پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

تفاوت قیمت آپارتمان در دریاچه خلیج فارس به عوامل زیر وابسته است:

1) نما و چشم انداز

افراد زیادی تمایل به خرید واحد هایی با ویو دریاچه، کوه، جنگل یا واحد هایی در طبقات بالا تر دارند که از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این آپارتمان ها محسوب می گردد. نقشه هر برج؛ شکل ساختمان، میزان نور گیر بودن، ارتفاع سقف و ... را به خوبی مشخص می کند که در هر واحد متفاوت بوده و اختلاف را در قیمت آن ها ایجاد می کند.

2) لوکیشن ساختمان

موقعیت مکانی برج ها به گونه ای بر قیمت تاثیر دارند که ضلع غربی دریاچه، آپارتمان هایی گران قیمت تر نسبت به ضلع های شمالی و جنوبی این منطقه دارند. میزان بیشتر ساخت و ساز در اطراف یک برج و قرار گیری آن در نزدیکی برج های لوکس این منطقه، می تواند عامل خوبی بر افزایش قیمت آپارتمان در دریاچه خلیج فارس باشد. پروژه ستین نمونه ای از آن است.

3) شخصی یا دولتی ساز بودن پروژه

قیمت پروژه های دولتی به صورت علی الحساب و برای سال های قبل می باشد، بنابراین می توانید با مبلغ پایین تری خریداری کنید. اما امکان دارد زمان تحویل آن نسبتا طولانی تر باشد. محاسبه قیمت آپارتمان شخصی ساز در دریاچه خلیج فارس با قیمتی به روز محاسبه شده و جریمه دیر کرد و متریال مصرفی نیز موثر است. البته تحویل آن کاملا قطعی خواهد بود.

4) سال ساخت

اکثر برج ها در این ناحیه طی سال های اخیر ساخته شده اند و تازه ساز هستند. اگر شما هم به دنبال ملکی نوساز هستید، آپارتمان های این منطقه گزینه خوبی می باشند و کم تر از 15 سال سن دارند. البته طی سال های آینده بدون شک سرمایه گذاران زیادی در این منطقه ساختمان و برج می سازند. بنابراین قیمت آپارتمان در دریاچه خلیج فارس می تواند بسته به سال ساخت آن، متغیر باشد.

7

5) تعداد طبقه های برج

با افزایش تعداد طبقات، میزان قیمت آپارتمان در دریاچه خلیج فارس کم تر می شود، زیرا قیمت کلی زمین بر تعداد طبقات تقسیم می گردد. البته در نظر داشته باشید که طبقات بالا به دلیل سر و صدا کم تر و ویو بهتر، از قیمت بالا تری نسبت به سایر طبقات برخوردار هستند.

6) امکانات هر واحد و بیرون برج

امکاناتی مانند سالن های ورزشی، سالن کنفرانس یا اجتماعات، شوتینگ زباله، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تعداد آسانسور ها و ... از امکانات موجود در برج ها هستند که بر قیمت آن ها تاثیر گذار می باشد. از طرفی دسترسی به امکانات رفاهی خارج از برج نیز می تواند در قیمت آن، اختلاف ایجاد کند.

7) کیفیت مواد سازنده به کار رفته

متریال به کار گرفته شده نیز می تواند تفاوت قابل توجهی را در قیمت آن آپارتمان ها ایجاد کند. سنگ های گرانیتی طبیعی یا مصنوعی، متریال به کار گرفته شده در نمای برج ها، سنگ های موجود در راهرو ها و مواد اولیه ای که برای ساخت یا تزئینات درون واحد ها استفاده شده اند از نمونه های این عامل محسوب می شوند.

8

8) شرایط فروش

خرید واحد در این منطقه به دو صورت نقد و اقساط انجام می شود. در حالت خرید نقدی واحد در دریاچه خلیج فارس، ممکن است سازنده مبلغی بالا تر از قیمت تمام شده در نظر بگیرد. این باعث می شود خرید ملک به صورت نقدی با قیمت مناسب تری انجام شود. البته این مورد تنها برای خرید ملک صدق می کند و به طور کلی قیمت آپارتمان در دریاچه خلیج فارس به صورت پیش فروش، مناسب تر است.

میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 و روند آن

با توجه با تمام این موارد، برج های این منطقه با مبلغ متری 12 تا 60 میلیون تومان به فروش می رسند. به طور کلی قیمت آپارتمان در دریاچه خلیج فارس با کم ترین قیمت و اندازه 60 متر، 750 میلیون تومان می باشد. با توجه به روند قیمت گذاری ها و معاملات می توان نتیجه گرفت بازه قیمتی برج های این منطقه رو به افزایش هستند. البته این روند صعودی تنها شامل منطقه 22 نبوده و دیگر نقاط تهران را نیز دستخوش تغییرات کرده است. بنابراین خرید ملک در این ناحیه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می گردد.

نواحی منطقه 22 با کم ترین قیمت مسکن

شرایط اقتصادی امروزه باعث شده افراد زیادی به فکر مناطقی با مبلغ کم تر باشند که در ادامه چند مورد را معرفی می کنیم:

الف) شهرک شهید باقری

املاک موجود در این منطقه، قیمت متغیری در بازه 18 الی 28 میلیون تومان دارند و نسبت به سایر نقاط نسبتا ارزان تر می باشد. البته این نقطه از منطقه 22، دارای مشکلاتی نیز می باشد که با گذشت زمان و برطرف سازی آن ها، قیمت ملک نیز افزایش خواهد یافت.

ب) آزاد شهر و پیکان شهر

قیمت ملک در این محله ها نیز با مبلغ متری 20 میلیون تومان می باشد که نسبتا ارزان است.

ج) شهرک مسکونی ناجا

طی سال های گذشته، معاملات در این ناحیه با متری 10 میلیون انجام می شد. با گذشت زمان و افزایش قیمت، به متری 15 میلیون تومان رسید که همچنان نسبت به سایر نواحی قیمت معقولانه ای دارد.

د) شهرک راه آهن غربی

میانگین قیمت آپارتمان در این شهرک مناسب بوده است. به گونه ای که طبق معاملات انجام شده، ارزش ساختمان با مبلغ متری 12 الی 18 میلیون تومان گزارش شده است. این قیمت می تواند بر اساس سن بنا نیز تغییر یابد.

https://www.globalpropertyguide.com/Middle-East/Iran/square-meter-prices

https://diyar22.com/blog/مقالات/P838-قیمت-آپارتمان-در-منطقه-22.html

https://www.numbeo.com/property-investment/country_result.jsp?country=Iran

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان