پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

مدت زمان زیادی است که افراد برای برنامه‌ریزی و رزرو نیازمندی‌های سفر خود از کمک آژانس‌ها استفاده می‌کنند. زمانی وجود داشت که برای خرید بلیت هواپیما باید به صورت حضوری به دفاتر هواپیمایی و یا نزدیک‌ترین آژانس مسافرتی مراجعه می‌شد. اما امروزه با گسترده شدن ارائه خدمات در اینترنت، این آژانس‌ها به سایت‌های قدرتمند و بزرگی تبدیل شده‌اند که روزانه مسافران بسیار زیادی برای برنامه‌ریزی سفر خود به آنها مراجعه می‌کنند.

معایب رزرو خدمات گردشگری به صورت آفلاین چیست؟

یکی از مهم‌ترین معایبش عدم امکان مشاهده تصاویر هتلی بود که قصد رزرو آن راداشتیم. اگر می‌دانستیم دقیقاً چه پرواز و هتلی را می‌خواهیم، کار چندان دشوار نبود. اما اگر نیاز به راهنمایی داشتیم هیچ تضمینی برای کیفیت کار و خدماتی که دریافت می‌کردیم وجود نداشت.

6

 
   

اما امروزه با وجود سایت‌های رزرو آنلاین خدمات گردشگری مانند اقامت 24، سفرانه، ایران هتل آنلاین و سایت‌های دیگر، مشکلاتی از این دست به حداقل رسیده است. در این سایت‌ها رزرو هتل با امکان مقایسه قیمت‌ها، مشاهده تصاویر و از همه مهم‌تر نظرات مسافران صورت می‌گیرد. اما بسیاری از افراد ممکن است به این سایت‌ها بی‌اعتماد باشند. اما چرا؟

چرا بسیاری از افراد به سایت‌های رزرو آنلاین خدمات گرشگری بی‌اعتمادند؟

احتمالاً واضح‌ترین دلیل این افراد خدمات پس از فروش نه چندان مناسب بوده است. مثلاً اگر در ایام شلوغ یا اصطلاحاً ایام پیک، هتل از طریق آژانس رزرو می‌شد اتاقی که از طرف هتل به مسافران آژانس‌ها داده می‌شد از اتاق‌های درجه یک نبود.

7

یا حتی گاهاً آژانس‌ها برای اعمال تغییرات چه برای رزرو هتل و چه برای بلیت هواپیما کارمزدهای کنسلی بالایی دریافت می‌کردند و بعضاً ممکن بود هیچ وجهی به مسافر بازگردانده نشود.

آیا این مشکلات حل شده است؟

تا حد بسیار بسیار زیادی بله! فضای رقابتی‌ای که این روزها در بین ارائه‌کنندگان خدمات آنلاین وجود دارد باعث شده هر سازمانی بهترین خدمات خود را در اختیار مسافران قرار دهد.

البته همه‌گیری فضاهای مجازی مختلف نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبودند. شاید در زمان‌ها قدیم اگر همین دفاتر خدمات گردشگری خدمات نامناسبی به مسافران ارائه می‌کردند و برنامه‌های سفرشان را به نوعی خراب می‌کردند مسافر می‌توانست این موضوع را فقط به گوش اطرافیان خودش برساند. اما امروزه خبر خدمات‌رسانی بد به گوش همه دنیا می‌رسد! بنابراین برای کسب و کارها بسیار مهم است که نام نیکی از خودشان به جای بگذارند. هر چه مشهورتر باشند این لبه تیغ برایشان بُرنده‌تر خواهد بود.

از کجا بفهمیم کدام سایت‌های رزرو آنلاین خدمات گردشگری بهتر هستند؟

سایت‌های رزرو آنلاین خدمات گردشگری در سال‌های اخیر شدیداً در رقابت بوده‌‌اند و در تلاشند بهترین و منحصربفردترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسافران انجام بدهند. ممکن است در این میان تعدادی از افراد از برخی سایت‌ها انتقاد کنند و از خدمات‌رسانی آنها راضی نباشند.

بهترین راه برای اینکه بفهمیم نظرات مردم درباره سایت‌ها چیست جستجوی نامشان در شبکه‌های مجازی است. مثلاً #اقامت24 را که در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید نتایجی که به دست می‌آید اطلاعات خوبی درباره این سایت و نحوه خدمات‌رسانی آن به شما خواهد داد.

یا اینکه از سایت‌های خبرگزاری معتبر اطلاعات جمع‌آوری کنید. مثلاً شما می‌توانید در خبرگزاری ایلنا جزئیات ویژگی‌های سفرانه را بخوانید. در این صورت به شکل جامع با ویژگی‌های مثبت و منفی این سایت آشنا خواهید شد.  

اگر هم باز قانع نمی‌شوید از افراد دیگر بپرسید. این افراد می‌توانند شامل آشنایان و یا گروه‌های گفتگوی آنلاین با افراد واقعی باشد. مثلاً یکی از سایت‌هایی که می‌توانید از آن کمک بگیرید نی نی سایت است. می‌توانید در قسمت جستجوی آن بنویسید «کدوم آژانس برای رزرو هتل خوبه؟» و نظرات افراد واقعی را در این مورد بخوانید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان