پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

مالکین خودرو باید در همان روزهای نخست خرید خودرو نسبت به خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه اقدام کنند. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری بوده و نداشتن یا عدم تمدید آن با جریمه خودرو همراه است. اما یکی دیگر از بیمه‌های خودرو که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن در اختیارتان قرار می‌دهیم، بیمه بدنه است. بیمه بدنه تمام خسارات وارد شده به خودرو را تا سقف قرار داد پرداخت خواهد کرد. از این رو در تصادفات رانندگی می‌تواند کمک بزرگی به شخص زیان دیده کند.

افزایش آمار تصادفات رانندگی و افزایش قیمت خودرو برای رانندگان دردسرهای زیادی به وجود آورده است. هر تصادف کوچک می‌تواند خسارات و هزینه‌های مالی زیادی را برای رانندگان به دنبال داشته باشد. رانندگان شاید نتوانند از وقوع حوادث جلوگیری کنند اما می‌توانند با خرید بیمه بدنه میزان خسارات وارد شده را کاهش دهند. در ادامه با بیمه بدنه خودرو نحوه خرید بهترین بیمه بدنه آشنا خواهید شد.  

ویژگی های بهترین بیمه بدنه خودرو چیست؟

8

برای خرید بهترین بیمه بدنه باید ویژگی‌های مهم آن را مد نظر قرار دهید. ازجمله ویژگی‌هایی که در زمان خرید بیمه بدنه باید به آن‌ها توجه کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توانگری مالی

 توانگری مالی نشان دهنده آن است که شرکت بیمه مورد نظر تا چه اندازه توانایی مالی برای پرداخت خسارات وارد شده را دارد. هر شرکت بیمه با توجه به پشتوانه مالی که دارد سطح توانگری مالی متفاوتی خواهد داشت. در حال حاضر شرکت‌های بیمه در کشور ما دارای پنج سطح متفاوت هستند، سطح یک نشان دهنده بیشترین میزان توانگری و سطح پنج نشان دهنده کمترین میزان توانگری مالی است. سطح توانگری چند شرکت‌ بیمه به شرح زیر است:

بیمه سامان، پاسارگاد، دانا، آسیا، البرز، ایران و پارسیان دارای سطح یک و بیمه معلم دارای سطح دو در توانگری مالی است. 

فرانشیز

 تمام شرکت‌های بیمه بدنه مبلغی از خسارت را به عنوان فرانشیز کسر خواهند کرد. در کنار این موضوع برای برخی از خسارات درصدی را به عنوان فرانشیز در نظر می‌گیرند.

در شرکت بیمه سامان فرانشیز بلایای طبیعی حدود 10 درصد، فرانشیز پوشش سرقت بیمه آسیا حدود 20 درصد است.

پرداخت خسارت و شعب پرداخت

هر چه تعداد مراکز پرداخت کننده خسارت شرکت بیمه بیشتر باشد و بتواند تمام سطح کشور را پوشش دهد، از دیدگاه مشتریان بهترین شرکت بیمه تلقی می‌شود. تعداد بالای مراکز پرداخت خسارت دسترسی بسیار راحتی را برای مشتریان فراهم می‌کند. بسیاری از شرکت‌های بیمه به منظور دسترسی بهتر در برخی از شهرهای کم جمعیت که تردد خودرو در آنجا بسیار کم است، اقدام به ایجاد مرکز پرداخت خسارت سیار کرده‌اند. در جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارات شرکت‌های بیمه مشخص شده است:

 

نام شرکت بیمه

تعداد مراکز پرداخت خسارت

ایران

192

آسیا

79

پارسیان

60

البرز

54

سامان

28

دانا

78

پاسارگاد

62

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تخفیف بیمه

 تخفیف بیمه یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت بیمه بدنه است. مهم‌ترین تخفیف بیمه بدنه، تخفیف عدم خسارت است. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هر شرکتی شرایط متفاوتی برای تخفیف عدم خسارت دارد.

از دیگر تخفیف‌ها می‌توان به تخفیف خودرو صفر اشاره کرد، برخی از شرکت‌های بیمه به خودروهای صفر حدود 20 تا 30 درصد تخفیف خرید بیمه بدنه اختصاص می‌دهند.

برخی دیگر از بیمه‌های بدنه به افرادی که بیمه عمر یا بیمه شخص ثالث در آن شرکت داشته باشند تخفیف اختصاص خواهند داد.

ارزانترین بیمه بدنه خودرو

9

همانطور که می‌دانید بیمه بدنه دارای ویژگی‌هایی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. اگر به دنبال خرید ارزانترین بیمه بدنه هستید لازم است که در زمان خرید بیمه به میزان رضایت مشتریان از شرکت بیمه، توانگری مالی شرکت بیمه مورد نظر، تعداد مراکز پرداخت کننده خسارت و نحوه پرداخت خسارت توجه داشته باشید.

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت بیمه با ما در رابطه با ارزانترین بیمه بدنه خودرو: معمولا شرکت‌های بیمه‌ای که ارزان‌ترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهند، از خدمات و امکانات مناسبی برخوردار هستند. این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای کیفیت پایین خدمات ارائه شده به مشتریان باشد. در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، دانا، کوثر و سرمد به عنوان ارزان‌ترین شرکت‌های بیمه خودرو معرفی شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده در این شرکت‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟

بیمه بدنه در واقع پرداخت کننده خسارات وارد شده به بدنه خودرو در تصادفات رانندگی است. شرکت بیمه موظف است که طبق قرار داد نوشته شده خسارات وارد شده به بیمه‌گذار را پرداخت کند.

مشخص کردن بهترین بیمه بدنه خودرو تنها با بررسی و سنجیدن معیارها و فاکتورهای خاصی امکان‌پذیر است. یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو، میزان فروش بیمه‌نامه‌های شرکت بیمه مذکور است. میزان فروش بیمه نامه علاوه بر اینکه میزان درآمد شرکت بیمه را از بیمه خودرو مشخص می‌کند، نشان دهنده میزان سهم از بازار بیمه و درصد موفقیت آن است. بیمه مرکزی موظف است که هر ساله این آمار و ارقام را منتشر کند. در حال حاضر هم شرکت‌های بیمه ایران، آسیا و پارسیان بیشترین سهم از بازار را توانسته‌اند تصرف کنند.

از این رو نمی‌توان گفت که کدام شرکت بیمه، بهترین بیمه بدنه خودرو را ارائه می‌کند. برای مشخص کردن بهترین بیمه بدنه خودرو بهتر است با توجه به نیاز خود و شرایطی که دارید یک بیمه بدنه را که متناسب با خودروی شما است انتخاب کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالب منتشر شده در یک سایت گفته شده است: اگر قصد خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو صفر یا کار کرده و ... دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بیمه با ما (bimebama.com) از خدمات آن بهره‌مند شوید. بیمه باما یک وبسایت مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه نامه است. شما می توانید از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر خود به راحتی از این سامانه استفاده کنید. با کمک بیمه باما و در کمترین زمان شما می توانید قیمت، پوششهای بیمه نامه و سطح خدمات شرکتهای بیمه ی مختلف را با یکدیگر مقایسه و بیمه نامه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. بیمه باما با شرکتهای بیمه مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جمله ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، پاسارگاد، رازی، کارآفرین، نوین، سینا، دی همکاری دارد. برخی از خدمات بیمه باما عبارتست از: مشاوره تخصصی رایگان امکان مقایسه شرکت‌های بیمه تضمین پایین ترین قیمت ارائه مشاوره در زمان وقوع خسارت ارسال بیمه نامه به سراسر کشور یادآوری زمان تمدید بیمه نامه بیمه باما انتخاب آگاهانه را حق مشتریان می داند و بر همین اساس اطلاعات و امکانات لازم برای انتخاب شما فراهم نموده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان