خاطره انگیز ترین آهنگ های ایرانی از دید سایت آی ریتم

سایت آی ریتم که امروزه در عرصه مرجع دانلود موسیقی بسیار موفق عمل کرده است لیستی 5 تایی از خاطره انگیز ترین آهنگ های ایرانی را اعلام نموده است که به شرح ذیل می باشند و در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. در این مقاله شما با قدیمی ترین و جذاب ترین موزیک های نوستالوژی و قدیمی و خاطره یاد آور ترین آهنگ ها آشنا خواهید شد که می توانید از همین سایت نیز دریافت کنید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

دانلود آهنگ قدیمی

اثرات آهنگ قدیمی و خاطره انگیز

به طور معمول آهنگ های قدیمی باعث یادآوری و مرور زندگی فرد در زمان های گذشته می شود وبا همین کار نیز حس خوبی را به مخاطب القا می کند. جدا از این مبحث هر کسی خاطره ای با این موزیک ها دارد و باعث می شود حال دلش بسیار خوب و یا برخی آهنگ ها باعث یادآوری ناراحتی هایش شود. در هر دو صورت این گونه موزیک ها مخاطب های زیادی دارند و به نوعی یادگاری محسوب می شوند. 

آهنگ های خاطره انگیز

01 حسین کشتکار با آهنگ سرگشته / بی شک یکی از موزیک های قدیمی همین اثر می باشد. تاکنون این اثر در بازار های رقابتی حرف های زیادی برای گفتن داشته است و بارها و بار ها در تمامی رسانه های منتشر گشته است. این آهنگ بسیار زیباست و احساسی می باشد و دارای ساز های زنده بسیاری از جمله استرینگ، تار، سه تار، ویولن نوازی تک، گیتار، بیس، درامز و .. می باشد. گوشه ای از متن: « من آن آواره ی بشکسته بالم ز هجرانت بتا رو بر زوالم . منم آن مرغ سرگردان و تنها پریشان گشته شد یکباره حالم ». این اثر توسط فایز دشتی سروده شده است و موسیقی آن نیز توسط محمدرضا عقیلی ساخته شده است. 

02 داود سرخوش با آهنگ سرزمین من / یک آهنگ ملی میهنی افغانی که در ابتدا از طریق تایباد شنیده شد و امروزه کمتر کسی می باشد که این آهنگ را نشنیده باشد. این اثر توسط یاسر احمد خان افغانی ساخته شده است و بسیار موزیک فاخر و ماندگاری می باشد. « سرزمین من ، خسته خسته از جفایی . سرزمین من ، بی سرود و بی صدایی . سرزمین من ، دردمند بی دوایی » پاره ای از متن این آهنگ می باشد. 

03 محمد زارع با آهنگ رو در و دیوار این شهر / جزو بهترین و خاطره انگیز ترین موزیک های ایرانی می باشد که با این موزیک پاپ خیلی ها خاطره دارند. این آهنگ تاکنون بار ها و بار ها توسط خیلی ها بازخوانی شده است. پیشنهاد می کنیم این موزیک را از دست ندهید. این آهنگ نیز توسط مریم حیدرزاده سروده و توسط شهاب اکبری عزیز ساخته شده است. « یزنه آتیش به جونم پس کجایی مهربونم آخه من ترانه هامو واسه کی پس بخونم؟ » قسمتی از متن این اثر می باشد. 

04 حسن عابدینی با آهنگ بیا بریم دشت / کمتر کسی پیدا می شود که این آهنگ محلی را نشنیده باشد. این اثر اولین بار توسط حسن عزیز و در یکی از توالی شهر کاشمر ساخته شده است و با ساز دوتار نیز اجرا گردید. این آهنگ سپس توسط خواننده های دیگری همچون مهران مدیری در سریال شب های برره نیز بازخوانی شد. 

05 آرش دلفان با آهنگ دوباره دل / یک آهنگ بسیار احساسی و جذاب قدیمی که از احساس زیاد و غمگین بودن آهنگ مشهور شد. این اثر نیز در دهه هشتاد مخاطب های زیادی را به خودش جلب کرد. « دوباره دل هوای با تو بودن کرده . نگو این دل دوریه عشقتو باور کرده . دل من خسته از این دست به دعاها . بردن همه ی آرزو هام با رفتن تو مردن » این آهنگ فوق العاده احساسی و غمگین است. 

در این لیست نیز سعی بر این بوده است تا از تمامی سبک های موسیقی یک موزیک معرفی شود تا مخاطب بتواند با این آثار بیشتر آشنا گردد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان