پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

از مهمترین دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری در فروشگاه‌ها بخصوص هایپرمارکت‌ها می‌توان به مدیریت بهینه کارمندان و فروشگاه، کاهش هزینه‌ها، افزایش سود و رضایت مشتریان و در نهایت افزایش سوددهی مجموعه اشاره کرد. از مشکلات پیش روی هایپرمارکت‌ها می‌توان به  نوسانات قیمت و تنوع بالای محصولات و نیاز به بررسی روزانه و اعمال تغییرات است که علا.ه بر زمانبر بودن، ضریب خطای بالایی نیز دارد.  ساده ترین راهکار برای مدیریت بهینه فروشگاه‌ها، نصب و راه اندازی سیستم های حسابداری متناسب است که در مکانیزه شدن و مدیریت بهتر فرآیند های موجود در کسب و کار آنها نقش بسزایی دارد.

امروزه بکارگیری  نرم‌افزار حسابداری یک انتخاب نیست واز الزامات به شمار می آید. نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه هایپر مارکت، راهکار ارئه شده برای فروشگاه‌های بزرگ و هایپر مارکت ها است که امکام انجام کلیه امور مربوط به خرید وفروش، سود و زیان، موجودی کالا، بدهکاری و بستانکاری، گزارشات دارایی و... را برای مدیران فروشگاه‌ها فراهم می‌آورد.

نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه هایپرمارکت توسط گروه فنی و مهندسی نانوتکنیک از سال 84 تاکنون در حال توسعه و هماهنگ سازی مطابق با نیاز کسب و کارهای فروشگاهی و مشتریان  است و تا کنون بیش از 2000 نسخه فعال در سراسر کشور دراد. از مهمترین نقاط قوت این نرم افزار می توان به آپدیت سالیانه و آموزش و  پشتیبانی قدرتمند آن اشاره کرد.

7

مهمترین قابلیت‌های حسابداری هوشمند نسخه هایپرمارکت

  1. کنترل نوسانات قیمت کالاها

برای یکپارچه سازی قیمت کالاهای فروشگاه براساس تغییرات روزانه قیمت در نرم افزار حسابداری هوشمند سه روش برای تغییر قیمت کالاها، در نظر گرفته شده شده است که عبارتند از:

الف) اصلاح قیمت کالا:

 در این حالت با جستجو و انتخاب کالای موردنظر با استفاده ازدکمه اصلاح میتوانید تمامی قیمت های اصلی و فرعی تعریف شده برای کالا اعم از قیمت مصرف کننده، قیمت فروش تکی، قیمت فروش عمده، قیمت خرید کالا و سایر قیمت های فروش را تغییر دهید.

ب) تغییر قیمت کالاهای انتخابی:

به عنوان مثال در صورتی که بخواهیم قیمت خرده فروشی وعمده فروشی را برای سه کالای موجود در  در نرم افزار حسابداری تغییر داد با انتخاب کالاهای مور نظر در صورتی که تغییر قیمت برای هر یکسان بوده از جایگزینی قیمت استفاده می‌کنیم. حال  با مشخص کردن نوع تغییر که از نوع کسر شونده یا اضافه شونده است میزان تغییر قیمت که می‌تواند کاهنده یا افزاینده باشد را تعیین کنیم. اما در صورتی که بخواهیم مبلغ را برای دو قیمت فوق به طورکلی تغییر دهیم ازبخش اصلاح قیمت تغییرات را اعمال می‌کنیم. 

ج) تغییر قیمت کالا بصورت گروهی :

از دیگر روشهایی که برای کنترل نوسان قیمت کالاها در نرم افزار حسابداری هوشمند در نظرگرفته شده است تغییر قیمت کالا بصورت گروهی میباشد. این امکان علاوه بر افزایش سرعت تا حد زیادی در کاهش هزینه های جاری فروشگاه نقش دارد.

 به عنوان مثال اگر تنها تغییرات قیمت بر روی کالای شیر از گروه محصولات لبنی داشته باشیم به راحتی با انتخاب گروه لبنیات و بخش شیر میتوانید تغییرات را به انجام دهید. 

درصورتیکه تغییرات قیمت برای تمام کالاها اتفاق افتاده باشد امکان تغییر قیمت بر روی تمامی کالاها در نرم افزار لحاظ شده است همچنین درصورتیکه بخواهیم برای انواع برند های موجود از یک کالا تغییرات قیمت داشته باشیم  کافیست نام کالا را وارد کنید تا نرم افزار همه کالاهایی که در نام خود، کلمه وارد شده را دارند به طورخودکار در سیستم  جستجو و مطابق با نوع تغییرانتخابی، تغییرات را انجام دهد.

  1. قابلیت اتصال به اپلیکیشن انبارگردانی :

مدیریت موجودی کالا در انبار فروشگاه‌ها ( فیزیکی و اینترنتی)  از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال انبار کالاهای تند مصرف با تاریخ انقضا کوتاه مدت به مدت طولانی خسارات مالی به همراه دارد.  در صورت عدم موجود بودن این سبک از کالاها بسته به میزان تقاضای مشتریان تاثیرزیادی روی چرخه فروش و مشتری مداری خواهد داشت. به همین جهت برای سهولت و انجام انبارگردانی دوره ای و منظم در نرم افزارحسابداری هوشمند برای کاربران این امکان در نظر گرفته شده است تا بتوانند انبارگردانی را به کمک اپلیکیشن انبارگردانی  با قابلیت اتصال به حسابداری انجام دهند.

برای اینکار کافیست از بخش انبارداری نرم افزار یک تگ انبارگردانی ایجاد کرده و مراحل شمارش را به کمک اپلیکیشن و بارکدخوان پیش ببرید.

همانطور که برای انجام عملیات انبارگردانی باید از هر گونه ورود و خروج کالا از انبار جلوگیری شود بعد ازایجاد تگ انبارگردانی نیز نباید هیچگونه عملیات حسابداری مرتبط با کالا و انبار مانند صدور حواله یا رسید کالا صادر شود.

  1. قابلیت اتصال به انواع تجهیزات فروشگاهی:

تمام سیستم های فروشگاهی به دلیل تنوع بالای کالا و حجم بالای تراکنش‌ها خود به مجموعه ای از تجهیزات فروشگاهی برای افزایش سرعت و عملکرد کارکنان از جمله صندوقداران نیازمند هستند. نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه هایپرمارکت سازگار با انواع تجهیزات فروشگاهی از جمله انواع صندوق فروشگاهی، تجهیزات فروشگاهی، بارکدخوان، فیش پرینتر و ... است.

8

  1. ارائه کننده گزارشات جامع و کاربردی:

در نسخه هایپرمارکت ب گزارشات جامعی از بخش های مختلف فروشگاه وجو دارد که این گزارشات در تصمیمی گیری های مدیران مجموعه  برای تغییر یا ادامه روند کار، تاثیر دارد. در انواع فرمت های استاندارد قابل استخراج است. گزارشات نرم افزار هایپرمارکت هوشمند عبارتند از:

  • گزارشات انبار وکالا
  • گزارشات خرید و فروش
  • گزارشات حسابداری
  • گزارشات مالی
  • گزارشات روزانه

برای بررسی عملکرد صندوقداران برای یک صندوق در یک بازه زمانی خاص می‌توان از گزارش خلاصه کارکرد روزانه و گزارش جزئیات کارکرد روزدر بخش گزارشات روزانه استفاده کرد.

  1. ماژول های مشتری مداری به صورت پیش فرض :

یکی از مزیت های  نسخه هایپرمارکت نرم افزار حسابداری هوشمند، ارائه ماژول باشگاه مشتریان و کارت اعتباری به طور پیش فرض بر روی این نسخه است. به این ترتیب با امتیازدهی به مشتریان و ایجاد طرح های تخفیفی امکان وفادار سازی مشتریان فراهم می‌شود.  پشتیبانی از قابلیت ارسال پیامک اطلاع رسانی نیز از دیگر قابلیت های نسخه هایپرمارکت بوده که  با شارژ پنل پیامکی اختصاصی   na9sms می‌توانند برای مشتریان خود پیامک ارسال کنند.

امکان سفارشی سازی محتوای پیامک ارسالی برای مشتریان وجود داشته و شامل موارد زیر است:

 فاکتور فروش

 فاکتور برگشت از خرید

دریافت وجه

 پرداخت

فاکتور فروش خرده

فاکتور فروش خرده همراه با امتیازدهی

شارژ کارت اعتباری

کسر از کارت اعتباری

گروه فنی مهندسی نانوتکنیک، ارائه دهنده راهکارهای جامع مالی هوشمند، با بهرمندی از تیم فنی و پشتیبانی قوی همواره در کنار کسب و کارهای ایرانی بوده و در راستای اعتلای آنها فعالیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان