پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بدنسازی و رشد قد سوالی که شاید برای بسیاری مطرح شود و این موضوع دغدغه باشد که آیا بدنسازی می‌تواند روی روند افزایش قد و صفحه رشد آن‌ها تأثیر بگذارد؟ البته که نمی‌توان در این مورد یک نظر کارشناسی و حتمی داد اما به‌هرحال انتظار می‌رود هورمون‌ها و همین‌طور مکمل‌هایی که در دوره ورزش بدنسازی استفاده می‌شود روی این موضوع تأثیر بگذارد؛ در ادامه و در صفحه اینترنتی وان قد دراین‌خصوص صحبت می‌کنیم.

علاوه‌برآن یک تأثیر متفاوت از چیزی که شما از بدنسازی و رشد قد تصور دارید نیز وجود دارد، در واقع کسانی که ورزش‌های سنگین، حرفه‌ای و بدنسازی انجام می‌دهند ممکن است پس از مدتی عرض شانه‌شان بیشتر شده و یا به قول خودمانی هیکلشان بزرگ‌تر شود و در این حین شاید قد آن‌ها نسبت به گذشته کمی کوچک‌تر به نظر برسد که در واقع این موضوع نشان می‌دهد این تأثیر ورزش نیست و صرفاً نوعی خطای دید به‌حساب می‌آید و از طرفی صفحه رشد نیز تحت‌تأثیر حرکات کششی قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در مورد بدنسازی و رشد قد باید بگوییم که البته که این موضوع می‌تواند روی روند افزایش قد تأثیر بگذارد اما این‌طور نیست که صرفاً قد را کوتاه یا بلند کند.

تابوی افزایش قد!

وقتی در مورد بدنسازی و رشد قد صحبت می‌شود، عده زیادی گارد می‌گیرند که ورزش به‌هیچ‌عنوان جلوی افزایش قد را نمی‌گیرد اما ما کمی می‌خواهیم دراین‌خصوص کلیدی‌تر، تخصصی‌تر و تجربی‌تر صحبت کنیم. نکاتی را گوشزد کنیم که شاید در هیچ منبعی در خصوص آن حرفی زده نشده باشد.

ارتباط صفحه رشد بدنسازی و رشد قد

در یک مطالعه که در سال 2010 میلادی انجام شد مشخص گردید که رشد توده بدنی در افراد با هورمون تستوسترون مرتبط است که در واقع با وجود دخالت تستوسترون در رشد استخوان افزایش حجم و در نهایت رشد قد این اثر موجب می‌شود که کمی قدبلندتر شود. مطالعه‌ای در سال قبل انجام شده بود که نشان می‌داد تستوسترون بر رشد استخوان و از طرفی بسته‌شدن صفحه رشد تأثیر داشته. یافته‌ها حاکی از آن می‌باشد که این موضوع می‌تواند رشد را متوقف کند، البته این موضوع قابل‌پیگیری است و دراین‌خصوص به‌صورت مفصل در ادامه صحبت خواهیم کرد اما پیش از هر چیزی لازم است که به این مسئله اشاره کنیم که گاهی کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌تواند چنین اختلالی را ایجاد کند.

فواید بدنسازی در نوجوانی و جوانی چیست؟

یکی از دوره‌های عالی برای شروع هر ورزشی جوانی است اما به‌هرحال شاید برای شما در کنار مسئله بدنسازی و رشد قد این موضوع مطرح شود که آیا این ورزش می‌تواند روی بخش‌های دیگر بدن، روح و جسم تأثیر بگذارد؟ در واقع افزایش اعتمادبه‌نفس جنبه روانی است که این ورزش می‌تواند انسان را متوجه آن کند و فراتر از آن رشد و تراکم استخوان نیز بحث کلیدی دیگری است که البته از نظر پزشکان قطعی و ثابت شده نیست.

اما اگر قد کوتاهی دارید، به‌صورت کنترل شده بهتر است که بدنسازی را با دیگر ورزش‌ها انجام دهید. مثلاً ژیمناستیک، والیبال و بسکتبال از جمله این ورزش‌ها هستند و از یک‌روی دیگر افزایش قدرت، شاخص استحکام استخوان و عضله‌سازی موارد کلیدی دیگری است که موجب می‌شود بدنسازی تبدیل شود به یکی از ترند ترین و بهترین روش‌ها برای کنترل سلامت که البته بهتر است تمرینات اصلی را پیش‌ازاین که به باشگاه بروید خودتان شروع کنید. اسکات، شنا سوئدی، پرس شانه، پرس سینه از جمله اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین تکنیک‌های این ورزش هستند که باید به‌صورت مکرر آن‌ها را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

6

بدنسازی را با چه ورزش‌هایی انجام دهیم؟

به‌طورکلی ما پیشنهاد ویژه می‌کنیم که برای بدنسازی و رشد قد آن را با دیگر ورزش‌ها ترکیب کنید، در این صورت قدرتمندتر پیش می‌روید و بدن شما پس از مدتی سست نمی‌شود و همین‌طور فراموش نکنید که هر سنی برای ورزش بدنسازی می‌تواند ایده‌آل باشد اما اگر در سن 30 سالگی و کم‌تر هستید، مطمئن باشید هنوز هم وقت زیادی برای گرفتن نتیجه‌های فوق‌العاده دارید.

پیشنهاد می کنیم حتما حتما مطلب ورزش هایی که قد را کوتاه می کنند را بخوانید.

البته استفاده از روش‌هایی برای افزایش قد باید با رعایت تمامی مفاد ایمنی انجام شود. عده زیادی هرساله به دلیل استفاده از روش‌های غیراصولی و حتی ورزشی برای خودشان دردسرهای بزرگی ایجاد می‌کنند. مواردی چون عمل‌های جراحی افزایش قد، تکنیک‌هایی نیستند که شما بتوانید از آن‌ها نتیجه بگیرید، البته که اگر پکیجی به شما پیشنهاد کرد که از آن استفاده کنید تا قدتان 15 سانتی‌متر افزایش یابد، مطمئن باشید که با یک نوع معمول و متداول کلاه برداری روبرو هستید. در مقابل هنوز هم هستند روش‌هایی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، روند افزایش قد را سرعت بخشید یا آن را از کنترل صفحه رشد خارج کرد و درصورتی‌که با مشکل کوتاهی قد روبرو هستید، می‌دانید که این مسئله تا چه حد می‌تواند روی روحیه شما تأثیرات منفی بگذارد. حتما از این مسئله جلوگیری کنید و اجازه ندهید که این ترس جلوی شما را بگیرد تا نتوانید روش‌های متداول بهبود روند رشد قد را پی بگیرید.

7

سؤالات متداول

پیش از هر چیزی قصد داریم در این بخش و پیرو مبحث بدنسازی و رشد قد در خصوص سؤالاتی که ممکن است برای شما یا دیگران دراین‌خصوص ایجاد شود صحبت کنیم و اگر فکر می‌کنید که با بدنسازی جلوی رشد قد خودتان یا یکی از اطرافیان شما گرفته شده است، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این موارد را بخوانید.

آیا بدنسازی حرفه‌ای روی رشد قد تأثیر می‌گذارد؟

در این مورد مطالعات زیادی انجام شده است اما به‌هرحال نتیجه‌گیری در حد یک فرضیه بود و بهتر است بگوییم که بدنسازی می‌تواند روی رشد قد تأثیر بگذارد و باعث روند نزولی آن شود. در این روند تکنیک‌های پزشکی و همین‌طور روش‌هایی از جمله ورزش‌های کششی، ژیمناستیک و... وجود دارد که می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند.

آیا در هر سنی می‌توان مشکل کوتاهی قد بدنساز را حل کرد؟

وقتی در مورد بدنسازی و رشد قد اشاره داشتیم که این ورزش تا حدی می‌تواند روی روند افزایش قد تأثیر منفی داشته باشد اما به‌هرحال مصرف برخی گینر ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها، میوه‌ها، سبزی‌ها، محصولات حاوی فیبر و شیرهای لاکتوز دار می‌تواند این موضوع را تا 70 درصد کنترل کند. دراین‌خصوص می‌توانید به آموزش افزایش قد پورتال وان قد مراجعه کنید و برای این کار کافی است که عبارت "وان قد" را در گوگل جستجو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان