پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

جوانسازی پوست، یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی است که به دنبال افزایش سن، تغییرات وزن، قرارگیری طولانی مدت در مقابل نور خورشید و یا سایر علل آسیب رسان به پوست، دچار پیری، خشکی و شکنندگی بافت پوست می شوند. استفاده از روش های غیرتهاجمی مانند کربوکسی تراپی صورت و بدن، یکی از درمان های ایمن و بسیار کارآمد است که تا حد زیادی، مشکلات ناشی از پیری پوست را در ناحیه صورت یا سایر مناطق بدن از بین می برد. در این مقاله، علاوه بر معرفی کربوکسی تراپی، بررسی کوتاهی نیز در رابطه با مراحل و نتایج این روش خواهیم داشت.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی، نوعی عمل زیبایی برای جوانسازی پوست است که در مقایسه با سایر روش های جوانسازی که نیازمند جراحی هستند، بسیار ایمن تر و دارای عوارض کمتری است. در مقاله کربوکسی تراپی کلینیک صدف می‌خوانیم: جوانسازی پوست با تزریق مقدار کمی دی‌اکسید کربن (CO2) به زیر پوست انجام می‌شود و به تجزیه رسوبات چربی و تولید کلاژن کمک می‌کند. علاوه بر این، کربوکسی تراپی جریان خون را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست و خطوط و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی به رفع جوش‌ها، خطوط ریز و حتی تیرگی زیر چشم هم کمک می‌کند.

این روش در سال ۱۹۳۲ در فرانسه ابداع شد و سپس محبوبیت آن در سطح جهان افزایش یافت. با این حال درمان با دی‌اکسید کربن یک روش نسبتا جدید محسوب می‌شود و این روش هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است. عملکرد این روش از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست، درمان چروک‌ها، افتادگی پوست و سلولیت اثبات شده است. جوانسازی پوست آقایان با کربوکسی تراپی بسیار رایج است

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

کربوکسی تراپی صورت یکی از ساده ترین عمل های زیبایی است که در مدت زمان بسیار کوتاه تری در مقایسه با سایر روش های جوانسازی پوست انجام می شود. پیش از انجام این عمل، شما نیازمند رعایت موارد خاصی نیستید و صرفا در صورت ابتلا به بیماری خاص، لازم است تا به پزشک مربوطه اطلاع دهید.

در حین عمل، گاز دی اکسید کربن، توسط پزشک و با استفاده از تجهیزات بسیار دقیقی که برای کنترل میزان گاز مورد استفاده قرار می گیرد، به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. زمان مورد نیاز برای این عمل، حدود 30 دقیقه است که در مواردی، می تواند از این زمان کمی کمتر یا بیشتر باشد. معمولا پس از پایان عمل نیز، نیاز به مراقبت خاصی نخواهید داشت. (مگر در زمان درمان سلولیت که باید تا 24 ساعت از ورود به آب یا شنا پرهیز کنید.)

کربوکسی تراپی صورت بدون تزریق انجام می شود؟

خیر. روش کربوکسی تراپی، بر اساس ورود مقادیر مشخصی از گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر و با هدف جوانسازی پوست انجام می شود. از آنجایی که تنها راه ورود این گاز به بدن به ویژه در ناحیه صورت و همچنین پیشگیری از عوارضی که این گاز ممکن است بر اثر برخورد مستقیم با پوست ایجاد کند، استفاده از سوزن های تزریق است، بنابراین امکان انجام کربوکسی تراپی صورت بدون تزریق وجود ندارد. البته در مواردی، از کیت های گاز دی اکسید کربن استفاده می شود اما در حال حاضر، ایمن ترین راه، به کارگیری روش تزریق است.

4

نتایج کربوکسی تراپی چیست؟

بر اساس مقاله معتبری که در سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا در رابطه با تاثیرات کربوکسی تراپی درج شده است، این نتیجه اعلام شده است که پس از 8 جلسه استفاده از کربوکسی تراپی برای از بین بردن سلولیت، این عارضه از درجه 3 به درجه 2 رسیده و بهبودی قابل توجهی را از خود نشان داده است. همچنین در بررسی دیگری که یکی از محققان به همراه تیم خود انجام داده است، پس از انجام کربوکسی تراپی برای از بین سلولیت در بخش هایی مانند دور شکم، زانو یا ران، عروق سطح پوست در این نواحی گشاد شده و گردش خون بهبودی قابل توجهی پیدا کرده است.

بر طبق این مقاله، استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان تغییراتی مانند سلولیت، چربی های موضعی، زخم های دیابتی، واریس، بیماری های مرتبط با عروق محیطی و مواردی از این قبیل، بسیار موثر است. همچنین به کارگیری روش کربوکسی تراپی صورت برای جوانسازی پوست در این ناحیه یا از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم یا چین و چروک های ناشی از پیری در اطراف چشم، در مقایسه با روش هایی مانند استفاده از بوتاکس و ... ایمن تر است و اثر بخشی بهتری نیز بر روی گردش خون در این ناحیه دارد.

جمع بندی

کربوکسی تراپی در مقایسه با سایر روش های جوانسازی مانند استفاده از بوتاکس، ژل، تزریق فیلر و ...، به دلیل به کارگیری گاز دی اکسید کربن و کم عارضه بودن آن بر روی بافت های بدن، از خطرات کمتری برای فرد برخوردار است. اگرچه با این وجود نیز، بعضی از بیماری های زمینه ای مانند فشار خون و دیابت کنترل نشده، بیماری های قلبی عروقی شدید، پیوند اعضا و مواردی از این قبیل، امکان استفاده از کربوکسی تراپی صورت یا هر ناحیه دیگر از بدن را ندارند یا باید پس از مشورت با پزشک و با اطلاع از تمامی عوارض احتمالی این روش، اقدام به انجام آن کنند.

شایان ذکر است که کربوکسی تراپی، علیرغم ساده بودن مراحل، روشی بسیار حساس است و کمترین اشتباه در تزریق گاز یا استفاده از گاز در ناحیه غیر ایمن و حاوی اعصاب و عروق مهم، می تواند تاثیرات بسیار جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند. از این رو، توصیه اکید ما این است که از این روش و سایر روش های زیباسازی و جوانسازی پوست، صرفا نزد پزشک متخصص و مسلط به این پروسه، استفاده کنید تا علاوه بر کسب نتیجه دلخواه، از بروز عوارض جبران ناپذیر نیز پیشگیری نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان