پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

لپ تاپ‌ها یک ضرورت برای نیروی کار امروزی هستند. چه به دنبال لپ‌تاپی باشید که در حین حرکت همراه خود داشته باشید، چه به دنبال لپ‌تاپی باشید که بتوان از آن در محیط اداری استفاده کرد، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید کدام لپ تاپ بهترین انتخاب است، مهم است که نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید و اینکه چه مقدار پول دارید.

شباهت‌های ایسوس و لنوو

اگرچه ایسوس و لنوو در بازار لپ‌تاپ رقیب هستند، اما هر کدام در تلاش برای جلب مشتری هستند. با این حال، چند شباهت وجود دارد که آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

هر دو برند محبوب لپ تاپ هستند.

ایسوس بیشتر از لنوو شناخته شده‌است، اما این غیرقابل انکار است که علاقه مندان به فناوری در سراسر جهان هر دو برند را دوست دارند.

هم طراحی و هم کیفیت ساخت مهم است.

هر دو شرکت در طراحی و کیفیت لپ تاپ خود خلاقیت دارند. به عنوان مثال لنوو رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، ایسوس از مواد مختلفی برای ساخت لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند و از تنوع هرچه بیشتر آن‌ها اطمینان می‌دهد.

هر دو لپ تاپ‌های نسبتا ارزان قیمت تولید می‌کنند.

لنوو و ایسوس هر دو گزینه‌های بسیار خوبی برای کاربرانی هستند که فکر اقتصادی دارند و همچنین به یک لپ تاپ مقرون به صرفه و مفید نیاز دارند. اگرچه آن‌ها برخی از گزینه‌های پرهزینه را نیز ارائه می‌دهند، مانند مدل‌های پریمیوم. آن‌ها یکی از معدود برندهای لپ تاپ هستند که طراحی یا کیفیت را برای مقرون به صرفه بودن به خطر نمی‌اندازند.

هر دو ایسوس و لنوو با لپ‌تاپ‌هایی با موفقیت وارد بازار لپ‌تاپ‌های رقابتی شده‌اند. مدل‌های پرچم‌دار آن‌ها به دلیل قابلیت‌های بازی، پخش ویدیوی‌هاردکور و ویرایش ویدیو مشهورند. این دو برند انواع لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازی را ارائه می‌کنند و در جامعه بازی‌ها شهرت پیدا کرده‌اند.

هر دو برند محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند.

لنوو و ایسوس محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند. هر دو دارای لپ تاپ‌هایی هستند که هم برای استفاده اولیه و هم حرفه‌ای هستند.

لپ تاپ‌های ایسوس به وضوح، بهتر از سایر برندها هستند. اگر شما یک گیمر هستید، ممکن است این برند نظرتان را جلب کند. هر دو برند تقریباً برای هر هدفی می‌توانند لپ تاپ ارائه دهند، بنابراین می‌توان گفت که همه کاره هستند.

تفاوت‌های اصلی لپ تاپ لنوو و ایسوس

کارایی

هر دو برند، لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های قدرتمند می‌توانند برنامه‌های فتوشاپ و ویرایش ویدیو و بازی را اجرا کنند.

هر دو برند همچنین پردازنده‌های قدرتمند تا پردازنده‌های نسل دهم i7 [R] و ظرفیت‌های ذخیره‌سازی رم قابل توجه تا 32 گیگابایت رم را ارائه می‌کنند.

اگر لپ‌تاپ ASUS یا Lenovo دارید، به این معنی است که Adobe Photoshop، Illustrator و SketchUp می‌توانند با هم استفاده شوند.

این موضوع برای بازی‌هایی مانند Valorant و Call of Duty: Warzone نیز صادق است.

ایسوس در این زمینه کمی‌جلوتر از لنوو است.

ایسوس اخیرا لپ تاپ‌های خود را با مدل‌های بزرگتر و قدرتمندتر به روز کرده است. آن‌ها اکنون از پردازنده‌های AMD Ryzen استفاده می‌کنند.

ASUS و Lenovo هر دو لپ‌تاپ‌های با کارایی بالا و مدل‌های متنوعی را ارائه می‌کنند، اما ایسوس یک قدم جلوتر رفته و آنچه زمانی اینتل بود را به AMD تبدیل می‌کند.

حتی لپ‌تاپ‌های 2018 ایسوس قدرتمندتر از لپ‌تاپ‌های عرضه شده توسط برندهای دیگر در سال 2019 یا 2020 بودند.

آیا می‌دانید چه چیز دیگری ارزش وقت شما را دارد؟ پردازنده‌های گرافیکی خارجی ایسوس همچنین دارای پردازنده گرافیکی خارجی است.

طراحی ساختمان

لپ‌تاپ‌های ایسوس بادوام و مستحکم هستند. از نظر دوام و ساخت، رقابت با ایسوس سخت است.

کاربران ایسوس به طور کلی از لحظه دریافت آن از خرید خود راضی هستند. ما نمی‌توانیم ضمانت‌های فوق العاده‌ای را که آن‌ها ارائه می‌دهند فراموش کنیم. البته این به این معنی نیست که لپ تاپ‌های لنوو غیر قابل اعتماد هستند.

این مطالعه نشان داد که ایسوس از نظر دوام یک تولید کننده لپ تاپ درجه یک است.

لپ تاپ‌های گیمینگ

ایسوس

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ بازی هستید که هم سطح بالا و هم مقرون به صرفه باشد؛ ایسوس با سری ROG (جمهوری گیمرها) و سری TUF پیشرو در لپ تاپ‌های بازی بوده است.

لپ تاپ‌های سری بازی ROG گران‌تر هستند. این سری برای گیمرهای حرفه‌ای است که هر بازی را بدون مشکل اداره کنند. سری ROG شامل تعدادی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های ایسوس می‌باشد.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ هستید که می‌تواند چند بازی چندنفره مانند Fortnite، Overwatch یا PUBG را اجرا کند و نمی‌خواهید هزینه زیادی خرج کنید، سری TUF یک گزینه عالی است.

واحد GPU در GeForce GTX 2070 Super کمی‌پایین‌تر است، اما این فداکاری به شما امکان می‌دهد لپ‌تاپ‌های بازی قدرتمند را با قیمت بسیار پایین‌تری دریافت کنید.

2

 

لنوو

اگرچه ایسوس برتری دارد، اما لنوو نسبت به آن خیلی عقب نیست. برای اکثر کاربران، طراحی و کیفیت ساخت لنوو عالی است. لپ تاپ گیمینگ Lenovo Idea pad L340 لنوو از لپ تاپ‌های برجسته است.

دارای استاندارد و عملکرد عالی، از جمله پردازنده i5 و 8 گیگابایت رم است. SSD  512گیگابایتی نیز موجود است. اگرچه محدودیت‌های خود را دارد، اما همچنان حداقل شرایط لازم برای بازی چند نفره Fortnite را برآورده می‌کند.

Lenovo Legion یکی دیگر از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو است. هر سال به تکامل و رشد خود ادامه می‌دهد. نمونه دیگر Lenovo Legion 5 است.

Lenovo Legion 5 ترکیبی عالی از سرعت و مقرون به صرفه است. قیمت این لپ تاپ حدود 1000 دلار است و دارای پردازنده AMD Ryzen7 4800H است.

همچنین دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD، پردازنده گرافیکی NVIDIA 1660Ti و صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD است تا بتوانید تمام رنگ‌های لپ تاپ را بدون نقص تجربه کنید.

عمر باتری

فناوری باتری یکی از ویژگی‌های ضروری در طراحی لپ تاپ است.

این فقط در مورد لپ تاپ‌های مخصوص بازی صدق نمی‌کند. با این حال، لپ‌تاپ‌هایی که دارای فناوری باتری عالی هستند، عموماً به معنای زمان کار طولانی‌تر هستند.

ممکن است برای یک کاربر معمولی لپ تاپ چندان ضروری به نظر نرسد.

کدام برند بهترین عمر باتری را دارد؟ بی شک ایسوس در این نبرد پیروز می‌شود.

لپ تاپ‎های ایسوس برای تجارت و بازی عالی هستند. آنها می‌توانند تا 24 ساعت در روز دوام بیاورند، در حالی که لپ تاپ‌های بازی کمتر از 5 ساعت طول می‌کشد.

با این حال، لپ‌تاپ‌های لنوو به اندازه آنچه ایسوس ارائه می‌کند گران نیستند.

لپ‌تاپ‌های لنوو برای بازی تست شده‌اند و می‌توانند تا 3 ساعت دوام بیاورند، در حالی که مدل‌های دیگر می‌توانند 18.5 ساعت دوام بیاورند.

ایسوس

برخی از مدل‌های ایسوس دارای یک سال گارانتی و برخی دیگر دارای دو سال گارانتی هستند. ضمانت‌های تمدید شده برای پوشش قطعات معیوب مانند باتری‌ها در دسترس است.

اگرچه پشتیبانی تلفن ایسوس بسیار پاسخگو به نظر می‌رسد، اما ممکن است انتظار طولانی برای صحبت با نماینده داشته باشید.

لنوو

پشتیبانی خوب مشتری از ویژگی‌های Lenovo است.

گارانتی بین 1 تا 3 سال می‌باشد. مدت گارانتی مانند ایسوس به مدلی که خریداری می‌کنید بستگی دارد. تمام باتری‌ها و قلم، قلم با 1 سال گارانتی ارائه می‌شوند. اگر دستگاه خود را ارتقا دهید، گارانتی باطل نمی‌شود.

شما برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و آزمودن شانس خود برای خرید می‌توانید با مراجعه به سایت تلکام از یک مسیر جدید دست به انتخاب بزنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان