پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

ریزش مو، نازک شدن ساقه مو، شکنندگی مو و مشکلاتی از این قبیل، از شیوع قابل توجهی در میان مردم برخوردارند، درمان هر یک از این مشکلات، گاهی با داروهای مختلف انجام می شود و در مواردی نیز، نیازمند استفاده از درمان های مداخله ای دیگر از جمله مزوتراپی موی سر است. در این روش، مواد مغذی و ویتامین های مختلف به پوست سر و بخشی که فولیکول های مو قرار دارند، تزریق می شود و با تقویت پیاز مو، باعث بهبود این مشکلات خواهد شد. در این مقاله، علاوه بر معرفی این روش، در رابطه با هزینه مورد نیاز برای انجام این عمل نیز، توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

مزوتراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

بخش قابل توجهی از مشکلاتی که برای مو رخ می دهند، مربوط به کمبود یا فقدان مواد مغذی در بدن، به ویژه در اطراف فولیکول ها است. یکی از روش هایی که برای جبران این مواد در ناحیه مو استفاده می شود، مزوتراپی است. به نقل از سایت صدف، مزوتراپی موی سر یک روش مدرن شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی-عصبی تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به تجربه ثابت شده است که این روش درمانی می‌تواند شکل‌های مختلفی از طاسی را درمان کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می‌تواند ریزش موها را از بین ببرد.

ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است که با تامین مواد مغذی، سلول‌های پوستی و فولیکول‌های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود. از جمله موادی که تولید موهای جدید را تشویق می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • بیوتین
  • دوتاستراید
  • فیناستراید
  • ماینوکسیدیل
  • سیلیسیم آلی
  • ویتامین‌ها
  • PRP

از مزوتراپی موی سر برای تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، درمان آلوپسی و ترمیم مو بعد از کاشت استفاده می شود.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

مزوتراپی مو، در کلینیک های مختلف و با توجه به شرایط فرد، می تواند هزینه های متفاوتی را در هر جلسه نیاز داشته باشد. این هزینه، بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

کوکل مورد استفاده

با توجه به مشکلات مو یا هدف از انجام مزوتراپی در این ناحیه، پزشک می تواند حجم متفاوتی از مواد اولیه یا کوکل مصرف را برای هر فرد مصرف کند. به هر میزان که این حجم افزایش یابد، هزینه نهایی مزوتراپی موی سر نیز بالاتر می رود.

وسعت تزریق

خط رویش مو و محدوده ای که فولیکول ها در آن قرار دارند، برای هر شخص متفاوت است. از این رو، وسعت ناحیه تزریق نیز می تواند متغیر باشد که این موضوع، تاثیر مستقیمی بر روی هزینه مزوتراپی موی سر دارد.

تعداد جلسات

با توجه به هدف از انجام مزوتراپی و شرایط موی بیمار، تعداد جلسات نیز می تواند متغیر باشد. در حالت کلی، بین 8 تا 15 جلسه برای مزوتراپی کافی است. از آنجایی که هر جلسه، هزینه مجزایی دارد، افزایش تعداد جلسات، باعث افزایش کلی هزینه مورد نیاز برای انجام مزوتراپی مو خواهد شد.

میانگین هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه مزوتراپی موی سر با توجه به عوامل مختلفی از جمله هزینه مربوط به مواد تزریق شده، وسعت ناحیه تزریق، تعداد جلسات، تجهیزات کلینیک، دستمزد پزشک و مواردی از این قبیل تعیین می شود و از این رو، نرخ ثابتی برای آن اعلام نمی شود. اما به طور میانگین، هزینه انجام مزوتراپی مو، بین 400 هزار تومان تا حداکثر 1 میلیون تومان به ازاری هر جلسه است.

9

با توجه به هزینه ها آیا کاشت مو انتخاب بهتری نیست؟

این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شما ایجاد شود. مزوتراپی موی سر یک روش بی خطر است اما با این حال، هزینه و زمان بالاتری را نسبت به سایر روش هایی که می توانند مشکلات ایجاد شده در موی سر را از بین ببرند، نیاز دارد و ممکن است به همین دلیل، بسیاری از افراد، این روش را انتخاب نکنند و به سراغ گزینه های دیگری مانند کاشت مو بروند.

کاشت مو، اگرچه برخلاف مزوتراپی، دائمی است و شما یک باز هزینه خواهید کرد، اما برای بعضی از افراد، انجام این روش امکان پذیر نیست. به نقل از مقاله ای در کلینیک صدف که در رابطه با کاشت موی سر و شرایط مورد نیاز برای آن نوشته شده است؛ برای افراد جوانی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست کاندید خوبی برای این عمل نیستند؛ مگر در موارد استثنایی. افرادی که در پشت سر یا کنار سر موی کافی ندارند هم کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند. همچنین افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند و درمان دارویی می‌شوند، به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود، نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.

جمع بندی

کاشت مو و مزوتراپی موی سر، دو روش تقریبا قطعی برای درمان مشکلات مو از جمله ریزش های مقاوم به درمان های دارویی معمول هستند. هر یک از این روش ها، مزایا و معایب خود را دارند که می توانند بر روی تصمیم گیری افراد برای استفاده از هر از آنها، تاثیر مستقیمی داشته باشد. به طور مثال، کاشت مو، یک روش تقریبا تهاجمی و دردناک است و امکان عدم موفقیت آن در بعضی از افراد نیز وجود دارد.

به نقل از سایت webmd، در روش کاشت مو، جراح پس از بی حس کردن ناحیه پوست سر، بخشی از آن را جدا کرده و پوست را بهم رسانده و بخیه می زند. سپس، از ناحیه جدا شده، بین 500 تا 2000 گرافت شامل یک یا چند تار مو استخراج شده و در سر پخش می شود. در مدل دیگری از کاشت مو نیز، فولیکول ها به صورت مجزا از پوست سر خارج می شوند و پس از آماده سازی، مجدد در سر کاشته می شوند. هر دو روش، بین 4 تا 8 ساعت طول خواهند کشید و علیرغم استفاده از داروی بی حسی، می توانند دردناک و برای بسیاری از افراد، حتی غیر قابل تحمل باشند. از طرفی، موفقیت آمیز بودن کاشت مو نیز، نیازمند رعایت توصیه ها و مراقبت هایی است که توسط پزشک به شما گفته می شود و بسیاری از بیماران، به دلیل عدم رعایت این موارد، کاشت موفقی نخواهند داشت. به همین دلیل، معمولا، استفاده از روش هایی مانند مزوتراپی موی سر، به دلیل بدون درد بودن و همچنین ایمن تر بودن آن، نسبت به روش هایی مانند کاشت مو، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان