پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نقل از وبسایت رستا نیوز کفش کالج یکی از کفش های طرح ایتالیاییست که چند سالیست در ایران رواج دارد و به خاطر ظاهر متفاوتش بسیار مورد پسند عموم جامعه قرار گرفته و به این زودی ها از صنعت مد خارج نمیشود و یکی از نماد های جذابیت تیپ هاغی رسمی یا همان کلاسیک است و البته کفش کالج به دلیل شکل ساده آن در استایل های کجوال نیز بکار میرود.

شما میتوانید با خرید کفش کالج از ریسک آنلاین تا 20 روز در صورت عدم رضایت مرجوع کنید.

کفش کالج از نظر فرهنگ :

در فرهنگ ایرانیان از زمان های دور علاقه به کفش های ساده مردانه داشتند ، ابتدا کفش های مردانه چرمی بیشتر جنبه کفش رسمی را برای مردان داشت و برای عموم استایل های روزمره از کفش کالج استفاده نمیشد ، اما سینما و فیلم های هالیوودی باعث شد تا اینکه پوشیدن این کفش ها فقط برای مجالس رسمی نیست و حتی هنر پیشگان برای استایل های غیر رسمی خود از ای کفش استفاده میکنند شد. مدتی گذشت و بند کفش های مردانه مشکل ساز میشد و برخی حوصله آن را نداشتند و همچنین حتی ساق بلند آن نیز برای برخی از مشتریان مورد پسند نبود، آن ها دنبال کفشی به مانند کتونی بودند اما با ظاهر یک کفش مردانه ، که کفش کالچ این مورد را برطرف میکرد و پس از ورود کفش کالج به بازار این کفش خیلی سریع همه گیر و محبوب شد چونکه مانند کفش مردانه چرمی بود ، پاشنه داشت و نیز فاقد بند بود که پوشیدن آن را راحت تر میکند.

صنعت کفش کالج در ایران :

تا چند سال پیش کفش های موجود در ایران معمولا وارداتی بودند ، اما در سال های اخیر شرکت های تولیدی کفش بیشتری در ایران شروع به فعالیت کرده و کفش های  متنوع تر با قدرت انتخاب بیشتری برای خرید کفش کالج در اختیار مشتریان قرار گرفت.

دلیل علاقه مردان به خرید کفش کالج :

میدانیم که مردان هر چه تیپ های تیره تر و ساده تر بپوشند جذاب تر بنظر خواهند رسید پس آقایان با اولین خرید کفش کالج توسط مردان دیگر مشاهده کرده که ظاهر و جلوه بهتری دارد و این مورد باعث شده در شبکه های اجتماعی علاقه خود را به این کفش ابراز کنند و انتقال دهند همین باعث شده علاقه بین هاکثر مردان به این کفش بیشتر شود.

آیا کفش کالج فقط یک کفش نیم ساق است و تفاوت آن با کفش معمولی بند دار چیست؟

خیر کفش کالچ فقط یک کفش نیم ساق نیست اما تقریبا همه آن ها نیم ساق تولید میشوند. 

فرق آن با کفش های معمولی بدون بند بودن آن هاست وم فرق اساسی آن ها در این است ، مگرنه قالب مشابهی دارند.

در خرید کفش کالج به چه نکاتی توجه کنید؟

این کفش ها با توجه به تنوع رنگشان به استایل های کجوال و رسمی میآیند و اکثر استایل های مشتریان به همین دو صورت است پس در انتخاب آن ها راه سختی در پیش ندارید فقط سعی کنید بر اساس سلیقه خود یک یا پند نمونه از آن را خرید کنید.

کفش کالج در روزمره و بخصوص رانندگی مشکلی ایجاد نمیکند؟

میدانیم در رانندگی لازم است پاشنه های کوتاهی داشته باشیم و نیز زیره هایی با ضخامت کم ، که این مورد با کفش کالج دچار مشکلی نخواهید شد چونکه معمولا با پاشنه های کوتاهی ساخته میشوند و دیگر لازم نیست از این بابت نگران باشید و با خیال راحت پاهای خود را روی پدال قرار دهید ، بدون اینکه پاشنه کفش گیر کند. 

4

کفش کالج از نظر ارگونومی چگونه کفشی میباشد؟

برخلاف کفش های مردانه که در جلوی برخی آن ها فشردگی، نوک تیز یا انحنای بالایی داریم که به هیچ وجه ارگونومی نیستند و باعث ورم یا به مرور تغییر شکل پا میشد ، اما کفش کالج معمولا انحنای اضافی ندارند و کاملا استاندارد و تابع قوانبن ارگونومی هستند و شما با پوشیدنشان دیگر شاهد این مشکلات نخواهید بود ، آن هم به این دلیل است که قابشان کاملا استاندار و اندازه کف پا میباشند.

یک کفش کالج چقدر دوام دارد؟

با توجه به جنس این کفش به طور کلی تفاوتی با کفش مردانه معمولی ندارد و بشتر بستگی به کیفیت ساخت آن دارد و حتی نه قیمت ممکن است نوع ارزان تری خریداری کنید که کیفیتی بسیار بالاتر از نوع ارزان آن داشته باشد . سعی کنید این کالا را از فروشگاه های معتبر مانند ریسک آنلاین خرید کنید و در صورت عدم رضایت تا مدت زمان مشخص شده ، کالا را مرجوع کنید و پول خود را پس بگیرید.

منبع: https://riskonline.ir/

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان