پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:
 

یکی از بخش­‌های اصلی ساختمان­‌های مسکونی و غیرمسکونی درب­‌های ورودی آن مکان است. درب­‌ها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیاز، انتظارات و بودجه مصرف‌­کننده خریداری و نصب می‌­شوند. از جمله درب­‌هایی که ضریب امنیتی بالایی دارند درب­‌های ضد سرقت می‌­باشد که در برند و کیفیت­‌های مختلف در بازار عرضه می‌­شوند و مصرف‌­کنندگان برحسب مشخصات و ویژگی­‌های آن محصول و قیمت، آن‌ها را انتخاب می‌­کنند.

نصب درب ضد سرقت برخلاف نصب درب معمولی که افراد غیرحرفه‌­ای هم می‌­توانند آن‌ها را نصب کنند نیاز به مهارت و تخصص نصاب دارد. بنابراین لازم است از افرادی کمک بگیریم که در این زمینه آموزش­‌های لازم را دیده­‌اند. دلیل آن نیز این است که اگر درب­‌ها به درستی در جای خود نصب و رگلاژ نشوند عملاً کارایی نخواهند داشت و در واقع پولی که بابت خرید این نوع درب‌ها هزینه کرده­‌ایم بی‌­نتیجه خواهد بود. از جمله شرکت­‌هایی که در زمینه نصب درب ضد سرقت مشغول به فعالیت است گروه خدماتی هیراد می‌­باشد که با دارا بودن کادری مجرب و باتجربه اینگونه خدمات را به صورت باکیفیت و در زمان کوتاه به متقاضیان ارائه می‌­دهد.

ویژگی­‌های نصاب درب ضد سرقت

نصاب درب ضد سرقت در تهران به کسی گفته می­‌شود که دارای توان اجرایی کار نصب و تعویض درب باشد یعنی بتواند با رعایت اصول و نظم در کار بگونه­‌ای کار نصب درب ضد سرقت را به پایان برساند که به درب آسیب یا خراشی را وارد نکند. یک نصاب با حضور به موقع در محل پروژه و نصب حرفه‌­ای درب، اخلاق حرفه‌­ای خود را نشان می‌­دهد و موجب رضایت مشتری می­‌گردد. در واقع زمانی که یک نصاب با اطمینان خاطر یک کار حرفه‌­ای را در ساعت مقرر به مشتری ارائه می­‌دهد نشان­‌دهنده این است که آن شرکت دارای یک مدیریت قوی و مجموعه­‌ای منظم است. رگلاژ درب ضد سرقت، تعمیر یا تعویض یراق آلات انواع درب ضد سرقت، برطرف کردن سروصدا این نوع درب‌ها و جایگزین کردن درب­‌های ضد سرقت به جای درب‌های قدیمی از جمله توانایی‌­هایی می‌­باشد که انتظار می­‌رود تکنسین­‌های نصب درب ضد سرقت از آنها برخوردار باشند. همچنین تخصص نصاب باید به حدی باشد که بعد از نصب یا تعمیر درب ضد سرقت میزان امنیت درب کاهش پیدا نکند و از این بابت به مشتری اطمینان داده شود.

 تعمیرات درب ضد سرقت

همانطور که می­‌دانید درب‌های ضد سرقت وظیفه محافظت از محیط داخلی خانه یا محل کار و جلوگیری از ورود سارقین و افراد غیر مجاز را بر عهده دارند. به همین دلیل بهتر است آنها را با بهترین کیفیت خریداری کنید و اگر مکان مورد نظر از لحاظ امنیتی نیاز به مراقبت بیشتری دارد درب را مجهز به تجهیزات جانبی از قبیل قفل رمزدار، قفل دیجیتال و... کرد. اما درب‌های ضد سرقت نیز بنا به دلایلی از جمله گذشت زمان و عوامل دیگر دچار خرابی یا مشکلاتی می‌­شوند و به کار تعمیرات نیاز پیدا می‌کنند و همانطور که برای نصب درب ضد سرقت یک متخصص نیاز هست در مورد کار تعمیرات درب ضد سرقت نیز باید از کسی کمک خواست که با اجزا و قطعات تشکیل­‌دهنده این نوع درب‌ها آشنایی و دانش کافی داشته باشد. از جمله ایراداتی که معمولا درب‌­های ضد سرقت پیدا می­‌کنند می‌­توان به خراب شدن و شکستن لولای درب، خرابی چشمی درب، خارج شدن درب ضد سرقت از رگلاژ، از کار افتادن مغزی درب، خراب شدن قفل درب، آسیب دیدن روکش درب، خراب شدن دستگیره درب و شنیده شدن سروصدا در حین باز و بسته کردن درب ضد سرقت اشاره کرد.

4

 رگلاژ و تعویض قفل درب

کسی که کار نصب درب ضد سرقت و تعمیرات را انجام می­‌دهد باید تجربه و مهارت لازم را داشته باشد تا با تنظیمات تمامی قطعات و تعویض قفل و قطعات معیوب بتواند مشکلات درب ضد سرقت را با استفاده از ابزارآلات مورد نیاز برطرف کند. چندین عامل برای خارج شدن درب ضد سرقت از رگلاژ وجود دارد که کارایی درب را کاهش می­‌دهد. از جمله این مشکلات: کُند شدن عملکرد لولا، دستگیره، قفل و یراق­‌آلات، گیر کردن درب هنگام باز و بسته کردن درب، ایجاد صدای آزاردهنده و هدر رفت انرژی می­‌توان ذکر کرد و بدون داشتن دانش فنی و آموزش در زمینه نصب درب ضد سرقت و تعمیرات نمی­‌توان به نتیجه باکیفیتی رسید. در رگلاژ و تعویض قفل درب نکات مهمی باید رعایت شود که لازم است تعمیرکار تمامی اجزا را مورد ارزیابی قرار دهد و با رگلاژ درب‌های ضد سرقت در برندهای مختلف آشنا باشد. همچنین یکی از مواردی که کار رگلاژ را پیچیده­‌تر می­‌کند مخفی بودن لولاها از هر دو طرف است که در برخی از درب‌های ضد سرقت طراحی شده است.

رگلاژ درب ضد سرقت نقش مهمی در استحکام و عملکرد درب دارد که با تنظیم ارتفاع و ایجاد توازن در قطعات چندگانه درب انجام می­‌گیرد. برای تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت از دستگاه جوشکاری برای جوش زدن بخش‌­هایی از درب که مشکل پیدا کرده، چکش و میله آهنی برای ایجاد ضربه در بخش‌­های تورفته درب و بالا کشیدن درب، آچار و پیچ‌­گوشتی مخصوص برای باز کردن قفل درب و تعویض آن استفاده می­‌کنند. کسی که کار نصب درب ضد سرقت را انجام می‌­دهد در مورد تعداد و محل نصب لولاها اطلاعات کافی دارد و بعد از اینکه ایراد درب را تشخیص داد برای برطرف نمودن آن و رگلاژ اقدام خواهد کرد توصیه می­‌شود از آنجایی که ساختار و عملکرد درب­‌های ضد سرقت بسیار متفاوت بوده و به مهارت نیاز دارد. برای جلوگیری از هزینه­‌های تعمیرات اضافی حتماً از افراد ماهر کمک بگیرید.

درباره گروه خدماتی هیراد

گروه تخصصی هیراد با دارا بودن چندین سال سابقه درخشان در زمینه نصب درب ضد سرقت، تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت، رگلاژ و تعمیرات پنجره دوجداره، توری پنجره Upvc و تعویض درب و پنجره قدیمی، یکی از بهترین مراکز در تهران، کرج و شهرستان­‌های حومه می‌­باشد که در بالاترین کیفیت، مناسب‌­ترین قیمت و بصورت تخصصی به مشتریان خدمات ارائه می­‌دهد. برای ارتباط و آشنایی بیشتر با این مجموعه می­‌توانید به وبسایت گروه خدماتی هیراد به آدرس https://www.hiradupvc.com مراجعه کنید. علاوه بر کارهای خدماتی نصب درب ضد سرقت و تعمیرات، مجالات مفیدی در این زمینه ارائه شده که کاربران می­‌توانند با خواندن این مطالب اطلاعات خود را افزایش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان