پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

در اینجا قصد داریم تا علاوه بر آشنایی کامل با سیستم پیجینگ ، صفر تا صد خرید سیستم پیجینگ را مرور کنیم. موضوعات مهم در خرید سیستم پیجینگ به صورت تیتروار به شرح زیر می باشد: 

•    تعریف سیستم پیجینگ 

•    تفاوت آنالوگ و دیجیتال 

•    انواع سیستم پیجینگ 

•    برتری ها در سیستم پیجینگ تحت شبکه

•    تجهیزات مورد نیاز در سیستم پیجینگ

•    مراحل خرید سیستم پیجینگ 

تعریف سیستم پیجینگ :

سامانه ای ایست جهت ارسال پیام صوتی در محوطه های داخلی و فضای باز. بیشتر پیام های صوتی ارسال شده در سیستم های صوتی جهت فراخوانی افراد ، پخش پیام های هشدار ، موزیک ، رادیو، اذان و موارد مشابه می باشد.

مراحل خرید سیستم پیجینگ 

مراحل به این ترتیب خواهد بود : 

1.    طراحی 

2.    خرید ملزومات و اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ

3.    خرید ملزومات اصلی سیستم پیجینگ

4.    نصب و پیاده سازی

برای خرید سیستم پیجینگ باید بدانیم در چه مرحله ای هستیم . 

طراحی 

همانطور که می بینیم اگر در مرحله طراحی هستیم می بایست این کار را به شخصی که دانش و تجربه ی کافی دارد واگذار کنیم و یا از مشاوره ی آن استفاده کنیم. 

در هر صورت مراحل طراحی سیستم پیجینگ به شرح ذیل می باشد: 

1.    تهیه نقشه متریک سازه

2.    بررسی مسیر های کابل کشی و اتخاب بهترین مسیر 

3.    بازدید از نمونه های اجرا شده برای بدست آوردن میزان نویز محیطی نقاط نصب

4.    تعیین نوع ، تعداد و میزان توان بلندگو ها 

5.    تعیین نوع رک ، سوئیچ های شبکه و جنس کابل شبکه برای کاربرد های مختلف

6.    جایگذاری در نقشه 

خرید ملزومات و اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ

اصولا اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ همزمان با اجرای زیرساخت شبکه با هم انجام می شود ولی در صورتی که این کار به صورت جداگانه صورت می پذیرد کافیست مطابق با نقشه ی طراحی شده نسبت به خرید ملزومات زیرساخت و واگذاری آن به پسیو کار و یا مجری مناسب آن اقدام کنیم . 

خرید ملزومات اصلی سیستم پیجینگ

برای خرید ملزومات اصلی مطابق با نقشه می بایست از بازار خرید کنیم . خرید ما می تواند داخلی و یا خارجی باشد. با توجه به اینکه تولید کننده های خوبی در بازار سیستم پیجینگ وجود دارد بهتر است با قیمت و پشتیبانی مناسب تری برای خرید سیستم پیجینگ از بازار داخل اقدام کنیم . 

نصب و راه اندازی سیستم پیجینگ 

برای نصب سیستم پیجینگ و راه اندازی و تحویل آن می توانیم از تیم های مجربی که تجربه ی لازم را دارند بخواهیم تا کار نصب را انجام دهند . 

سیستم صوتی مجتمع تجاری

سیستم های صوتی مجتمع های تجاری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمام بخش‌های ساختمان را پوشش دهند و در مواقع اضطراری نیز به تمام بخش‌های ساختمان هشدار دهند. ناگفته نماند که تاکنون تنها به کاربرد هشدارهای اضطراری این نوع از سیستم‌ها اشاره کردیم، در صورتی که علاوه بر این موضوع، در مواقع غیر اضطراری نیز بسیار کاربردی‌اند.

هدف از نصب و راه اندازی سیستم صوتی مجتمع تجاری چیست؟

و اما هدف دیگر از نصب و راه‌اندازی سیستم های صوتی مجتمع تجاری، استفاده از آن‌ها در مواقع غیرضروری است. تنظیمات صوتی این سیستم‌ها به صورتی است که در شرایط عادی به منظور اعلام اطلاعیه‌های خاص از آن‌ها استفاده می‌شود.

پیجینگ مجتمع تجاری

پیجینگ مجتمع تجاری در واقع سیستم های عمومی هستند که به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم در آن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. با به کارگیری این سیستم‌ها، امکان برقراری ارتباط یک طرفه با تعداد زیادی از مخاطبان فراهم می‌شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این سیستم‌ها، ضبط پیام و پخش آن‌ها در زمان دیگری است. به طور کلی پیجینگ‌ها جهت ارسال پیام به چند نفر به صورت همزمان، بسیار کاربردی و کارآمد‌اند.

اجزای سیستم پیجینگ مجتمع تجاری

اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای سیستم پیجینگ مجتمع تجاری:

میکروفون رومیزی: به منظور اطلاع رسانی از میکروفون‌های رومیزی استفاده می‌شود. این میکروفون‌ها گاها تحت شبکه هستند که در این صورت سیستم پیجینگ هم تحت شبکه خواهد بود. 

•    بلندگو: نوع بلندگوهای پیجینگ، بستگی به نوع ساختمان دارند. بلندگوهای سقفی در دو مدل روکار و توکار طراحی و تولید می‌شوند. بلندگوهای دیواری و ستونی نیز از مدل‌های دیگر هستند که با قرار گرفتن بر روی پایه در جهات مختلف می‌چرخند.

•    آمپلی فایر: آمپلی فایرها یکی از مهم‌ترین اجزا در سیستم‌های پیجینگ به حساب می‌آیند. دقت داشته باشید که سیگنال‌های سیستم صوتی پاساژها به طور معمول در حد استانداردی نیستند و لازم است برای بالا بردن کیفیت و بهبود آن‌ها، از آمپلی فایر استفاده شود. لازم به ذکر است که تمامی بلندگوها نیازی به تقویت کننده ندارند، برخی از آن‌ها که تحت شبکه هستند دارای آمپلی فایر داخلی هستند. 

شبکه‌ی اصلی سیستم‌های پیجینگ مجتمع تجاری نیز از 4 عنصر اصلی تشکیل شده‌اند: نرم افزار سیستم پیجینگ ، آمپلی فایر ، بلندگو و میکروفون 

5

 

اینترکام صنعتی

بازار امروز دارای طیف گسترده ای از سیستم های اینترکام صنعتی است. به طور خاص اینترکام های صنعتی برای رفع نیازهای ارتباطی کارخانه ها طراحی شده اند. اینترکام های صنعتی چند ویژگی اساسی دارند، برای مثال:

•    بسیار قدرتمند هستند

•    بسیار بادوام هستند

•    مقاوم در برابر رطوبت و نیز گرد و غبار هستند

شرح سیستم های اینترکام صنعتی

می توان گفت این گونه از تجهیزات به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای مخابراتی و برقراری ارتباط کارخانه ها، انبارها و شرکت های بزرگ طراحی شده اند و در برابر شرایط محیطی مقاوم هستند.

آنچه سیستم‌های اینترکام صنعتی را بسیار مؤثر می‌سازد، سهولت در ادغام آن‌ها با زیرساخت‌های مخابراتی و داده‌ای موجود است. این بدان معناست که هیچ چیزی نباید از تجهیزات موجود شما تغییر یا حذف شود. با نصب یک سیستم اینترکام، تمامی جریان های ارتباطی کسب و کار شما، مانند دوربین مدار بسته امنیتی، ارتباطات صوتی، آلارم، مدیریت، سیستم های هشدار و عملکردهای کنترل از راه دور را می توان در یک شبکه کارآمد و موثر گرد هم آورد.

6

سیستم اینترکام صنعتی در برابر دستکاری، خرابکاری و آب و هوا مقاوم هستند. آنها همچنین به طور مداوم تمام اتصالات و ادوات نصب شده در داخل شبکه را می بینند و به آن ها نظارت می کنند و در صورت نیاز از برق پشتیبان برای حفظ عملیات استفاده می کنند.

اگر به دنبال خرید اینترکام صنعتی مناسب و با کیفیت هستید، می توانید از محصولات جوان پردازش استفاده کنید، سیستم اینترکام صنعتی جوان پردازش با کیفیت و مقرون به صرفه می باشد و دارای گارانتی 24 ماهه طلایی جوان پردازش است.

اینترکام ها از نظر ساختاری به دو دسته تقسیم می شوند:

1.    اینترکام با سیم

2.    اینترکام بدون سیم

اینترکام های صنعتی از نظر ویژگی به چندین دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

•    از نظر تعداد مشترکین

•    از نظر درجه امنیت

•    از نظر عملکردی

•    از نظر رابط (میکروفون داخلی یا هدست)

•    از نظر اصل کار دستگاه

•    از نظر ظاهر

•    از نظر تجهیزات

•    از نظر قفل و حفاظت دستگاه

•    از نظر داده های منتقل شده (تصویر، صوت، هر دو)

•    از نظر آنالوگ و یا تحت شبکه بودن

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان