پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

طی چند سال اخیر تعداد زیادی از ماکسیما‌‌‌ داران به ناچار خودروی خود را کنار گذاشتند. این خودرو پس از ورود خودروهای ژاپنی و کره‌ای به بازار در مضیقه کمبود امکانات رفاهی و قطعات یدکی قرار گرفت. هم چنین پس از توقف خط تولید ماکسیما، نیسان تیانا جایگزین آن شد اما به دلیل افزایش قیمت و محبوبیت بالای خودروهای کره‌ای نتوانست موفقیت نیسان ماکسیما را تکرار کند.

یاتاقان ماکسیما:

یاتاقان ماکسیما جزو لوازم یدکی مهم و مفید در خودرو است. آن را از جنس بابیت میسازند تا در مقابل فشار و دمای بالای موتور، مقاومت لازم را داشته باشد. یاتاقان قطعه‌ ای هلالی شکل است که بین میل لنگ و شاتون قرار میگیرد. این قطعه باعث می‌شود که شاتون و میل لنگ تماس مستقیم با یکدیگر نداشته و اصطکاک میان آن‌ها، کاهش پیدا کند.

زمانی که بابیت یاتاقان از بین میرود، یاتاقان با شاتون و میل لنگ درگیر میشود و صدای یاتاقان بلند میشود، در این حالت به اصطلاح میگویند ماشین یاتاقان زده است. در این صورت تعویض یاتاقان ها و اویل پمپ الزامی است زیرا علت اصلی یاتاقان زدن ماشین ضعیف شدن فشار اویل پمپ و پمپاژ نشدن روغن به یاتاقان ها است.

شنیدن سر و صدای اضافی از قسمت موتور خودرو از نشانه های خرابی این قطعه است که با افزایش قدرت موتور، ایجاد می شود. از نکات مهم در مورد این قطعه می توان به کارکرد مناسب موتور خودرو و نیز عدم ایجاد سر و صدای اضافی هنگام کارکرد موتور اشاره کرد.

آگاهی نسبت به دلایل وعلائم این اتفاق، اهمیت بسیار زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که عدم آگاهی در خصوص این وضعیت و ادامه دادن به رانندگی و فشار وارد آوردن به موتور اتومبیل، می‌تواند موجب سوختن موتور شود و هزینه زیادی را برای شما ایجاد بکند.

عوامل یاتاقان زدن موتور:

۱.بالا رفتن دمای موتور

۲.استفاده از روغن موتور نامناسب

۳.فرسودگی قطعات

۴.خراب شدن پمپ روغن

۵.رانندگی غیر استاندارد

5

 

چرا ماکسیما کلاب؟

 

فروشگاه قطعات یدکی ماکسیما کلاب که از سال ۱۳۶۰ در جهت تامین قطعات یدکی ماشین های ژاپنی و برند نیسان تلاش کرده است، فعالیت خود را در این زمینه روز به روز افزایش داده و هدف خود را سهولت بیشتر شما مشتریان عزیز به منظور تامین قطعات مورد نیازتان قرار داده است.

این فروشگاه اینترنتی با دارا بودن بیش از ۸۰ نوع قطعه از برندهای مختلف، نیاز شما ماکسیما سواران سراسر کشور را برطرف میکند.

از جمله قطعات موجود در این فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع پمپ، ترموستات، تسمه، چراغ، ‌توپی، دسته موتور، سیبک، واشر و ...

این قطعات از کشورهای مختلف مانند: ژاپن، تایوان، مالزی، اسپانیا، ترکیه و ... وارد میشوند و با کم‌ترین هزینه در اختیار شما عزیزان قرار میگیرند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان