پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

گوشی های آیفون از پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای تولید شده در دنیا توسط شرکت اپل هستند که در ایران نیز با وجود تحریم‌های متعدد شاهد این هستیم که محبوبیت و مصرف این گوشی ها در بین عموم مردم بسیار زیاد است و از طرفداران پروپاقرصی برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به کابل شارژ آیفون یا سیم شارژر آیفون که یکی از معضلات استفاده از گوشی‌های آیفون است به شما توضیحاتی بدهیم.

اینکه می‌گویم معضل به این دلیل است که در صورت عدم استفاده صحیح از کابل شارژ آیفون شاهد پیدا شدن ایراداتی در این نوع کابل شارژ هستیم و برای تهیه مجدد آن ممکن است برای پیدا کردن کابل شارژ اصلی با مشکلات فراوانی روبرو شویم. به همین دلیل است که می خواهیم چند راهکار ساده برای انتخاب کابل شارژ آیفون به شما بگوییم پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

چگونه کابل شارژ اصلی آیفون را از فرعی تشخیص دهیم؟

زمانی که صحبت از خرید کابل شارژ آیفون می کنیم هر کدام از متخصصین این حوزه نظرات متفاوتی را برای این که مطمئن شویم کابل شارژ مربوطه اصلی است یا خیر ارائه می دهند. با کمی جستجو در بازار شاهد انواع و اقسام کابلهای شارژ آیفون با برندهای متنوع هستیم. برای اینکه بخواهید کابل لایتنینگ اپل یا کابل شارژ اصلی آیفون را تهیه کنید می بایست به برخی از نکات توجه کنید که خیلی کوتاه در پایین به شما توضیح خواهیم داد.

اولین نکته ای که می بایست هنگام خرید کابل شارژ آیفون به آن دقت کنید نوع بسته بندی و نوشته های درج شده بر روی بسته بندی است. برای اینکه بتوان کابل شارژ اصلی آیفون را تهیه کرد می بایست نشان تاییدیه MFI یا MADE FOR IPHONE را بر روی بسته بندی مشاهده کنید. این نشان می تواند تایید کند که محصول فوق با یک شماره سریال ۱۲ رقمی و درج نام کشور سازنده روی کابل، کاملاً اصلی است و به وسیله شرکت اپل دارای تاییدیه های اصلی است و کاملاً مورد اطمینان است.

دومین نکته ای که می‌تواند بسیار مهم باشد مقایسه سری کانکتور کابل با یک کابل اصلی است. با کمی مشاهده و دقت در سری کانکتور کابل و با دقت بر روی شیارهای لیزری روی آن می توانید تفاوت آنها را بیابید. در کابل های اصلی، شیارهای لیزری به صورت طلایی یا نقره ای رنگ و بدون برآمدگی و با لبه‌های مدور هستند و در کابل های تقلبی کانکتور ها دارای حاشیه های تیز و غیر یکدست و ناموزون هستند.

سومین نکته ای که میتواند مهم باشد این است که با کمی دقت در داخل کانکتور می‌توانید شیارهای لیزری صفحه نگهدارنده را با مدل اصلی مقایسه کنید. این صفحه در شارژر اصلی به رنگ خاکستری و متالیک است ولی در کانکتورهای تقلبی از صفحه سفید یا مشکی برای این کار استفاده می شود. این روش یکی دیگر از راه های تشخیص کابل اصلی و تقلبی میباشد که میتواند تفاوت بین دو کابل را نشان دهد.

مورد چهارمی که شاید بتواند به شما کمک کند دقت در سری USB کابل است. با کمی نگاه دقیق در قسمت USB کابل اورجینال متوجه خواهید شد که بر روی بخش فلزی سری یو اس بی دو شکل ذوزنقه ای شکل وجود دارد که به نظر می رسد قالب فلزی USB را در کنار یکدیگر نگه داشته اند. این بسته ها در نسخه های تقلبی به شکل ذوزنقه ای نیستند و می توانند یکی دیگر از تفاوت های کابل های اصلی و تقلبی باشند.

مورد پنجمی که می تواند به شما کمک کند تا یک کابل اصلی را از تقلبی تشخیص دهید روکش کابل آیفون می باشد. همانطور که می دانید کابلهای اصلی دارای روکش نرم و بدون برآمدگی یا فرورفتگی هستند و این قابلیت در کابل های شارژ آیفون تقلبی صدق نمی کند.

مورد ششمی که شاید همانند مورد های بالا کاملاً مهم باشد اطمینان به فروشنده و خرید از یک فروشگاه مطمئن است. همانطور که می‌دانید شرکت‌های چینی روزبه‌روز در تولید و ارائه انواع کابل شارژ آیفون پیشرفتهای چشمگیری دارند و توانسته اند کابلهایی تولید کنند که شباهت های بسیار زیادی به کابل شارژ آیفون اصلی دارند. پس پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد خرید کابل شارژ آیفون را دارید از فروشگاهی معتبر نسبت به خرید آن اقدام کنید. این گزینه نیز یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی برای خرید کابل شارژ آیفون است.

6

هنگام خرید کابل شارژ آیفون به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

زمانی که قصد خرید کابل شارژ آیفون را دارید برای این که بتوانید بهترین کابل شارژ آیفون را با بهترین قیمت برای کار خود تهیه کنید باید به نکاتی دقت کنید که تلاش می کنیم خیلی کوتاه و کاربردی به شما در این رابطه توضیحاتی ارائه کنیم.

اولین نکته ای که شاید بسیار مهم باشد نوع مصرف کابل است که باعث می‌شود با توجه به شرایط مصرف و محل استفاده از آن در انتخاب کابل شارژر آیفون باید به آن دقت کنید. به عنوان مثال در صورتی که فاصله شما تا پریز برق و آداپتور کمی زیاد شده است میتوانید از کابلهای شارژ آیفون بلندتری استفاده کنید که باعث می‌شوند استفاده از شارژر کار آسان تری شود.

نکته مهم بعدی که شاید بسیار مهم باشد این است که در بازار ایران انواع مختلف کابل شارژ آیفون با کیفیت های متنوعی وجود دارند اما برخی تشخیص ترجیح می‌دهند تا از کابل شارژ آیفون اصلی استفاده کنند و با پرداخت مبلغ بالاتری نسبت به کابل های مشابه از کیفیت بالاتری نیز برخوردار شوند. استفاده از این نوع کابل ها باعث می شود تا آسیب‌های احتمالی در آینده به گوشی شما وارد نشود.

در صورتی که طول عمر مفید کابل برای شما مهم است باید به این نکته دقت کنید که کابل های اصلی لایتنینگ به داشتن طول عمر کوتاه شهرت دارند و از نقاط ضعف کابل های شارژ آیفون هستند. شما می توانید با کمی جستجو در فروشگاههای متنوع انواع مختلف کابل شارژ اپل یا آیفون را که از کیفیت بسیار بالایی به همراه داشتن تاییدیه های مناسب برخوردار هستند استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر خرید کابل شارژ آیفون از طول عمر بیشتری نیز نسبت به کابل های اصلی ساخت خود شرکت بهره مند شوید.

7

کابل شارژ آیفون را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که به مواردی در بالا برای خرید کابل شارژ آیفون اشاره کردیم میبایست عرض کنیم که برای خرید کابل شارژ آیفون می بایست از فروشگاه های معتبر که در این زمینه نظیر دیجی کالا، تکنولایف، تک خرید، جانبی و دیگر فروشگاه های معتبر برای تهیه کابل شارژ اصلی استفاده کنید. معمولاً در فروشگاههای اینترنتی نظیر تک خرید شاهد این هستیم که انواع مختلف کابل شارژ آیفون و کابل شارژ اندروید که توسط فروشگاه تست و تایید شده اند برای خرید وجود دارند و می توانید با مشاهده و بررسی آن ها بسته به نیاز خود اقدام به خرید کابل شارژ مناسب خود کنید. این کابل های شارژ آیفون شامل برندهای متنوعی نظیر ریمکس و اوی و الدینیو نیز میشوند. امیدواریم توانسته باشیم کمی در خرید کابل شارژ آیفون به شما کمک کرده باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان