل کجا معروف است"

"یکی از بهترین مناطق برای تهیه عسل، مناطق خراسان شمالی مانند شیروان،کوه های شاه جهان، منطقه حفاظت شده کیسمار ومنطقه حفاظت شده گلیل می باشند. عسل این مناطق بسیار مرغوب است."

منطقه حفاظت شده کیسمار

معمولا قسمت های شمالی ایران به علت دارا بودن آب و هوای مناسب و پوشش گیاهی غنی، می توانند محیط های مناسبی برای تولید عسل باشند. البته که شهر های قرار گرفته در رشته کوه زاگرس هم می توانند عسل های فوق العاده ای را تولید کنند. در ادامه ما معروف ترین عسل های تولید شده در ایران را مورد بررسی قرار می دهیم.

عسل معروف مازندران

اولین پاسخی که می توانیم برای سوال "عسل کجا معروف است" ارائه کنیم، مربوط به عسل مازندران است. مازندران به علت دارا بودن جنگل های سر سبز، کوه های بلند و پوشش گیاهی مناسب به عنوان یکی از معروف ترین استان های تولید کننده عسل شناخته شده است. عسل مازندران به شدت با کیفیت بوده و می تواند طعم خوبی هم داشته باشد. جالب است بدانید که انواع عسل مازندران به علت تغذیه زنبور ها از شمشاد، طعم فوق العاده ای دارد.

عسل کوهرنگ

عسل کوهرنگ که در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود، به علت تولید شدن در آب و هوای مناسب و پوشش گیاهی قوی، به شدت محبوب است. زرد کوه بختیاری و چشمه کوهرنگ خانه تعداد زیادی از انواع گیاه هستند. در نتیجه، پرورش زنبور و تولید عسل در این مناطق می تواند نتیجه عالی را برای شما به همراه داشته باشد.

کوهرنگ

 عسل های تولید شده در این مناطق به شدت محبوب بوده و مردم به استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف آن علاقه نشان می دهند. پس، دومین پاسخ به سوال "عسل کجا معروف است"، عسل کوهرنگ است.

منطقه فعالیت  زنبورستان دکتر هانی راد

منطقه فعالیت زنبورستان  دکتر هانی راد خراسان شمالی، کوه های شاه جهان و گلیل، سنجر بیگ و پتلگاه است و به صورت چرخشی زنبورها را در این کوه ها جابه جا می کند. دکتر هانی با کوچ های متعدد ییلاق به قشلاق در استان خراسان شمالی، مناطق گرمسیری استان گلستان در ماه های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت و همچنین در باغ های مرکبات استان مازندران مستقر بوده و در اواخر اردیبهشت ماه به استان خراسان شمالی باز می گرددد و در ارتفاعات خراسان شمالی به زنبور داری و تولید عسل باکیفیت می پردازد.

آدرس سایت زنبورستان دکتر هانی راد: https://drhoney.net/

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع عسل در بازار موجود است که برخی از آنها بسیار مرغوب هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تا محبوب ترین و معروف ترین عسل های ایرانی را تولید کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان