پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

با توجه به تاثیر زیاد چشم و ابرو در زیبایی صورت، امروزه عمل های زیادی در این زمینه انجام می شود که یکی از رایج ترین آن ها لیفت ابرو است. لیفت ابرو یا بالا کشیدن آن از روش های مدرن برای زیباسازی صورت است که به دلیل افتادگی ابرو ها  به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام شده و هر کدام دارای مزایا و معایبی نسبت به سایر روش ها هستند.

مهم ترین دلایل افتادگی ابرو ها

اگر دچار افتادگی ابرو هستید باید بدانید این امر به دلایل مختلفی می تواند بروز پیدا کند که از جمله مهم ترین آن ها موارد زیر است:

  • افزایش سن و در نتیجه کاهش کلاژن پوست باعث افتادگی ابرو ها و پلک می شود.
  • برخی افراد به دلایل ژنتیکی یا به صورت مادرزادی دچار افتادگی پلک و ابرو هستند.
  • کاهش وزن شدید باعث کاهش لایه های چربی زیر پوست و در نتیجه افتادگی پلک و ابرو می شود.
  • برخی از بیماری ها یا آسیب های وارد شده به صورت از دلایل افتادگی ابرو است.
  • استعمال دخانیات و رژیم غذایی نامناسب نیز می تواند از دلایل افتادگی پوست صورت و از جمله ابرو باشد.

مزایای لیفت ابرو

پیش از بررسی روش های موجود برای لیفت ابرو بهتر است به مزایای آن توجه کنید تا با دید بهتری ابروی خود را لیفت نمایید.  

  • کاهش چروک های پوستی در نواحی پیشانی، پل بینی و بین ابرو ها
  • حالت گرفتن ابرو ها به شکل دلخواه
  • هزینه کمتر در مقایسه با باقی روش ها
  • بهبود خط اخم و چروک های عمودی بین ابرو ها
  • بالا بردن ابرو و در نتیجه جوان سازی صورت
  • بازگرداندن ابروی افتاده به وضعیت طبیعی

افراد مستعد برای لیفت ابرو

لیفت ابرو روشی مناسب برای زیباتر شدن چهره است که برای جوانان و میانسالان کاربرد دارد، اما به طور دقیق اگر جز موارد زیر هستید، لیفت ابرو برای شما گزینه ای مناسب است.

  • افرادی که به دلایل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی، افزایش سن، کاهش وزن شدید و ابتلا به برخی بیماری ها دچار افتادگی ابرو هستند.
  • افرادی که خط اخم واضح و چروک های عمیق در بین ابرو ها دارند.

7

روش های لیفت ابرو بدون جراحی

با توجه به ترس برخی از افراد نسبت به عمل، لیفت ابرو بدون انجام روش های تهاجمی می­تواند گزینه ای مناسب و موثر باشد.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

بوتاکس با تحریک سیستم عصبی، ابرو و پیشانی را لیفت می کند. پس از تزریق بوتاکس می‌توان نتیجه لیفت ابرو را مشاهده کرد. این نکته لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس باید هر چند ماه یک بار تکرار شود.

لیفت ابرو با تزریق ژل

در این روش از پر کننده های پوستی استفاده می شود که یکی از اصلی ترین ژل های مورد استفاده در این روش اسید هیالورونیک است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، به همین دلیل تزریق آن خطرناک نیست و دوره نقاهت ندارد.

لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ باعث سفت شدن و از بین رفتن چروک ها می شود. افراد در این روش از نخ پلی دیوکسانون قابل جذب برای افزایش کلاژن پوست، آنلاینین و اسید هیالورونیک استفاده می کنند.

لیفت ابرو با اولتراپی ( هایفوتراپی )

در روش هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند برای کلاژن سازی و سفت شدن پوست استفاده می شود و در برخی موارد این روش همراه با لیزر درمانی است.

لیفت ابرو با لیزر درمانی

در لیفت ابرو با استفاده از روش لیزر، از نور مادون قرمز ایمن برای تحریک لایه‌ های عمیق پوست استفاده می شود که نتیجه آن سفت شدن پوست است. با سفت شدن پوست سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی خواهند شد. همچنین لیفت ابرو با این روش درد کمتری دارد.

لیفت ابرو با پلاسما غنی از پلاکت یا پی آر پی

در روش پی آر پی نمونه خون شخص در سانتریفیوژ قرار گرفته و سپس تزریق صورت می گیرد. این روش معمولا همراه با روش های دیگر مثل لیزردرمانی، بوتاکس و ژل کاربرد دارد.

8

لیفت ابرو با جراحی

در لیفت ابرو به روش تهاجمی پزشک متخصص از روش های مختلفی برای لیفت ابرو استفاده می‌کند. از مهم ترین آن ها روش اندوسکوپیک و برش موقت است.

جراحی لیفت ابرو اندوسکوپیک

یکی از رایج ترین روش های جراحی لیفت ابرو، روش اندوسکوپیک است که در این عمل برش هایی بر روی کف سر ایجاد شده و یک اندوسکوپ به داخل فرستاده می‌شود تا مشخص شود کدام بافت و ماهیچه باید عمل شود، سپس ناحیه مورد نظر لیفت و سپس بخیه زده خواهد شد. این روش معمولا برای افتادگی های خفیف و متوسط کاربرد دارد.

لیفت ابرو با برش موقت

در این روش برش های بیشتری نسبت به لیفت آندوسکوپیک انجام می گیرد و از طریق این برش ها، ابروها بلند و جا به جا می شوند و پوست و بافت های اضافی برداشته خواهند شد. انجام این روش معمولا همراه با جراحی پلک است.

لیفت ابرو و جوانسازی صورت!

افراد برای از بین بردن افتادگی ابروی خود اقدام به لیفت ابرو به روش های مختلف می کنند تا ظاهری زیباتر داشته باشند. این روش مزایای بسیاری از جمله بهبود خط اخم و چروک های عمودی بین ابرو ها، بالا بردن ابرو و در نتیجه جوان سازی صورت و کاهش چروک های پوستی در نواحی پیشانی، پل بینی و بین ابرو ها دارد. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف آن مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس، اندوسکوپیک، برش موقت و ... لیفت ابرو را انجام دهید و صورتی جوان‌تر و زیباتر به خود ببخشید!

سوالات متداول

  1. دوره نقاهت لیفت ابرو چقدر است ؟

زمان بهبودی پس از انجام لیفت ابرو برای هر بیمار بر اساس وضعیت بدنی فرد و نوع روشی که انجام شده متفاوت است.

  1. لیفت ابرو ممکن است چه عوارضی داشته باشد ؟

این عمل دارای عوارض جانبی نظیر تورم، خونریزی، عفونت و … است که در صورت مراجعه به پزشک متخصص می‌ توانید احتمال وقوع آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

  1. چه افرادی نمی توانند لیفت ابرو انجام دهند؟

بهتر است افرادی که پوست سفتی دارند یا سیگار و الکل مصرف می کنند و همچنین افرادی که به طور ژنتیکی پیشانی چروکیده دارند از انجام این عمل خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان