پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اگر قصد خرید دف مناسب را دارید احتمالا با تنوع بسیار بالای این محصول در بازار ساز های کوبه ای مواجه شده اید و بین برند های مختلف برای خرید بهترین برند دف مردد شده اید. در این مقاله ما برند های مختلف دف را توسط متخصصین و صاحب نظران این حوزه بررسی کردیم و رتبه بندی ای میان برند های معروف دف موجود در ایران انجام داده ایم. پس با ما همراه باشید تا بهترین مارک دف را به شما معرفی کنیم.

در ایران تولید کنندگان بسیاری در حال تولید این ساز سنتی و دوست داشتی ایرانی یعنی دف هستند و استفاده از هر برنید بسته به نیاز خود نوازنده صورت می پذیرد. شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود نظری متفاومت با آنچه ما امروز مطرح می کنیم داشته باشید که بسیار قابل احترام است. اما ما بر اساس معیار های زیر برند های مختلف را بررسی کرده ایم و در این رتبه بندی گنجانده ایم.

معیار های انتخاب بهترین برند دف

10

1. سبک بودن ساز

همانطور که می‌‎دانید یکی از مهم ترین عواملی که در خرید دف اهمیت دارد وزن آن است. دف های سنگین می توانند به شدت برای سلامت شما و دست شما مضر باشند و حتی بیماری هایی همچون تنیس البو را برای شما به وجود آورند پس سبک بودن ساز بسیار اهمیت دارد.

2. چنس پوست استفاده شده در ساز

در اینجا ما فقط به بررسی دف های تلقی می پردازیم چراکه از نظر ما دف های پوستی ضرر جبران ناشدنی ای به طبیعت می زنند و نگهداری و نواختن با آنها به مراتب سخت تر و آزار دهنده تر است. در دف های تلقی نیز استفاده از پوست و تلق مناسب اهمیت بسیار بالایی در کیفیت و صدای خروجی ساز دارد. جنس پوست از معیار های مهم انتخاب بهترین برند دف است.

3. جنس چوب استفاده شده در کمانه دف

چوب استفاده شده در دف تاثیر بسیار زیادی بر سنگینی یا سبک بودن آن می گذارد و از معیار های مهم این بررسی است.

4. قیمت ساز دف

متاسفانه در بازار کنونی دف شاهد نوسانات قیمت بسیار زیادی هستیم از دف های بسیار بی کیفیت زیر 100 تومن گرفته تا دف های الکی گران بالای 2 میلیون. یکی از معیار های مهم قیمت مناسب ساز بر اساس کیفیت آن است.

اینها اصلی ترین معیار های این نقد و بررسی بودن که مواردی چون صدای مناسب دف و ماندگاری کوک دف نیز در گرو موارد بالا می باشد پس به سراغ اعلام نتایج نقد و بررسی خود می رویم.

بهترین برند دف کدام است؟

11

رتبه اول : دف ایران پرکاشن (ip)

ایران پرکاشن یک برند تازه تاسیس است که تحیر همه ی مارا برانگیخت.ما دف ip پلاس این برند را بررسی کردیم که قیمت آن یک میلیون تومان بود. زمانی که این ساز به دست ما رسید با توجه به قیمتی که پرداخت کرده بودیم بسیار متعجب شدیم. تعجب ما از این بود که بر اساس بررسی ای که انجام دادیم این ساز بهترین قیمت و بهترین کیفیت ممکن را در برابر دیگر رقبای خود داشت. پوست آن کالک کره ای بود و صدای فوق العاده ای داشت. کمانه آن یک تکه چوب روسی بسیار سبک و مقاوم بود و به جرعت می توانم بگویم این سبک ترین ساز دفی که بود تا به حال در دست گرفته بودم. دف های هم رده این ساز 2 تا 4 برابر آن قیمت داشتند که همین امر باعث شد این برند را برترین برند دف مقایسه خود قرار دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد ساز های ایران پرکاشن می توانید از طریق این لینک " خرید دف " وارد سایت ایران پرکاشن شوید.

رتبه دوم : دف حبیبی

دف حبیبی از معروف ترین برند های این حوزه است. دف های حبیبی انواع مختلفی دارد اما ما در این بررسی به سراغ دف الیت حبیبی رفتیم که بسیار خوش ساخت و حرفه ای بود . دف حبیبی یک مدل ارتقا یافته از دف های حبیبی است. این مدل یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین سازهای برند حبیبی می باشد. این ساز به گونه ای ساخته شده است که صدایی نزدیک به دف های چرمی سنتی داشته باشد. بازی با مدل الیت حس بازی با دف ​​کاملا چرم اصل را به شما القا می کند. علاوه بر آن طرح استفاده شده در روی پوست این ساز کاملا شبیه طرح دف های پوستی می باشد. نوازندگی با این ساز نزدیک ترین تجربه به دف های پوستی را به شما می دهد اما کمی سنگین تر از دف ip پلاس ایران پرکاشن بود. دف های حبیبی رو می تونید از دیجی کالا به صورت آنلاین خریداری کنید.

رتبه سوم : دف ماهور

به سراغ دف های کم قیمت تر که برویم دف های برند ماهور خود نمایی می کنند. قیمت دف های ماهور مناسب است و اکثر نیاز های یک نوازنده حرفه ای و نیمه حرفه ای را بر طرف می کنند. اگر مبتدی هستید و قصد شروع یادگیری دف را دارید دف های ماهور و ip ویژه را به شما پیشنهاد میکنیم . دف های ماهور از متریال حدودا یکسان با دف ویژه ip ساخته شده اند که حدود 450 تومان قیمت داشت. در این رنج قیمت 400 تا 500 نیز من دف های ip را ترجیح می دادم چراکه کمی سبک تر بود و جنس کمانه بهتری داشت.

رتبه چهارم : دف سما

برند سما یکی دیگر از بنرند های معروف این بازار است که از کیفیت ساخت و قیمت مناسبی برخوردار است. ساز رمو این برند نیز بسیار سبک است و از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است. تنوع بسیار زیاد دف های این برند باعث می شود شما با هر نیازی دف مناسب خود را پیدا کنید. تنها موردی که این برند را به رتبه 4 رسانده استفاده از الیاف مصنوعی در پوست آن است که کیفیت آن را تا حدی پایین می آورد اما با توجه به قیمت و متریال کلی ساز جز 4 برند برتر دف در این رتبه بندی قرار می گیرد.

نتیجه پایانی

همانطور که بارها اشاره شد انتخاب ساز دف به سلیقه شخصی شما و افراد با تجربه ای که به شما مشورت می دهند بستگی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که بر اساس معیار هایی که پیش تر گفتیم خودتان برند های مختلف را بسنجید و بهترین برند دف را بر اساس تشخیص خود انتخاب کنید. ساز دف شما باید بسیار سبک باشد، اما این سبک بودن باید در کنار جنس چوب کمانه مناسب لحاظ شود. پوست ساز شما باید صدای درستی ایجاد کند که اگر تجربه بالایی در نوازندگی دف داشته باشید می توانید آن را تشخیص دهید. همچنین کمانه دف شما باید مناسب سایز دست شما باشد و دور آن گرد و خمیده باشد تا در دراز مدت به دست شما آسیب نزند. 

در پایان استفاده از مشورت افراد با تجربه مثل استاد دف شما می تواند مناسب باشد اما از تجربه کردن برند های مختلف دف و نوازندگی با آنها هیچ وقت نترسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان