پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

هزینه ثبت شرکت خدمات حسابداری در ایران چقدر است؟

ارائه خدمات حسابداری در قالب یک شرکت یا کسب و کار به عنوان یکی از فعالیت های سودآور در کشورمان به حساب می آید و به همین دلیل شرکت ها و کسب و کارهای بسیار زیادی سر میکنند تا با ثبت فعالیتهای قانونی خود در قالب ثبت شرکت خدمات حسابداری به راحتی در این زمینه از مزیت بسیار زیادی که ثبت قانونی شرکت و کسب و کار دارد استفاده نموده و به سود به درآمد قابل توجهی برسند.

هزینه ثبت شرکت به عنوان یک مبحث بسیار مهم و حیاتی در نظر گرفته می‌شود که در این موضوع و مطلبقصد داریم به صورت کامل این هزینه را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با ثبت شرکت حسابداری خود با هزینه بسیار اقتصادی بتوانید به راحتی از مزیت قانونی آن برای جذب مشتریان بیشتر و ارائه خدمات شرکت ها و کسب و کارهای بیشتر استفاده نمایید.

مراحل ثبت شرکت حسابداری کدامند؟

ثبت کردن یک شرکت حسابداری و ارائه خدمات مختلفی در این زمینه به شرکت ها و کسب و کارها ارائه می‌شود باید حتماً در طی مراحل خاصی و بعد از گرفتن استعلام های لازم و ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مورد نظر انجام شود.

اولین گامی که باید برای انجام مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص بردارید این است که باید به سراغ استعلام نام شرکت های ثبت شده قبلی بروید و یک نام مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. نامی که شما برای شرکت حسابداری خود انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید با نام های ثبت شده قبلی شرکتهای در این زمینه و دیگر زمینه‌ها داشته باشد و نکاتی مانند عدم استفاده از اسامی خاص و مشاهیر و همچنین عدم استفاده از اسم مکان های جغرافیایی باید در آن در نظر گرفته شده باشد.

برای انتخاب نام شرکت خود شما ۵ اولویت در پیش روی خود دارید و می توانید نام مختلف را برای شرکت در کسب و کار خود انتخاب کنید تا در مراحل مختلف ثبت شرکت مورد تأیید قرار بگیرد.

شرکت ها و کسب و کارهای مختلف که در زمینه حسابداری فعالیت می‌کنند نباید به هیچ عنوان مدیرعاملی را مشابه با سایر شرکت‌ها انتخاب کنند یعنی زمانی که مدیرعامل خود را انتخاب می کنید باید استعلام شرکتهای ثبت شده قبلی را انجام دهید تا مدیران شما به هیچ عنوان مدیریت یک شرکت ثبت شده دیگر را به عهده نداشته باشد.

بعد از اینکه استعلام های لازم را انجام دادید باید به سراغ تهیه مدارک مربوط به ثبت شرکت بروید و نوع شرکت خود را نیز البته برای ثبت کردن انتخاب نمایید.

مرحله انتخاب نوع شرکت ثبت شده

بعد از اینکه استعلام های لازم را در مورد مدیرعامل و انتخاب نام شرکت انجام داده و یک نام مناسب بر اساس شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص و دستورالعمل‌های گفته شده را انتخاب کردید باید به سراغ انتخاب نوع شرکت خود بروید.

در بین ۷ نوع مختلف که شما می‌توانید شرکت یا کسب و کار خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید قطعاً ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود در ابتدای راه می تواند جذابیت های بسیار بیشتری برای شما داشته باشد و البته مراحل و هزینه های بسیار کمتری را نیز بر روی دوش شما بگذارد. با توجه به هزینه ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود که بسیار کمتر از دیگر هزینه‌های انواع ثبت شرکت می باشد بسیاری از کسب‌وکارها در ابتدای راه ترجیح می‌دهند تا از مزیت ها و شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود استفاده نمایند و شرکت خود را به این صورت به ثبت برسانند.

کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و بر ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود که نیازی به شرکای خاصی ندارد می توانند در صورتی که قصد دارد فعالیت‌های خود را به صورت رسمی تر دنبال کنند و مشتریان بیشتری برای اعتماد و بستن قراردادهای بزرگتر داشته باشند باید شرکت یا کسب و کار خود را به صورت سهامی خاص به ثبت برسانند.

ثبت کردن شرکت به صورت سهامی خاص هزینه بیشتری نسبت به ثبت شرکت مسئولیت محدود دارد اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که ارزش کسب و کار شما با این نوع ثبت شرکت بسیار بالاتر می‌رود و شما می‌توانید انتظار بستن قراردادهای بسیار بیشتر و سود و درآمد بسیار بالاتری را داشته باشید.

شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی که قصد دارند علاوه بر این دو نوع از انواع دیگر ثبت شرکت استفاده کنند می توانند به راحتی از طریق سامانه‌های مربوطه شرکت خود را به صورت تعاونی و یا تضامنی و دیگر نوع شرکتها به ثبت برسانند.

مدارک ثبت شرکت حسابداری

برای اینکه بتوان شرکت یا کسب و کار خود را به صورت کامل به ثبت برسانید باید مدارک مربوط به هر کدام از نوع شرکت ها را به صورت جداگانه در اختیار مراکز ثبت کننده شرکت ها قرار دهید.

اگر قصد داشته باشید شرکت خود را به صورت مسئولیت محدود به ثبت برسانید باید تمامی مدارک مورد نیاز را در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید و منتظر تاییدیه آن و انجام ادامه مراحل ثبت شرکت خود باشید.

در صورتی که قصد شرکت خود را به صورت سهامی خاص به ثبت برسانید و از مزیت های قانونی که برای آن وجود دارد استفاده کرده و ارزش اعتبار کسب و کار خود را در بین دیگر کسب و کارها بالاتر ببرید باید به سراغ ثبت شرکت سهامی خاص رفته و مدارک مخصوص به این نوع ثبت شرکت را در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید.

هزینه ثبت شرکت حسابداری چقدر است؟

به صورت کلی در کشورمان هزینه های مربوط به ثبت شرکت فه و مصوبه خاصی ندارد و شرکت ها و کسب و کارهایی که قصد دارند شرکت خود را به صورت رسمی و ثبت شده داشته باشند باید با توجه به خدماتی که موسسات مختلف ارائه می‌کنند هزینه‌هایی را برای ثبت انواع شرکت ها پرداخت کنند.

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود به سهامی خاص و دیگر نام شرکت با توجه به مدارک و شرایطی که برای آنها در نظر گرفته شده است از هزینه های متفاوتی برخوردار هستند و زمانی که شما باشید علاوه بر پرداخت روزنامه رسمی و پرداخت روزنامه کثیرالانتشار موارد دیگر مربوط به هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص را بپردازد باید با توجه به خدماتی که در مراحل مختلف ثبت شرکت دریافت می کنید هزینه های متفاوتی را در نظر بگیرید و آنها را پرداخت کنید.

متاسفانه در برخی از موارد شرکت ها و سازمان هایی که در زمینه خدمات امور ثبتی فعالیت می کنند نه های بسیار گزافی را برای ثبت شرکت در انواع مختلف در نظر می‌گیرند که همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از افراد در ثبت کردن شرکت قانونی خود و استفاده از مزیت های آن خودداری کنند.

به همین دلیل سامانه جامعه تحت عنوان پایدار ثبت راه‌اندازی شده است تا شما از طریق این سامانه به آدرس paydarsabt.com بتوانید به راحتی تمامی امور مربوط به ثبت شرکت حسابداری و امور مربوط به ثبت برند را در سریعترین زمان ممکن و با ارزانترین هزینه در سراسر کشور انجام دهید.

با توجه به اینکه در این زمان تمامی امور مربوط به ثبت شرکت شما به صورت کاملاً آنلاین انجام میشود با پرداخت کمترین هزینه می توانید صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های ایاب و ذهاب و هزینه های انجام امور اداری به تشکیل پرونده ها به وجود بیاورید و زمانی که برای ثبت شرکت در نظر گرفته بود را به امور دیگر برای توسعه کسب و کارتان اختصاص دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان