پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نقل از تیم تحقیقاتی سایت ماهان تیموری: به دلیل تلاش انسان‌ ها و پیشرفت تکنولوژی برای برطرف شدن نیاز آنها راه حل های جدیدی کشف می شود. این راه حل ها یا جدیدند یا اینکه به روز شده راه حل های قبلی هستند. برای مثال یکی از نیازهای انسان‌ها، نیاز به برقرار کردن ارتباط با یکدیگر است. در گذشته از کبوتر های نامه رسان و چاپار و...استفاده می شده است. با گذشت زمان تلگراف ایجاد شد و افراد از طریق آن به یکدیگر پیام‌هایشان را ارسال می کردند. پس از تلگراف، تلفن به وجود آمد و امروزه هم که هرکس از طریق موبایل و اینترنت می تواند با سراسر جهان ارتباط برقرار کند. 

اگر به روند ذکر شده دقت کرده باشیم کنار هر کدام از این راه حل‌ها که برای برطرف شدن نیاز به برقراری ارتباط انسان‌ ها ارائه شده، کسب و کارهای جدیدی به وجود آمده‌اند. برای مثال بسیاری از افراد مشغول به کد نویسی اپلیکیشن برای تلفن همراه، طراحی گرافیکی و ظاهر این اپلیکیشن‌ها، تیم پشتیبانی از آنها، تعمیرات سخت افزاری موبایل و… هستند تا بتوانند نیاز برقراری ارتباط انسان را به خوبی مرتفع نمایند. 

 

چطور ایده راه اندازی کسب و کار جدید در ایران پیدا کنیم؟

 

توجه به نیاز انسان‌ها

همانطور که اشاره کردیم کسب و کارهای جدید، محصولات یا خدمات جدید با توجه به نیازهای مشتریان به وجود می‌آیند. عموم نیازهای اساسی انسان طی سالیان سال تامین شده است. شما باید در گام نخست با توجه به استعداد، مهارت‌ها و توانمندی‌هایتان، حوزه کاری خود را انتخاب کنید و پس از آن به صورت دقیق به نیازمندی های مشتریان توجه کنید. 

شما باید بررسی کنید که از چه طریقی می توانید شرایط را برای آنها ساده‌تر کنید. 

ایده گرفتن از نمونه های خارجی

بسیاری از نیازها توسط برندهای خارجی مرتفع شده اند. شما می توانید از آنها برای خودتان الهام بگیرید و از این طریق یک کسب و کار جدید در ایران راه اندازی کنید. برای مثال یکی از نیازمندی های مردم نیاز به جابجایی شدن و رفتن از قسمتی از شهر به جای دیگر شهر است. این نیاز توسط تاکسی های تلفنی، آژانس، تاکسی و… مرتفع شده بود. اما کسب و کاری به نام اوبر در کشور آمریکا راه اندازی شد که مشتریان در هر نقطه از شهر و در هر ساعت از شبانه روز و با کم‌ترین قیمت و کم‌ترین زمان معطلی می توانستند به تاکسی دست پیدا کنند. اسنپ کسب و کاری بود که از این ایده الگو برداری کرد و آن را در ایران پیاده سازی کرد. اسنپ می تواند افراد را بسیار ساده‌تر از آژانس و  تاکسی تلفنی و… جابجا کند.

2

با این سه فاکتور به استقبال ایده‌ های خود بروید

پس از آنکه نیازهای مختلف حوزه کاری مدنظر خود را بررسی کردید و توانستید برای هر کدام از آنها راه حل هایی ایجاد کنید، نوبت به این می رسد که ایده های خود را بررسی کنید. هر ایده باید از سه فیلتر امکان پذیری فنی، داشتن صرفه اقتصادی و همچنین توجه به رویکرد های انسانی بگذرانید. اگر توانست از این سه عبور کند، می توانید اطمینان داشته باشید که می تواند به شما پاسخگو باشد. 

 

معرفی کسب و کار های جدید

 

در ادامه مقاله قصد داریم برخی از کسب و کار های جدید در حوزه های مختلف را به شما معرفی کنیم. شما می توانید هر کدام که بیشتر با استعداد، شخصیت و علایق و مهارت‌هایتان همخوانی دارد را انتخاب کنید و وارد آن شوید. از آنجایی که از به وجود آمدن این کسب و کارها مدت زیادی نمی‌گذرد، هنوز فرصت وارد شدن به آنها محیاست و عموم آنها آینده خوبی دارند و می توانید به راحتی برای آینده خود هدف گذاری کنید.

 

کسب و کار جدید خانگی و پردرآمد

اگر سرمایه اولیه ندارید می توانید از خانه خود کسب و کاری را راه اندازی کنید و شروع به توسعه آن کنید. برای راه اندازی کسب و کار خانگی نیاز به یک رسانه خواهید داشت که از طریق آن بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و محصولات و خدماتتان را از طریق آن معرفی کنید. 

 

  • انجام خدمات غیر حضوری کوچینگ
  • انجام خدمات سئو
  • خدمات تولید محتوا
  • پخت شیرینی 
  • فروش قهوه
  • مشاور کریپتو
  • برنامه نویسی
  • بهبود تجربه کاربری

3

کسب و کار جدید تولیدی

در ادامه چند کسب و کار جدید و پردرآمد که تولیدی هستند را به شما معرفی می کنیم. منظور از کسب و کار جدید، کسب و کاری است که حداقل در 50 سال اخیر به وجود آمده باشد. البته بسیاری از کسب و کارهای تولیدی که معرفی کرده‌ایم قدمتی طولانی دارند. ولی می توانید ایده های جدید به آنها اضافه کنید. 

 

  • تولید پوشاک
  • تولید ذغال فشرده
  • طلاسازی و ساخت جواهرات
  • تولید لیوان کاغذی
  • تولید دستکش کار
  • تولید دستمال کاغذی
  • بسته بندی مواد غذایی

 

کلام آخر

هر کدام از ایده هایی که در این مقاله به شما معرفی شدند یا جز کسب و کارهای جدید هستند یا اینکه این قابلیت را دارند که مجددا نیازهای مخاطبان را  در آنها بررسی کنید و برای بهبود خدمات رسانی ایده پردازی کنید و با نوآوری، محصول یا خدمات جدید خلق کنید و از عرضه آن به بازار سود خوبی را به دست بیاورید. 

در این مرحله می توانید از کسب و کار های خارجی نیز ایده بگیرید و آنها را در ایران پیاده سازی کنید.

  • منابع : https://mahanteymouri.com/production-work/
  • https://mahanteymouri.com/home-busiiness/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان