پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

احتمال اینکه هر فردی در طول زندگی به این فکر کند که نیاز به گرفتن رژیم های لاغری دارد بسیار بالاست.با توجه به این که در جوامع امروزی سبک زندگی در اکثر کشورهای توسعه یافته به سمت مصرف خوراکی های مضر مثل فست فودها پیش رفته که با داشتن کالری زیاد و چربی های ناسالم منجر به چاقی در افراد می شود.

قبل از هر اقدامی ابتدا با محاسبه بی ام ای یا شاخص توده بدنی خود میزان چربی اضافی خود را بسنجید.

برای لاغری شکم چی بخوریم؟

یکی از بزرگترین سوالات که وجود دارد این است که برای لاغری شکم چه بخوریم؟باید خیلی ساده بیان شود که این سوال از اساس اشتباه است و برای لاغر شدن شما نباید دنبال خوردن باشید که بتوانید لاغر شوید بلکه باید به دنبال این باشید که در کنار اینکه هر چیزی را به اندازه و صحیح می خورید در کنارش ورزش و رژیم غذایی درست هم داشته باشید.

 

 خب حالا برای شروع چه بکنیم؟

قبل از هر چیزی بهتر است نقاط قوت و منفی در زندگی خود را شناسایی کنید.مثلا شما باید در ابتدا میزان کالری مصرفی در طول روز خود را بسنجید و در مرحله بعد تحت نظر یک متخصص تغذیه یک رژیمی متعادل و متناسب با زندگی خود را داشته باشید.

به عنوان مثال فردی است که عادت به ریزه خواری دارد و دائم دوست دارد که با خوردن غذا مشغول باشد که برای این افراد خوردن خوراکی هایی مثل کرفس ،کاهو یا هویج توصیه می شود که علاوه بر این که کالری بسیار کمی دارند موجب احساس سیری در این افراد خواهد شد.

یک سوالی که مطرح می شود این است که چه رابطه ای بین محاسبه میزان بی ام ای (bmi ) و پیکرتراشی یا ابدومینوپلاستی وجود دارد؟

در این مقاله به شما باید چند راهکار برای لاغری و تناسب اندام بدهیم و توضیحات کاملی هم در مورد سوال بالا خواهیم داد که ابهامات رفع خواهد شد.

 

راه حل اول تغذیه و رژیم سالم

در این روش که به شما بیان شد باید یک سبک زندگی و تعذیه ای درست و سالم داشته باشید و غذاهای کم چرب و کم کالری مصرف کنید و در کنارش از بعضی از گیاهان مثل سیاه دانه ،چای سبز و یا خاکشیر و زنجبیل هم می توانید استفاده کنید که با بالابردن گردش خون باعث ایجاد سوخت و ساز در بدن خواهد شد و کمک به لاغر شدن شما می کند.

راه حل دوم ورزش منظم هفتگی

در این روش شما با اختصاص تایمی مشخص در طول روز و به میزان حداقل 3 روز در هفته ورزش باید انجام دهید.فقط فراموش نکنید که زیر نظر یک کارشناس و مربی حرفه ای باید این کار را انجام دهید که آسیب به شما وارد نشود.

نکته ی مهمی که وجود دارد میزان کالری دریافتی روزانه شما باید در حدی باشد که بیشتر از میزان کالری ای که در طول روز می سوزانید نباشد.در واقع اگر می خواهید وزن کم کنید باید میزان کالری دریافتی از میزان کالری سوزانده شده کمتر باشد که بدن دچار چربی سوزی و با مرور زمان چربی سوزی شوید.

 

راه حل سوم انجام جراحی های لاغری

بعضی از افراد هستند که با توجه به مشغله ی روزانه زمانی برای انجام ورزش ندارند و نمی توانند در ساعات معین روزانه تغذیه ی مناسبی داشته باشند که جراحی های لاغری مثل پیکرتراشی یا ابدومینوپلاستی به این افراد توصیه می شود.

البته تمامی این جراحی ها پیش زمینه هایی دارند که مهم ترین این موارد داشتن bmi  مناسب برای این جراحی می باشد که در ادامه به شما توضیح داده خواهد شد.

 

جراحی پیکرتراشی

همانطور که گفته شد ممکن است جز افرادی باشید که زمان لازم برای تغذیه و ورزش را نداشته باشید که به ناچار اگر بخواهید چربی های اضافی خود را حذف کنید باید سراغ این جراحی بروید.جراحی پیکرتراشی مناسب افرادی است که بی ام ای زیر 30 دارند که با توجه به لینکی در قسمت های بالایی مقاله داده شده بهتر است در ابتدا میزان بی ام ای خود را محاسبه کنید و در صورت داشتن شاخص توده بدنی مناسب برای این جراحی می توانید جهت مشاوره نزد فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایید.

این مورد هم بد نیست بدانید که پیکرتراشی برای افرادی که دچار چاقی موضوعی هستند که با ورزش و یا رژیم های لاغری چربی های آن قسمت از بین نمی رود هم توصیه می شود و می تواند به عنوان یک متد مناسب انتخاب شود.بعضی از این نواحی مثل پهلوها ،کناره های ران ،بازو یا غبغب می باشد که معمولا چری های مقاومی دارند و به راحتی از بین نمی روند.

 

عمل ابدومینوپلاستی

این عمل هم مختص کسانی اس که دچار کاهش وزن های زیادی شده اند و یا خانم هایی که زایمان داشته اند و عضلات شکم آن ها تضعیف شده است و بر اثر زایمان پوست آن ها دچار شلی و آویزانی شده و با انجام عمل ابدومینوپلاستی این مشکل حل خواهد شد و این پوست اضافی تخصص فوق تخصص جراحی پلاستیک ماهر برداشته خواهد شد.فقط باید دقت شود که قبل از انجام ابدومینوپلاستی هم شاخص توده بدنی یا بی ام ای یک میزان استاندارد و زیر عدد 30 باشد که خطرات مربوط به جراحی های زیبایی به حداقل برسد و آسیبی به بدن وارد نشود.

شاید شما هم قبل از دانستن این اطلاعات فکر می کردید که هیچ چیزی مثل تغذیه یا ورزش نمی تواند باعث لاغری شود و بقیه موارد مثل پیکرتراشی با لیپوماتیک یا عمل ابدومینوپلاستی راه کارهای خطرناکی هستند ولی سعی شد با دادن اطلاعات مفید  در این مقاله این موارد به درستی بیان شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان