پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:
 

اسناد تجاری همچون سفته و چک جایگزین پول بوده و در معاملات به عنوان ارزش و قیمت موضوع معامله یا قیمت معامله پرداخت می شوند. حال چه اتفاقی می افتد اگر یکی از اسناد تجاری ، مانند چک یا سفته ، به عنوان امانت به دیگری تحویل داده شود؟ یعنی اسناد ذکر شده به عنوان قیمت معامله داده نشده ، به عنوان مثال سفته ای برای تضمین معامله تحویل داده شده است. در این حالت ، اگر دارنده سفته از آن استفاده کند ، سفته خیانت در امانت محقق گردیده است.

خیانت در امانت سفته تضمینی

وقتی سفته به عنوان ضمانت به دیگری داده می شود ، اصل این است که تعهدات به طور کامل و صحیح انجام می شود. تا اینکه سفته به عنوان ضمانت به صادرکننده برگردانده شود. به عنوان مثال ، شخص A و شخص B اتومبیل خرید و فروش می کنند. ب - به عنوان خریدار ، از A. سفته تضمینی حضور خود را در دفتر اسناد رسمی دریافت می کند و سند را منتقل می کند. بنابراین آنچه اتفاق افتاده اعطای سفته تضمینی به عنوان پشتوانه ای برای انجام به موقع تعهدات است. حال تصور کنید که شخص B از برگرداندن سفته تضمینی به صاحبش قبل یا بعد از موعد امتناع ورزیده و آن را خرج کند. یا برای دریافت پول در این فرضیه ها ، آنچه به دست آمده جرم سفته خیانت در امانت است.

دفاعیه در برابر اتهام خیانت در امانت

دفاع از اتهام خیانت در امانت سفته  تضمین به چه شکل است؟ا

در این صورت ، تمام صادرکنندگان اسناد تجاری از جمله چک و سفته ادعا می کنند که بی خطر است و جرم خیانت در امانت رخ داده است. بنابراین ، خوب است بدانید که اثبات جرم سفته خیانت در امانت دشوار است. همچنین ، یکی از موارد مهم به عنوان دفاعیات متهم این است که بگوییم مدعی با توجه به ایمنی سفته چه مدرکی را به دادگاه ارائه کرده است؟ بنابراین بهترین دفاع شامل عدم اثبات عناصر جرم توسط شاکی است.

نکته: بهتر است هنگام تهیه لایحه دفاع اصولی و قانونی و ضمائم مربوط ، کلیه دفاعیات خود را به قاضی ارائه دهید.

نحوه اثبات خیانت در امانت سفته تضمین

  • شیوه اثبات جرم خیانت در امانت سفته تضمین به چه شکل است؟
  • چطور می توان اثبات کرده که به دیگری سفته تضمینی داده ایم؟
  • چگونه در دادگاه ثابت می شود که دارنده سفته (که اکنون مبلغ را مطالبه کرده است) حق ندارد؟

وقتی سفته به عنوان امانت به دیگری داده می شود و از طرف دیگر اعتمادی وجود دارد ، این باید در دادگاه ثابت شود. به عبارت دیگر دادگاه صرفاً به ادعای خیانت در سفته اقدام نکرد و این باید در دادگاه ثابت شود. در بیشتر موارد ، معاملات بین طرفین و توافق نامه های آنها به صورت کتبی و تفصیلی است در این موارد ذکر قرارداد کتبی بسیار مفید و کمک کننده است. به گونه ای که در قرارداد کتبی به عنوان شرط رضایت طرفین و یکی از بندهای قرارداد ذکر شده است که تعداد مشخصی سفته به دیگری اختصاص داده شده است.

تبصره: استناد به شهادت شهود همچنین می تواند وقوع جرم خیانت در سفته را ثابت کند.

پس از اثبات جرم خیانت در امانت ، نوبت به صدور حکم برای مرتکب می رسد. اکنون ، یک وکیل متخصص ، آگاه و آگاه به شما کمک می کند تا مجازات صحیح قانونی را بر اساس قانون جدید کاهش مجازات حبس اجرا کنید. طبق قانون ، جرم خیانت به جرمی قابل گذشت تبدیل شده است. یعنی رضایت شاکی منجر به ختم پرونده کیفری مربوط می شود. همچنین مجازات خود را از درجه 5 به درجه 6 کاهش داده است. یعنی مجازات تعیین شده برای این جرم بین 3 تا 18 ماه حبس می باشد.

خیانت به سفته ، مانند خیانت در چک ، یکی از رایج ترین جرایم در پرونده های کیفری است. مجازات دارد.

منبع : https://ariadadyar.com/خیانت-در-امانت

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان