پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:
 

 

امروزه با پیشرفت صنعت، استفاده از سیم و کابل نیز بیشتر شده است. از آنجایی که صنعت در کشور بسیار مهم است، باید از سیم و کابل مقاوم نیز استفاده کرد. سیم و کابل افشان همانند سایر سیم و کابل ها در صنعت بسیار پرکاربرد است. هر چه این سیم و کابل ها قوی و محکم تر باشد، پر کاربرد تر خواهد بود. سیم افشان در سایز و اندازه های مختلف تولید می شود، تا هر کس متناسب با خواست خود اقدام به خرید کند. هر کدام از این سیم وکابل ها در مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع بیشتر از کاربرد این سیم و کابل ها می توان به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کرد. 

کاربرد کابل افشان

کابل افشان متشکل از چندین رشته است. کابل افشان در امور مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از شایع ترین کاربرد های این کابل می توان به استفاده در ساختمان، در پمپ های آب، در صنایع گوناگون و غیره اشاره کرد. این کابل ها کاربرد زیادی دارند و تقریبا در هر مکانی از این کابل ها استفاده می شود. کابل افشان دارای انواع گوناگونی است. از جمله شناخته ترین آنها می توان به کابل گرد یا تخت اشاره کرد. هر کدام از این کابل ها کاربرد خود را دارد.

مشخصات فنی کابل افشان

مشخصات فنی کابل افشان باعث تمایز این کابل از سایر کابل ها شده است. از جمله بارزترین این مشخصات می توان به تحمل ولتاژ بالا، تولید در سایز و اندازه های مختلف، استحکام بالا، قدرت رسانایی بالا در مقایسه با سایر کابل ها، در تمام محیط ها قابل استفاده می باشد، می تواند سیگنال های مختلف را انتقال دهد، انعطاف بالایی دارد، در شکل های مختلف تولید می شود و غیره اشاره کرد. مشخصات فنی کابل افشان بسیار زیاد است و تولید کننده این کابل ها سعی در افزایش این مشخصات دارد. هر چه مشخصات فنی این کابل ها بیشتر باشد، متقاضی این کابل ها نیز افزایش می یابد.

استاندارد کابل افشان

کابل افشان دارای استاندارد های گوناگون است. همین استاندارد ها باعث انتخاب این کابل شده است. امروزه کابل بدون استاندارد تولید نمی شود. هر کابلی ممکن است نوعی استاندارد را داشته باشد. یکی از ملاک های خرید این کابل ها دارا بودن استاندارد است. داشتن استاندارد در قیمت کابل نیز موثر است. بهتر است این کابل ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. زیرا امروزه شاهد افزایش کابل های تقلبی در بازار هستیم. اینگونه کابل نه استاندارد درستی دارند و نه از مقاومتی زیادی برخوردارند.

تفاوت کابل افشان و نیمه افشان

کابل ها با یکدیگر متفاوت هستند. هر کابلی شکل و اندازه و مشخصات خاص خود را دارد. از مهمترین ملاک هایی که باعث تفاوت این دو کابل می شود می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد. کابل افشان انعطاف زیادی دارد اما کابل نیمه افشان انعطاف بالایی ندارد و انعطاف آن ما بین کابل افشان و کابل مفتول است.

تولید کننده سیم و کابل افشان

شرکت های زیادی اقدام به تولید سیم و کابل افشان کرده اند. از معتبر ترین و شناخته ترین تولید کننده های سیم و کابل افشان می توان به شرکت راهدار کیهان اشاره کرد. این شرکت که دارای بیش از 30 سابقه درخشان در این زمینه است. شرکت راهدار کیهان دارای تاییدیه های زیادی می باشد و این نشان اعتبار این شرکت است. از آنجایی که این کابل ها در امور مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است از شرکت معتبر خریداری شود تا دچار مشکل نشود. 90 درصد این کابل و سیم ها دچار حریق نمی شوند.

تفاوت کابل افشان و مفتول

کابل ها دارای انواع مختلفی هستند. کابل ها را بر اساس انعطاف پذیری تقسیم بندی می کنند. به طور معمول کابل ها را می توان به سه دسته افشان، نیمه افشان و مفتول تقسیم کرد. در ادامه قرار است به تفاوت کابل افشان و مفتول بپردازیم. کابل مفتول انعطاف پذیر نیست و یا به عبارت دیگر کابل سخت گفته می شود. اما کابل افشان انعطاف پذیر است و به دست قابل فرم دادن است. انعطاف این کابل ها باعث تفاوت این دو کابل شده است.

کابل مسی افشان

کابل مسی افشان از دیگر محصولات شرکت راهدار کیهان است. این کابل طرفداران خاص خود را دارد و در امور مشخص کاربرد دارد. کابل مسی افشان در اندازه ها مختلف و با شکل های گوناگون تولید می شود. تا هر کس متناسب با خواسته خود این کابل را خریداری کند. این کابل مسی در بازار موجود است ولی بهتر است که از فروشگاه های معتبر خریداری شود. این کابل نیز به اندازه خود دارای انعطاف می باشد.

شرکت راهدار کیهان در سال 1377 به ثبت رسیده است. این شرکت دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی می باشد. شرکت راهدار کیهان تولید کننده موفق و با کیفیت سیم و کابل افشان است. این شرکت با ارتقای خط تولید خود توانسته علاوه بر برطرف کردن نیاز کشور، به خارج از کشور نیز سیم و کابل صادر کند. این شرکت تمام تلاش خود را کرده است تا بهترین کابل و سیم را روانه بازار کند. شرکت راهدار کیهان با کادری حرفه ای و مجرب به صورت شبانه روز به مردم کشور خدمت می کنند. تمامی محصولات این شرکت دارای استاندارد های ایران و جهان هستند و همین باعث جلب توجه افراد شده است.

شرکت راهدار کیهان با در دست داشتن آخرین تکنولوژی در زمینه های پزشکی، صنعت، هوا فضا، ساختمان، برق، صنعت غذایی، صنعت خودرو، لوازم خانگی دارای سابقه درخشان است. ما در این متن سعی کردیم که به طور خلاصه به کابل و سیم افشان، تفاوت آنها، شرکت تولید کننده و غیره بپردازیم. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، این سیم و کابل کاربرد های زیادی دارند و تقریبا در همه صنایع استفاده می شوند. هر چه کیفیت این سیم و کابل ها بهتر باشد می تواند در صنعت کمک بیشتری کند. 

کارخانه سیم و کابل راهدار صنعت کیهان

برای خرید انواع سیم و کابل افشان، باید مجموعه‌ای را انتخاب کنید که بتواند محصولات با کیفیت و دارای گارانتی را در اختیارتان قرار دهد. شرکت سیم و کابل راهدار صنعت کیهان اولین تولید کننده تخصصی انواع سیم و کابل‌های افشان به شمار می‌آید که در مدت 24 سال فعالیت خود در این حوزه توانسته انواع سیم و کابل را مطابق با استانداردهای روز اروپا و تاییدیه سازمان آتش نشانی تهران با نام تجاری SilCable تولید کرده و عرضه نماید.

برای اطلاع از تمامی محصولات این شرکت می‌توانید به وب سایت https://rsk-co.com مراجعه نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان