پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

برخی از تأثیرگذارترین رهبران فکری جهان، مانند دیپاک چوپرا، گابریل برنشتاین و اپرا همگی موافقند که تبدیل رویاها به واقعیت کاملاً امکان پذیر است. به این فرآیند تجلی می گویند. ما با کمک تابلوی آرزوها رویاهایمان را محقق می کنیم.

تجلی رؤیاها جادو نیست و چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. برای موفقیت، باید نیت خود را مشخص کنید، باور داشته باشید که به واقعیت تبدیل خواهد شد، سپس گام های فعالی در جهت تحقق آن ایده انتزاعی بردارید. مهم نیست که چه اهدافی دارید. یاد بگیرید چگونه آرام باشید، صبور باشید، روابط خود را بهبود بخشید، بیشتر سفر کنید، شغلی را که دوست دارید پیدا کنید یا به سادگی با خودتان مهربان باشید. یک تابلوی آرزوها ابزاری عالیست که می توانید در طول سفر همراه خود داشته باشید.

اما تابلو آرزوها (Vision board) دقیقا چیست؟ به زبان ساده: زکیا لری، مربی رسانه و زندگی می‌گوید: تابلو آرزوها یک نمایش تصویری از اهداف شماست. این تصاویر معمولاً به اندازه پوستر، حاوی انواع تصاویر و متن هستند که نشان دهنده چیزی است که شما در تلاش برای دستیابی به آن هستید. در ادامه به آموزش ساخت تابلوی آرزوها می پردازیم.

با این حال، آن را با تابلوی خلق و خوی اشتباه نگیرید. با وجود اینکه شبیه هم هستند، یکسان نیستند. تابلوی خلق و خوی بیشتر یک ابزار برنامه ریزی است که برای زیبایی شناسی استفاده می شود. تزئین اتاق یا برنامه ریزی برای یک مهمانی در تابلوی خلق و خو انجام می شود. لری می‌گوید، از سوی دیگر، یک تابلوی آرزوها به مسیر زندگی شما مربوط می‌شود.

در مورد انداره تابلوهای آرزو واقعاً هیچ قاعده ای وجود ندارد، زیرا ابزاری است که الهام بخش شماست و شما را برای تحقق بخشیدن به رویاها و اهداف تان کمک می کند. برخی از تابلوهای آرزو یک موضوع منحصر به فرد را دنبال می کنند، در حالی که برخی دیگر به تصویر بزرگتری که می خواهید در آینده تجربه کنید، اشاره می کنند.

آیا تابلو آرزوها واقعا کار می کند؟

قرار دادن اهداف بر روی کاغذ و سپس چسباندن آن بر روی این تابلوها می تواند به شما در دستیابی به رؤیاهایتان کمک کند. این چیزی است که اپرا و سایر افراد مشهور، مانند ریس ویترسپون، سالها قبل آن را توصیه کرده اند (اگرچه اپرا می گوید که دیگر از تابلوی آرزوها استفاده نمی کند، زیرا او یک "نمایشگر قدرتمند" است) و تحقیقات زیادی برای حمایت از آن وجود دارد.

با توجه به روانشناسی امروز، تمرینات ذهنی (مانند تجسم) می تواند انگیزه، اعتماد به نفس و حتی عملکرد حرکتی را افزایش دهد. در واقع، در یک مطالعه، محققان دریافتند که در ورزشکاران، تجسم تقریباً به اندازه تمرین فیزیکی مؤثر است.

لری می‌گوید: این همچنین یک پروژه هنری و صنایع دستی سرگرم‌کننده است که به شما امکان تجسم این موضوع را می دهد که پس از رسیدن به اهدافتان چه حال و هوایی دارید. بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید با بدن خود راحت‌تر باشید، ممکن است تصاویری از زنان شاد و سالم به همراه کلمات قدرتمندی مانند «اعتماد به نفس» را روی تابلوی چشم انداز خود قرار دهید.

 آماده اید؟ ابتدا آنچه که به آن علاقه دارید را پیدا کنید.

لری می‌گوید، لحظه‌ای به خود فکر کنید و بفهمید چه چیزی برای شما مهم است. در مورد یک یا دو بخش از زندگی خود که واقعاً می خواهید تغییر دهید فکر کنید و روی کلماتی که آن بخش ها به ذهن شما جاری میکنند، تمرکز کنید. سپس، مشخص کنید که آیا تابلوی آرزوهای شما نمایانگر تغییرات کوتاه مدت است یا بلند مدت؟ لری می‌گوید: بازه های زمانی سالانه برای پیگیری پیشرفت، قابل هضم تر و آسانتر است.

مجلات خود را بیرون بیاورید!

زمان آن فرا رسیده است که در انبارهای قدیمی خود برای به دنبال مجلات و عکس هایی که رریای شما بودند و هستند بگردید. یا می توانید تصاویری را که در پینترست و اینستاگرام می بینید چاپ کنید.

5

برای مثال، اگر می‌خواهید آشپزخانه بهتری داشته باشید، می‌توانید از خانه‌ای که به شما حس فوق العاده ای می دهد، کلیپی تهیه کنید. یا شاید بخواهید یک روز تعطیل را در یک ساحل زیبا بگذرانید. در این صورت، برای خود یک عکس درخت نخل و مقداری چسب پیدا کنید. همچنین می توانید از تصاویر آنلاین  نیز استفاده کنید.

اگر ترجیح می دهید به مسیر دیجیتال بروید، برنامه های آنلاین رایگان زیادی وجود دارد که به شما در ساخت تابلوی آرزوها کمک می کند. برای سادگی، می توانید یک تابلو در Pinterest ایجاد کنید. اما اگر می‌خواهید ویژن برد دیجیتال شما بیشتر شبیه برد فیزیکی باشد، از برنامه‌ای مانند Canva استفاده کنید که می‌تواند روی تلفن، تبلت یا رایانه شما استفاده شود. نیازی نیست که شما یک متخصص طراحی گرافیک باشید. این برنامه رایگان است که کار با آن بسیار ساده است. به سادگی عکس های مورد علاقه خود را وارد کنید و آنها را در یک کولاژ روی بوم دیجیتال خالی خود مرتب کنید.

برای اینکه تابلو آرزوهای شما کار کند، آن را در جایی قرار دهید که بتوانید آن را ببینید.

لری می‌گوید، ترفند این است که مطمئن شوید کلماتی که استفاده می‌کنید کوتاه و تصاویری که انتخاب می‌کنید واضح، جذاب و چشم نواز هستند، بنابراین تابلوی اهداف شما مرتباً توجه شما را جلب می‌کند.

لری می‌گوید: وقتی کارتان تمام شد، تابلوی آرزوهای خود را در مکانی قرار دهید که روزانه به دفعات زیاد آن را ببینید. تخت خواب، دفتر خانه یا حتی در کنار تلویزیون. نکته کلیدی این است که تا آنجا که ممکن است به آن نگاه کنید.

اگر با تابلوی آرزوهایتان راحت نیستید، پیشنهاد می کنم یک نسخه کوچکتر ایجاد کنید. می توانید تابلوی پوستر خود را از وسط نصف کنید یا از بزرگترین قابی که در اختیار دارید استفاده کنید.

از طرف دیگر، می توانید از ویژن برد دیجیتال خود به عنوان پس زمینه لپ تاپ یا صفحه اصلی تلفن خود استفاده کنید.

از به روز رسانی نترسید

اگرچه تابلوی چشم انداز ابزار فوق العاده ای برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان است، نمی توانید تنها بنشینید و انتظار داشته باشید که به طور جادویی همه چیز را به واقعیت تبدیل کند.

تابلوی آرزوهای خود را به‌عنوان یک موجود زنده در نظر بگیرید. اگر پس از گذشت مدتی تمایلی به برخی موارد ندارید، آنها را از روی تابلو بردارید و با تصاویر دیگر عوض کنید. پذیرای تغییراتی باشید که می خواهید به آن برسید. به عنوان مثال، اگر هدف شما گیاهخواری است، اگر بعد از شش ماه یا بیشتر گیاهخوار شدید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید.

6

البته عوض کردن دائمی آرزوها نباید به عادت ما تبدیل شود. زیرا این اصلا خوب نیست.

همچنین وقتی به یک هدف رسیدید باید در مورد آن سپاسگزار باشید و این نکته را فراموش نکنید که همین موهبت روزی آرزوی شما بود.

نکته مهم اینکه ا نگاه کردن به تابلوی آرزوها، حس شور و شعف فوق العاده ای را در خود ایجاد کنید. برای ساخت حرفه ای یک تابلو آرزوها به گروه تحقیقاتی یکشو مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان