پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین

آشنایی با پارکت لمینت

استفاده از پارکت لمینت یکی از راهها برای داشتن کف منزل بسیار زیبا و با کاربری مناسب است. تغییر دکوراسیون از نکاتی است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین نصب یک کفپوش جدید بر روی زمین می تواند در خانه ی شما تغییر چشم گیری را ایجاد نماید. گاهی با نصب پارکت لمینت ساده چنان فضای خانه تغییر می کند که حتی فضا قابل تشخیص نیست. بنابراین اگر تصمیم گرفته باشید کمی از سرمایه ی خود را صرف تغییر این نما بکنید آن چنان تصمیم پشیمان کننده ای نخواهد بود.

جنس ماده مورد استفاده در پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت معمولا از جنس چوب و یا از مواد دیگری که مبنای و پایه آن چوب است ساخته می شود. در واقع لمینت یا کف پوش لمینت که امروزه از تقاضای بالایی برخوردار است نسل جدیدی از همین پارکت های شناور هستند. لمینت ها نوع کلاسیک این پارکت می باشند. ضخامت پارکت های شناور حدود ۲٫۵ میلی متر ۶ میلی متر است و از لایه دکور یا تزئینی و یک لایه ی نهایی محافظ تشکیل می گردد که لایه نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که از لکه های دائمی و خراشیده شدن جلوگیری می کند.

چه برند پارکت لمینت خریداری نماییم؟

با توجه به تولید پارکت لمینت در ایران تنوع برند بسیار میباشد.

برندها را به سه دسته کیفیت تقسیم بندی مینماییم.

  1. برندهای استاندارد با رویه ضد خش و مغزی اچ دی اف:

این برندها از لحاظ کیفیت تفاوتی با برندهای وارداتی همچون کشور ترکیه و آلمان ندارند.

  1. برندهای که ضد خش نمیباشد و از مغزی اچ دی اف با دانسیته پایین

متاسفانه این برندها 98 درصد تولید کشور می باشد و حتی در کشور چین هم این کیفیت تولید نمیشود.

  1. برندهای ضد خش و از مغزی اچ دی اف با دانسیته پایین

این برندها برای مساحت های با طول کمتر از 8 متر مناسب می باشد به طور مثال واحد های زیر 100مترمربع

امیدواریم این توضیحات در جهت انتخاب مناسب شما را یاری کرده باشد در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با شرکت تماس حاصل نمایید

5

آشنایی با دیوارپوش پی وی سی

هر ساختمان و یا اداره ای نیاز به زیبایی های ظاهری نیز دارد و یکی از راه های زیباسازی منازل و یا اتاق های ادارات و … استفاده و نصب دیوارپوش های پی وی سی می باشد.دیوارپوش های پی وی سی یا همان پلی وینیل کلراید بهترین گزینه برای زیباسازی اتاق های مرطوب همانند حمام ، آشپزخانه ، گاراژ ، زیرزمین و توالت است PVC دارای ویژگی های مختلفی از جمله ضد آب ، ضد آتش ، ضد زنگ زدگی ، مقاومت در برابر صدا ، تعمیر و نگهداری آسان و بسیاری موارد دیگر است. این کمک می کند تا ظاهر داخلی خانه ، محل کار ، هتل ، بیمارستان و … را ارتقا بخشید. از PVC به عنوان دیوارپوش های سقفی یا دیوارهای داخلی استفاده می شود.

پنل های PVC را در کجا می توان استفاده کرد؟

آیا می دانید از دیوارپوش های پی وی سی در کجاها می توان استفاده کرد؟ شما می توانید در تمام دیوارهای داخلی خانه اقدام به نصب دیوارپوش های پی وی سی نمایید.یکی از کاربردهای محبوب این دیوارپوش ها استفاده در حمام هاست.در کنار استفاده ی رایج از آنها در حمام ، از دیوارپوش های پی وی سی نیز می توان در دیوارهای آشپزخانه استفاده کرد. طبیعت تمیز آنها به معنای این است که می توان هر گونه ریخت و پاش را بدون اینکه یک لکه ی دائمی باقی بماند ، بلافاصله پاک کرد و از بین برد.

ویژگی ها و مزایای دیوارپوش پی وی سی :

دیوارپوش های پی وی سی دارای استحکام بالایی هستند و در مقابل ضربه مقاوم می باشند.

همچنین این دیوارپوش ها عایق خوبی برای دما و صوت هستند.

این نوع دیوار پوش ها دارای رنگ ها و طرح های متنوعی هستند و در مدل های متفاوتی قابل نصب می باشند.

دیوارپوش نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. به همین دلیل تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند

و یا اجسام نوک تیز به آنها رخورد نکند به تعمیر نیاز ندارند.

به دلیل وجود اتصالات و قابلیت اتصال کشویی ، استفاده از پانل های پی وی سی | PVC تسهیل شده است.

این پانل ها به دلیل ضد حشرات و باکتری بودن موجب نظافت محیط می شود.

دیوارهای پی وی سی می توانند تجهیزاتیکه در داخل ساختمان به کار رفته را نیز پنهان کنند مانند سیم کشی ، لوله کشی و …

یکی دیگر از مزایای دیوارپوش های پی وی سی | PVC افزایش استحکام ساختمان در مقابل حوادث طبیعی از قبیل رانش زمین و زلزله می باشد.

روکش های پی وی سی با ضخامت ، رنگ و طرح های مختلفی وارد بازار می شوند

که نقوش مختلفی اعم از براق ، مات ، رگه چوبی و … بر روی آنها حک می شود.

این نوع روکش ها دارای چندین لایه شامل پلی ونیل کلراید ، آستری و لاک می باشند.

این روکش ها نیز مزایای متعددی دارند از جمله :

دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و می توانند در اشکال متنوعی طراحی شوند.

برای روکش کردن تخته های ام دی اف | MDF ابزار خورده در سطح لبه ، می توان با ابزار پرس ممبران از وکش پی وی سی استفاده کرد.

دیوارپوش ام دی اف(MDF)

دیوار پوش MDF از جنس نوعی چوب فشرده میباشد که دارای روکش هایی مقاوم است. همانطور که در بالاتر اشاره شد پانل پی وی سی راه کاری مناسب برای پوشش راه پله به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ضربه های محکم نمیباشد اما دیوارپوش ام دی اف بسیار مقاوم بوده و شما میتوانید با خیال راحت از این محصول در تمامی مقاطع استفاده نمایید و این اطمینان را داشته باشید که با ضربه های محکم و مستقیم و همچنین اجسام تیز مقاومت لازم را دارا میباشد.

و اما نکته ای که در اینجا باید متذکر شد، عدم مقاومت این متریال در برابر رطوبت و آب میباشد و این نیز به دلیل چوبی بودن این محصول است که میتواند ما را در مورد استفاده از این نوع دیوار پوش در مناطق مرطوب منصرف نماید.

ویژگی های دیوارپوش چوبی و دیوارپوش MDF

یکی از مهمترین ویژگی های دیوار پوش چوبی، این است که جلوه بی نظیری به فضای مورد نظر شما می دهد. اما در عوض قیمت آن نیز نسبت به سایر دیوار پوش ها، بالاتر است. دیوار پوش MDF و چوبی، نسبت به نوع پی وی سی، جلوه بیشتری به محیط اداری می دهد و مقاومت بیشتری نیز دارد.

اما مزیت سبک بودن و همچنین قابل شستشو بودن دیوار پوش های پی وی سی باعث شده تا کاربرد بیشتری داشته باشند. دیوار کوب های اداری از جنس چوب یا MDF دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و شما را از هزینه های اضافی برای رنگ کردن پی در پی ساختمان بی نیاز می کنند.

دیوار پوش چوبی مقاومت بسیار مطلوبی در برابر حفظ گرما و سرمای محیط دارد. از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. این نوع دیوارکوب های اداری در برابر خراش و ضربه مقاومند و همچنین عایق بسیار خوبی برای عدم نفوذ صدا هستند.

مزایا و معایب این نوع دیوار پوش ها ی ام دی اف

از دیگر مزایای دیوارپوش چوبی و دیوار پوش MDF می توان به انعطاف پذیری مناسب برای نصب در محل هایی که قوس دار هستند، اشاره کرد. همینطور این نوع محصولات غیر قابل نفوذ برای حشرات می باشند. با اینکه این دیوارکوب ها برای نصب نیاز به زیرسازی دارند اما معمولا نصب و اجرای دیوارپوش ها در مدت کوتاهی انجام می شود. دیوارپوش MDF دارای یک لایه یو وی است که البته در بیشتر پوشش های امروزی وجود دارند. و این امکان را برای دیوارکوب فراهم می کند که رنگ آنها بعد از مدتی تغییر نکند و ثبات بالایی در برابر تابش هایی مانند تابش خورشید داشته باشند. از معایب دیوار پوش چوبی و ام دی اف می توان به قابلیت اشتعال پذیری و مقاومت پایین در برابر رطوبت اشاره کرد.

اهداف شرکت شهام دیزاین

ارائه خدمات مدرن و حرفه‌ای ، طراحی ، اجرا و ایجاد مشتریانی راضی در صدر اهداف شرکت طرح گستر شهام ایرانیان با نام تجاری شهام دیزاین به عنوان نماینده کناف ایران  قرار دارد. در تلاشیم که پروژه‌های ساختمانی و تغییر دکوراسیون مشتریان خود را با بهترین کیفیت و به بهترین شکل به انجام رسانیم.از دیگر اهداف مجموعه و دغدغه‌های مدیران شرکت، کار آفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و رونق کسب و کار در جامعه است.

https://shahamdesign.com

راههای ارتباطی با شرکت شهام دیزاین

تلفن های ثابت : ۶۶۱۲۵۹۷۱ –  ۸۸۵۲۸۰۴۴- ۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۶۱۶۴۷۱۹  –  ۰۹۳۷۵۳۱۲۳۰۱

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان