پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می توان از وکیل دیوان عدالت برای شکایت علیه شهرداری ها استفاده نمود؟بهترین وکیل شهرداری چه ویژگی هایی دارد ؟ این ها مجموعه سوالاتی به شمار می‌روند که ممکن است شما نیزهمچون دیگر کاربران با آن ها مواجه بوده و به دنبال دریافت پاسخ مناسب برای آنها باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا طی این نوشتار بررسی این موضوع پرداخته و اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم تا با دید بازتری بتوانید این دسته از وکلا را برای انجام دادرسی های خود انتخاب کنید. وکیل دیوان عدالت اداری درراستای موفقیت پرونده‌ها نقش موثری را ایفا می کند چرا که قادر است با دقت و نهایت صحت به دفاع از پرونده پرداخته و تمام اقدامات لازم را انجام دهد.

شما برای بهره مندی از اطلاعات و دانش این دسته از وکلا لازم است ابتدا انعقاد قرارداد را انجام داده و تعرفه ای را به عنوان دستمزد وکیل مورد نظر بپردازید. انعقاد این قرارداد به وکیل این صلاحیت را می دهد تا در دادگاه به بررسی پرونده حقوقی شما پرداخته و تمام اقدامات لازم را در راستای ارائه شکوائیه انجام دهد. در ادامه این نوشتار زمان پاسخ به پرسش هایی که در ابتدا مطرح نمودیم تمام اصول انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت را نیز شرح می دهیم تا بتوانید گام های موثرتری را برای موفقیت خود بردارید.

پیش از آغاز موضوع بحث اصلی پیشنهاد می کینم در صورت مواجه شدن با مسائل حقوقی حتما با وکیل یا مشاور زبده و کار بلد مشورت کنید. در این میان گروه وکلای پایتخت  با داشتن تجارب و تبحر زیاد و با داشتن سابقه بیش از 10 سال وکالت پایه یک داد گستری می تواند همچون چراغی، راه روشن را به شما نشان ده. برای کسب اطلاعات بشتر با ما همراه باشید.

دیوان عدالت اداری کجاست ؟

قبل از بررسی ویژگی ها و نکات انتخاب تلفن وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری لازم است به این موضوع که دیوان عدالت اداری چیست پرداخته اطلاعات مهم ایران نیز در این راستا به شما انتقال دهیم. دیوان عدالت در واقع یکی از مراجع قضایی مربوط به رسیدگی به دعاوی مردم به شمار می‌رود که با استفاده از آن می توان شکایات لازم را به دستگاه‌های عمومی و دولتی نمود. این دیوان بر اساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی تاسیس شد تا به این صورت که بتوان به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به نهادهای دولتی ، سازمان ها و شهرداری ها رسیدگی نمود. این دیوان هم اکنون زیر نظر رئیس قوه قضاییه فعالیت دارد و لازم است بدانید شعبه مرکزی آن در تهران مستقر بوده اما جهت تسهیل در امورات مردم همچون دسترسی به این دیوان ها شعبات مختلفی در سراسر کشور نیز راه اندازی شده اند.

وکلای بسیاری در راستای بررسی پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری فعالیت دارند که هر کدام با توجه به میزان سابقه و دانش و مهارت هایی که دارند می توانند اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار داده و به شما کمک کنند تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن مشاوره های لازم را دریافت نموده و شرایط بهتری را در زمینه دادرسی به پرونده های حقوقی خود رقم بزنید. به واسطه دیوان عدالت اداری میتوان شکایات متعددی را مطرح نمود که در ادامه به تشریح این شکایات می پردازیم تا شما با انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت بتوانید روند بهتری را برای رسیدگی به این شکایات خود طی کنید.

شکایات قابل طرح در دیوان عدالت اداری

  • ارائه شکایات لازم نسبت به تصمیماتی که واحدهای دولتی مختلف همچون سازمان ها، شرکت های دولتی ، نهادهای اجتماعی و شهرداری ها می گیرند.
  • ارائه شکایات لازم درباره تصمیمات و اقداماتی که ماموران واحدهای نام برده شده در راستای انجام امور و وظایف خود می‌گیرند.
  • رسیدگی نمودن به مجموعه اعتراضات و شکایات عمومی مردم از مراجع اداری همچون هیات های رسیدگی به تخلفات و کمیسیون های مختلف ماننو کیمیسون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و کمسیون های مالیاتی
  • رسیدگی نمودن به مجموعه شکایت قضات و دیگر حقوق بگیران دولتی و سایر موسسات

وکالت دیوان عدالت امری کاملا تخصصی

بله ! درست متوجه شدید افرادی که در راستای وکالت دیوان عدالت فعالیت دارند باید تجارب و تخصص های لازم را داشته باشند زیرا این امر یک کار کاملاً تخصصی بوده و باید وکیل مجرب دیوان عدالت آن را انجام دهد تا بتوان در انتها به تمام حقوق خود دست یافت. حساسیت دیوان عدالت و پیچیدگی هایی که در حوزه قوانین آن وجود دارد موجب شده تا معمولاً وکلایی برای این سری موضوعات انتخاب شوند که کاملاً زیر نظر سازمان بازرسی کل کشور بوده و دانش لازم برخوردار هستند در واقع می توان گفت نیاز به یک مرجع عالی تخصصی برای نظارت بر این امورات می باشد. بر اساس مطالبی که بیان شد لازم است در انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت دقت عمل بالایی را به کار گرفت و از هرگونه سهل انگاری در این موضوع پرهیز نمود.

2

اهمیت انتخاب وکیل مجرب دیوان عدالت اداری

در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم که وکالت دیوان عدالت اداری امری کاملاً تخصصی به شمار می رود بنابراین پرونده‌هایی که در این دیوان مورد بررسی قرار می‌گیرند نیز سختی های بسیاری به همراه دارد پس بهتر است دادرسی با آنهارا به افرادی سپرد که نسبت به امورات دیوان تسلط کامل را داشته و سابقه کاری لازم را دارند. امروزه کانون های مشخصی وجود دارند که می توانند سابقه کاری این دسته از وکلا را در اختیار شما قرار داده و چندین وکیل مجرب را به شما معرفی کنند.همچنین شما می توانید به صورت آتلاین نیز از مشاوره های این دسته از وکلا بهره مند شده و شرایط مطلوبی را برای خود رقم بزنید.

وظایف اصلی وکیل دیوان عدالت اداری

در این بخش از نوشتار خود با عنوان بهترین وکیل دیوان عدالت اداری قصد داریم تا به تشریح وظایف اصلی وکلای فعال در این دیوان بپردازیم. شما به واسطه وکیل دیوان عدالت اداری می‌توانید از سازمان‌های دولتی مختلف ، وزارت خانه ها و ارگان های دولتی شکایت نموده و رسیدگی های لازم را در راستای اراضی نیز انجام دهید. علاوه بر مطالبی که بیان شد برخی از دیوان های عدالت کمیسیون های خاص ایرا مبنی بر کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۹۹ را برای شهرداری ها در نظر گرفتند تا شما بتوانید بر این اساس شکایات مورد نظر خود را نیز علیه شهرداری ها انجام دهید.

3

شما می توانید بر اساس صلاحیت هایی که به وکیل دیوان عدالت داده شده است به راحتی از تخلفات اداری که صورت گرفته شکایت کنیم و از ارگان مورد نظر بخواهید حقوق شما را بپردازد. در این زمینه این خواهان است که بانوان ادعا کننده درخواست دارد تا اقامه دعاوی حقوقی توسط دیوان عدالت اداری انجام شده و نتایج حاصله به وی اطلاع داده شود. وکیل دیوان عدالت موضوعات مختلفی را می تواند پیگیری کند و این مسئله را نیز فراموش نکنید که این مجموعه موضوعات شامل دیوان عدالت اداری میشوند از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مراحل و نحوه شکایت از دیوان
  • هیئت های تخصصی و عمومی دیوان برای حل و فصل نمودن مسائل حقوقی
  • دعاوی قابل طرح در دیوان و بررسی آن ها
  • اختیاراتی که وکیل دیوان عدالت و به عهده دارد
  • محل استقرار دیوان عدالت اداری

ویژگی های بارز بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

حال که با وظایف و اهمیت انتخاب درست بهترین وکیل دیوان عدالت آشنا شدید لازم است اشاره ای نیز به ویژگی های بارز این دسته از وکلا داشته باشیم تا بتوانید با بررسی این ویژگی ها انتخاب بهتری داشته باشید. از مهمترین ویژگی‌های بارز این افراد برای رای وحدت رویه کمیسیون ۹۹  می توان به موارد زیر اشاره نمود که دانستن آنها اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید به سادگی از کنار آنها عبورنمود.

4

  • ارائه مشاوره حقوقی مناسب در تمام زمینه های دیوان عدالت اداری
  • بهره مندی از توانایی های لازم برای بررسی در مورد تشخیص لازم الاجرا بودن اسناد در دیوان عدالت اداری
  • بهره مندی از توانایی لازم جهت بررسی اسناد و رسیدگی به پرونده ها و بررسی میزان اصالت آنها
  • داشتن توانایی لازم برای اعتراض و انواع رای صادر شده

نحوه نقض رای کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری

انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت میتواند مشاوره های لازم را در این حوزه به شما ارائه نماید ولی این موضوع را نیز فراموش نکنید که تمامی رسیدگی هایی که در دیوان عدالت اداری انجام می شوند می ‌توان به راحتی آنها را نقض نموده مگر در شرایط خاص. اگر بخواهیم در قالب یک مثال این موضوع را شرح دهیم می توان به رای وحدت رویه کمیسیون ماده ۹۹ اشاره نمود که با مضمون حکم به تخریب یک ملک صادر شده است و شما قصد دارید تا به عنوان معترض به دیوان عدالت اعتراض نموده و دادخواست خود را صادر کنید.

در گام اول باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا یا کمیسیون مورد نظر تمام قوانین خاص خود را در این زمینه رعایت نموده است یا خیر؟ یا اینکه تمام اعضای که تصمیم بر صدور این رای گرفتند بر اساس قانون تشکیل شدند یا خیر؟ بررسی‌هایی که شما همراه با وکیل خود در این راستا انجام می دهید می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به این موضوع که آیا می توان نسبت به این سری از رای صادر شده بر اساس کمیسیون ۱۰۰ اعتراض نماید یا خیر دست یابید.

راهکارهای دستیابی به شماره تلفن بهترین وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰

شما برای دستیابی به شماره تلفن بهترین وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در راستای ارائه شکایات خود علیه شهرداری ها می توانید از سایت گروه وکلای پایتخت  کمک بگیرید. این سایت با دارا بودن بخش های مختلف می تواند به شما کمک کند تا هرچه تخصصی تر پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری را مورد بررسی قرار داده و تمامی شکایات خود را به این دیوان ارائه نمایید. موسسه مورد نظر با دارا بودن مجموعه ای کاملاً حرفه‌ای همراه با وکلای مجرب به شما کمک می کند تا بهترین وکیل دیوان عدالت را انتخاب نموده و شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید. توصیه داریم برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود در راستای شکایت علیه شهرداری ها و رای وحدت رویه کمیسیون ماده ۹۹ به سادگی از کنار مجموعه خدمات گروه وکلای پایتخت  عبور ننمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان