پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

افزایش نیازهای جامعه موجب گسترش بازارها شده و کشورها اقدام به مبادلات با یکدیگر می‌کنند. تنوع در محصولات تولیدی و دستمزد کم نیروی کار در چین باعث شده که بسیاری از شرکت‌های بزرگ کالاهای خود را این کشور تهیه کنند. طبق آمار سایت bespokesourcing در سال 2019 حدود 28 درصد از تولید جهانی خودرو در چین انجام شده است.

 ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل فاصله جغرافیایی مناسب به نسبت کشورهای اروپایی و روابط خوب با چین بسیاری از کالاهای خود را از این کشور تأمین می‌کند. با ثبت سفارش از طریق وانیکس بهترین شرکت واردات از چین خرید از این کشور آسان‌تر شده و هزینه‌های واردات را تا حد زیادی کاهش یافته است. در ادامه به بررسی دلایلی که واردات از چین انتخاب مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکارها نوپا است، می‌پردازیم.

قیمت کم محصولات

به دلیل وجود فضای رقابتی، مواد اولیه کافی و حمل و نقل ارزان در چین باعث شده که  قیمت اکثر اجناس این کشور پایین باشد. قیمت کم محصولات چینی باعث شده که مشاغل نوپا بتوانند با سرمایه کمتری اقلام موردنیاز خود را از این کشور وارد کنند.

محصولات باکیفیت بالا

برخلاف نظراتی که درباره کیفیت پایین همه محصولات چینی وجود دارد، برخی از کارخانه‌های تولیدی این کشور با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و روش‌های پیشرفته توانستهاند اقلام باکیفیت تولید کنند‌های ع. ابزار و ماشین‌آلاتی که برای تولیدات این کشور استفاده می‌شود توانایی بیشترین تولیدات در کمترین زمان را دارد؛ بنابراین می‌توان با اعتماد به بهترین شرکت واردات از چین و متناسب با سرمایه‌ی خود اجناس باکیفیت خریداری کنید.

10

معرفی محصولات جدید به بازار

چین علاوه بر توانایی در تولید کالاهای باکیفیت توانسته، از شیوه‌های نوینی برای ساخت کالاهای جدید استفاده کند. سرمایه‌گذارن می‌توانند با بررسی بازار و برآورد تقاضا، کالاهای جدید را وارد کرده و انحصار آن را در دست داشته باشند که سود بسیاری را نصیب آن‌ها می‌کند.

حجم زیاد بدون مشکل

اکثر شرکت‌ها اقلام مورد نیاز خود را به صورت عمده و در حجم بالا خریداری می‌کنند. شاید این نگرانی برای آن‌ها وجود داشته باشد که حجم مورد نیاز خود را نتوانند از چین تأمین کنند. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا کارخانه‌های بزرگ این کشور قادر به تولید حجم‌های بسیار زیادی از اقلام کالا هستند. شما نیز اگر قصد خرید از این کشور را دارید می‌توانید با بهترین شرکت واردات از چین با هر حجمی از کالا سفارش خود را ثبت کنید.

محصولات سفارشی

برخی از شرکت‌ها این عقیده را دارند که محصولات چینی تنوع لازم را ندارد و نمی‌تواند نظر مشتریان را جلب کند. اما بهتر است بدانید که این تصور اشتباه است، زیرا تولیدکننده‌های چینی متناسب با سفارش، کالاها و اقلام مورد نیاز مشاغل را تولید می‌کنند.

آیا خرید از چین بدون واسطه امکان پذیر است؟

تنوع و حجم نسبتاً زیاد تولید در کشور چین باعث شده که واردات از این کشور افزایش یابد. اما واردات قوانین و مراحل مخصوص خود را دارد که باید حتماً طی شود. برخی از شرکت‌ها برای واردات اقلام مورد نیاز خود از این کشور از واسطه‌ها کمک می‌گیرند. شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که واسطه در واردات به چه کسی می‌گویند؟

در واقع افراد و شرکت‌هایی که رابط بین سفارش‌دهنده‌ها با شرکت‌های تولیدی در چین می‌شوند به‌عنوان واسطه شناخته می‌شوند. برخی از این واسطه‌ها ادعا می‌کنند که به دلیل آشنایی با شرکت‌های تولیدی قادر خواهند بود اجناس باکیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنند اما در عمل خلاف این گفته ثابت می‌شود. شما می‌توانید با اعتماد به بهترین شرکت واردات از چین با کم‌ترین هزینه اجناس خود را وارد کنید.

 ولی در حقیقت این افراد نه تنها هزینه‌های واردات را کاهش نداده بلکه هزینه‌ بیشتری برای شرکت‌های داخلی ایجاد می‌کنند. اگر فاکتورهای فروش و دستمزد این واسطه‌ها را بررسی کنید به این نتیجه خواهید رسید که واردات با واسطه هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

 خرید از چین بدون واسطه از طریق شرکت‌های بازرگانی امکان‌پذیر است و شما قادر خواهید بود کالاهای خود را بدون هیچ واسطه‌ای و به صورت مستقیم از این کشور خریداری و وارد کنید. برای اینکه نقش واسطه‌ها را در چرخة واردات را درک کنید بهتر است که با مراحل خرید از چین بدون واسطه آشنایی داشته باشید.

تشخیص نیازهای بازار

قبل از اینکه اقدام به خرید و واردکردن هر نوع اجناسی کنید لازم است که نیازهای بازار را شناسایی کنید. این کار باعث می‌شود که شما کالاهایی را وارد کنید که برای آن تقاضاکننده به میزان کافی وجود داشته باشد. برای اینکه نیازهای بازار را تشخیص دهید لازم است آمارهای خرید آن را در چند سال اخیر را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود که کالاهایی که تقاضا ندارند را وارد نکنید و ضرری به شما متحمل نشود.

سفارش کالا از چین

بعد از شناسایی نیازهای بازار و تصمیم به خرید و واردکردن کالا لازم است که تولیدکنندههای آن را در چین بشناسید. اینکه از چه کارخانه‌ای کالاهای خود را تأمین می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. کارخانه‌های زیادی در کشور چین وجود دارد که به تولید محصولات مشغول هستند. اما نکته اساسی این است که کیفیت و قیمت همه کالاها در یک سطح نیست.

 ثبت سفارش از طریق شرکت‌های وارداتی خرید از چین بدون واسطه را امکان‌پذیر می‌کند. این شرکت‌ها نمایندگانی در این کشور دارند که آشنایی کافی با کارخانه‌های تولیدی داشته و می‌توانند کالاهای با کیفیت و کمترین قیمت را سفارش دهند.

11

پرداخت هزینه‌ها و حمل‌ونقل

پس از ثبت سفارش باید هزینه‌های کالا به‌حساب شرکت چینی واریز شود. برای این کار باید حواله‌های ارزی واردکنندگان ثبت شود و پس از ثبت، هزینه‌ها را پرداخت کنند.

 شرکت‌های وارداتی از چین این امکان را برای واردکننده‌ها به وجود می‌آورند که با مطمئن‌ترین راه و کمترین دردسر این حواله‌ها را ثبت و پول را به‌حساب شرکت‌های چینی واریز کنند. پس از واریز وجه کالاها آماده ارسال می‌شوند. متناسب با نوع کالاها و زمان رسیدن آنها به دو صورت هوایی و آبی ارسال می‌شوند.

واردات از چین بدون گمرک

 پس از طی مراحل واردات از چین محموله‌ها به ایران می‌رسند. اگر واردات از طریق شرکت‌های بازرگانی انجام نشده باشد بارها به گمرک منتقل می‌شوند. برای ترخیص کالا از گمرک دردسرهای فراوانی وجود دارد، از جمله ارائه برگه ترخیص و مدارک لازم که زمان زیادی را صرف می‌کند.

می‌خواهید واردات از چین بدون گمرک داشته باشید؟ کلیک کنید.

12

ترخیص کالاها از گمرک مدت زمان زیادی طول می‌کشد و اگر کالاها خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتی با تاریخ انقضای مشخص باشند، ممکن است در طی این مدت فاسد شوند. اما راه‌حل دیگری هم برای این مشکل وجود دارد.

یعنی با اعتماد به شرکت بازرگانی وانیکس واردات از چین بدون گمرک امکان‌پذیر می‌شود، علاوه بر سرعت در تحویل کالاها هزینه‌ها را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

برای واردات از چین چه قوانینی وجود دارد؟

هر کشوری برای مبادلات خود با سایر کشورها قوانین خاص خود را دارند. کشور چین نیز با اعمال قوانینی باعث ایجاد محدودیت‌هایی در مبادلات و تجارت بین‌المللی شده است. در ادامه چند قانون واردات از چین را توضیح می‌دهیم.

  • قانون کپی‌رایت در کشور چین بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس کالاهایی که از برندهای معروف کپی شده باشند، اجازه ترخیص ندارند.
  • کالاهایی که دارای باتری هستند نمی‌توانند از راه هوایی از کشور خارج شوند.
  • مدارک ارائه شده در گمرک چین باید دقیقاً مطابق با کالاها باشد و در صورت وجود هرگونه مغایرت اجازه خروج آنها داده نمی‌شود.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان