پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بسیاری از نوزادان نمی‌توانند از شیر مادر استفاده کنند؛ بنابراین لازم است با استفاده از شیشه شیر به آن‌ها شیر داده شود. شیشه شیر ضد نفخ که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت یکی از شیشه شیرهای پرکاربردی است که می‌تواند از نفخ کردن معده کودکان پس از خوردن شیر، جلوگیری نماید. بعضی از کودکان دچار کولیک معده می‌شوند. دراینگونه مواقع، ممکن است مادران با گریه نوزادشان روبرو شوند در حالی که نشانه بارزی برای آن نمی‌یابند. ما در این مطلب، ضمن بررسی مشکل کولیک در نوزادان به راه حل‌هایی برای آن اشاره خواهیم کرد که بارزترین آن استفاده از شیشه شیر آنتی کولیک است.

مشکل کولیک در نوزادان به چه دلیل ایجاد می شود؟

هنگامی که مشکل نفخ یا کولیک که به آن قولنج هم گفته می‌شود برای نوزادان به وجود می‌آید؛ سبب گریه‌های مداوم آن‌ها خواهد شد. به‌طوری‌که این گریه‌ها با واکنش‌های فیزیکی کودک همراه خواهد بود. اغلب نوزادان، این مشکل را در بدو تولد و از زمان دو تا سه هفتگی احساس می‌کنند و گاهی این مشکل تا سه یا چهار ماهگی آنها ادامه می‌یابد و سپس از بین می‌رود. با استفاده از شیشه شیر ضد نفخ با کیفیت که از فروشگاه‌های معتبری نظیر فروشگاه فندق تهیه می‌شود؛ می‌توان تا حد بسیار زیادی به از بین بردن این مشکل، کمک کرد. مسئله مهم اینجاست که با توجه به اینکه بدن کودک شما کاملا سالم است و تغذیه‌اش هیچ مشکلی ندارد؛ این حالت را بیشتر هنگام صبح احساس کرده وگریه‌های پیاپی او سبب می‌شود تا شما سردرگم باشید و ندانید که چه چاره‌ای برای از بین بردن درد نوزادتان بیندیشید. در ادامه به چند دلیل کلی که سبب این عارضه در نوزادان می‌شود؛ خواهیم پرداخت.

  • رفلاکس شیر

به حتم مشاهده کرده‌اید که همه نوزادان پس از خوردن شیر، بخش کمی از آن را بالا می‌آورند. این حالت طبیعی است ولی بیشتر شدن مقدار آن، علامتی بر رفلاکس معده است. در چنین شرایطی باید حواس‌تان باشد تا خوراندن غذای کمکی را زودتر از 6 ماهگی آغاز نکنید. زیرا ممکن است سبب بیشتر شدن مشکلات کودک‌تان شود.

  • عدم تحمل لاکتوز

لاکتوز، قندی است که در شیر وجود دارد گاهی برخی نوزادان امکان هضم قند موجود در لبنیات را ندارند و سبب می‌شود گاز یا نفخ زیادی در معده آن‌ها جمع شود. عدم هضم لاکتوز، موجب بروز کولیک در نوزاد شده و درد پیاپی را برای او به‌وجود می‌آورد.

  • حساسیت بیش از حد

گاهی برخی نوزادان برای آنکه بتوانند چیزهایی را که احساس می‌کنند، تجزیه و تحلیل نمایند؛ فشار بیشتری به مغز آنها وارد می‌شود. به‌طوری که ممکن است آنها احساس ناتوانی در این امر داشته باشند. همین حس ناتوانی، سبب می‌شود که فشار زیادی به مغز آنها وارد شده و مشکل کولیک معده را برایشان به وجود آورد. در اینگونه مواقع، فراهم کردن شرایط آرام برای نوزاد و استفاده از شیشه شیر ضد کولیک می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را کاهش دهد.

  • سیستم گوارشی نابالغ

وقتی که نوزادی به هر دلیل زودتر از موعد مقرر به دنیا می‌آید؛ یعنی هنوز برخی از بخش‌های بدن او از جمله سیستم گوارشی به اندازه کافی کامل نشده‌اند و معده و روده‌های آنها امکان هضم شیر خورده شده را به‌طور کامل ندارد به‌همین دلیل، نفخ معده سبب گریه‌های فراوان آنها می‌شود.

 

برای خرید شیشه شیر های آنتی کولیک و ضد نفخ کافی است عبارت روبرو را در گوگل سرچ کنید :  " سیسمونی فندق "

شیشه شیر ضد نفخ چه کمکی به نوزادان خواهد کرد؟

اینکه شیشه شیر ضد کولیک، چگونه می‌تواند به مشکل نفخ کودکان کمک نماید؛ به دلیل طراحی خاصی است که برای آن در نظر گرفته شده است. بسیاری از مادران بر این باورند که لازم است حتما از سر شیشه خاصی برای رفع نفخ معده کودک‌شان استفاده کنند. اما آن‌قدر که ساختار شیشه شیر در این امر موثر است؛ سرشیشه تاثیر چندانی ندارد. در مورد شیشه شیر نیز لازم است شیشه‌هایی خریداری شود که از زاویه خاصی برخوردار باشد. طراحی زاویه شیشه کمک می‌کند تا هنگامی که کودک شیر را می‌مکد، هوای زیادی همراه با شیر وارد معده او نشود.

12

علاوه بر شیشه شیر ضد نفخ زاویه‌دار، شیشه شیرهایی برای رفع این مشکل طراحی شده‌اند که دارای آستر هستند. به‌طوری‌که مادر می‌تواند در هنگام شیر دادن به فرزند خود، هوای اضافی آن را خارج نماید. سرشیشه نیز به‌جهت آنکه از جنس سیلیکون تهیه شده، بسیار نرم بوده و حسی شبیه به سینه مادر را به کودک القا می‌کند و حالتی طبیعی در دهان کودک ایجاد می‌نماید. به‌همین دلیل، انواع شیشه شیر آنتی کولیک را می‌توان جزو شیشه شیرهای نچرال یا طبیعی به شمار آورد. این شیشه شیرها را در بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از فروشگاه آنلاین فندق تهیه کنید. از دیگر ویژگی‌های شیشه شیر ضد کولیک آن است که در هنگام خوردن شیر، سر و گردن کودک دچار خستگی نمی‌شود و مسیر حرکت شیر به‌شکلی خواهد بود که سبب ورود هوا به معده کودک نمی‌گردد. مضاف بر اینکه مادران، شیردهی به کودک خود را به راحتی انجام می‌دهند. برای این نوع شیشه شیر، درب جداگانه‌ای در نظر گرفته شده که به شستشوی راحت‌تر سر شیشه و شیشه کمک خواهد کرد. واشر سیلیکونی در قسمت درب نیزمانع نفوذ هوا و نشت شیر از شیشه خواهد شد. دیگر آنکه اگر به طراحی شیشه شیر ضد نفخ، دقت کنید؛ خواهید دید که سوپاپ در نظر گرفته شده برای آن، مانع از بروز مشکل کولیک در کودکان خواهند شد.

برای مشاهده و خرید بهترین برند های سیسمونی خارجی و ایرانی می توانید کلمات زیر را در گوگل جستجو کنید و وارد فروشگاه آنلاین سیسمونی فندق شوید

  • هی اور شی
  • اونت
  • ایس ایز
  • سواوینکس
  • ماماس پاپاس
  • چیکو
  • دکتر برون
  • دی روحه

معرفی شیشه شیرهای ضد نفخ

با توجه به اینکه در حال حاضر شیشه شیرهای گوناگونی از برندهای مختلف تولید شده و در بازار وجود دارد ما در ادامه سعی داریم به معرفی چند نمونه شیشه شیر ضد نفخ بپردازیم.

  • شیشه شیر هی اور شی

یکی از شیشه شیرهای تمام سیلیکونی که نوزادان ایرانی از آن استفاده می‌کنند، شیشه شیر هی اور شی است. خرید شیشه شیر هی اور شی می‌تواند بسیاری از توقعات شما را از یک شیشه شیر مناسب برآورده نماید.

  • شیشه شیر دکتر برون

شیشه شیر 250 میل دکتر براونزdr browns  از دسته آپشن پلاس می باشد، یعنی چندین ویژگی مهم برای شیشه و سرشیشه را باهم دارد. ازجمله این آپشن ها : حفظ مواد مغذی شیر، ضد نفخ و کولیک بودن و نچرال بودن سرشیشه و.. می باشد

  • شیشه شیر ضد نفخ نویتا

این شیشه توسط برند نویتا nuvita تولید شده و ساخت کشور ایتالیا است. ویژگی بارز این شیشه، وزن کم 110 گرمی آن است. بنابراین مادر به هنگام شیردهی و یا بعدها، خود کودک در زمان خوردن شیر احساس خستگی نخواهد کرد. این شیشه، بیشتر برای سن دو ماهگی به بالا مناسب است و در ساخت آن از جنس سیلیکون که فاقد هرگونه مواد مضر شیمیایی مانند BPA  می‌باشد، استفاده شده است. ظرفیت250 میلی لیتر و سرشیشه سیلیکونی، سیستم آنتی کولیک و همچنین امکان شستشو و استریل کردن این محصول را به یکی از بهترین شیشه شیرهای ضد نفخ تبدیل کرده است. برای تهیه این شیشه شیر می‌توانید از سایت فروشگاه فندق کمک بگیرید.

  • شیشه شیر دسته دار کلاسیک پلاس اونت

این شیشه شیر ضد نفخ یکی از شناخته شده‌ترین محصولات در سیسمونی کودک محسوب می‌شود که والدین بسیاری آن را می‌شناسند. شیشه شیر philips avent classic  ساخت کشور انگلیس است. این برند، انواع متعدد شیشه شیر را برای سنین مختلف طراحی کرده و همین مورد فوق برای کودکان 4 ماهه به بالا مناسب است. این شیشه با بدنه‌ای از جنس طلق نشکن و سرشیشه‌ای سیلیکونی از استحکام بالایی برخوردار بوده و دچار آسیب نمی‌شود. برخورداری از سیستم ضد نفخ، برخورداری از دو دسته در طرفین و همچنین طراحی سرشیشه متناسب با دهان کودک، آن را به یک محصول ایده‌آل تبدیل کرده که به فک کودک نیز آسیبی نمی‌رساند. این محصول را به راحتی می‌توانید از فروشگاه فندق تهیه نمایید.

13

فروشگاه اینترنتی فندق

چنانچه قصد خرید سیسمونی دارید و یا اگر مایل هستید که چند نمونه از اقلام پرکاربرد کودکتان را خریداری کنید؛ بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که بتواند محصولات مختلف را از برندهای گوناگون در اختیارتان قرار دهد. بخصوص اگر کودکتان به مشکل کولیک دچار است و پس از هر بار شیردهی با درد و بی تابی‌هایش روبرو می‌شوید؛ بهتر است با خرید یک شیشه شیر ضد نفخ به درد و گریه‌های پیاپی او پایان دهید. فروشگاه اینترنتی فندق، انواع شیشه شیر آنتی کولیک  را با قابلیت‌های مختلف در اختیار والدین قرار داده است. برای مشاهده محصولات مختلف این فروشگاه، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت https://sismonifandogh.com/ مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان