پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

تهران شهری پرجمعیت است. این شهر میان بیست شهر پرجمعیت جهان ثبت شده است. شهر تهران نزدیک به 200 سال است که به پایتختی ایران انتخاب شده است.

گشت و گذار در تهران و تهران‌گردی میان مسافرانی که به این شهر می‌آیند رواج زیادی داشته است. تهران برای تفریح جاذبه‌های زیادی دارد. بازار بزرگ تهران خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های این شهر است که گشت و گذار و دیدن تمامی قسمت‌های آن چندین روز به طول خواهد انجامید.

برخلاف باور عامه مردم تهران قدمت زیادی دارد. از زمان دوران نوسنگی منطقه‎ای به اسم تهران وجود داشته است. نوشته‌های تاریخی تهران را یک منطقه با آب و هوای خوش به عموم معرفی کرده است. این شهر پر بوده است از باغ‌های میوه که به واسطه وجود آب و هوای خوب آن، این باغ‌ها گسترش پیدا کرده‌اند.

بلوار کشاورز

تهران، پایتخت ایران مقصد سفر شما است. این شهر به دلیل موقعیت سیاسیش مسافران زیادی را به خود دیده است. اگر به تهران سفر کردید حتما سری به بلوار کشاورز این شهر بزنید. این خیابان زیبای تهران از میدان ولی‌عصر(عج) فعلی (ولیعهد سابق) شروع خواهد شد.

قبل از انقلاب این خیابان بلوار الیزابت نامیده می‌شده است. طول این بلوار نزدیک به 5/2 کیلومتر است و برای سپری کردن اوقات فراغت محل مناسبی است. این بلوار به دلیل قدمت و زیبایی‌هایی که دارد ثبت ملی شده است. اگر فقط قصد پیاده‌روی داشته باشید بلوار سرسبز میانه خیابان برای شما مناسب است اما اگر می‌خواهید هم پیاده‌روی کرده باشید و هم خرید کنید یکی از طرفین بلوار کشاورز را انتخاب کنید.

برای رسیدن به این بلوار از مترو استفاده کنید. ایستگاه میدان ولی‌عصر(عج) پیاده شوید. تابلوهای مترو به شما خواهند گفت از کدام خروجی می‌توانید راحت‌تر به این بلوار برسید.

5

تهران با جاباما

ورود به شما به پایتخت ایران باید مقدماتی داشته باشد. اولین اقدام شما برای سفر به این شهر 10 میلیونی انتخاب و رزرو اقامتگاه است. مسافرخانه تهران یکی از اقامتگاه‌هایی است که شما می‌توانید برای سکونت چند روزه خود انتخاب کنید.

این شهر هتل و ویلا نیز برای اقامت شما دارد. رزرو هتل تهران با وجود جاباما اتفاق خوبی خواهد بود. شما اگر کمی برای تفریح به فضای بیشتری نیاز دارید می‌توانید گزینه اجاره ویلا تهران را انتخاب کنید و سفر خاطره‌انگیزی برای خود رقم بزنید.

پارک ملت

بزرگ‎‌ترین پارک تهران پارک ملت است. این پارک را می‌توان قدیمی‌ترین پارک نیز لقب داد. پارک ملت در دهه 40 خورشیدی در این شهر ساخته شده است. امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی در این پارک گنجانده شده است.

پارک ملت یکی از تفریحگاه‌های اصلی شهر را به خود اختصاص داده است. زمان افتتاح پارک شاهنشاهی نام‌گذاری شده بود. این پارک یک دریاچه مصنوعی کوچک نیز دارد. فضای سبز این پارک یک محیط دلچسب را برای شما خواهد داشت.

پارک ملت تهران در اواسط خیابان ولی‌عصر قرار دارد. برای رسیدن به این پارک اگر وسیله شخصی داشته باشید یکی از خیابان‌های اطراف بوستان ملت می‌توانید ماشین خود را پارک کرده و برای تفریح به این بوستان زیبا بروید. بدون وسیله شخصی نیز می‌توانید با کمک اتوبوس‌های تندرو که از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن رفت و آمد دارند  خود را به پارک برسانید.

جاباما یار اقامتگاهی

سامانه آنلاین جاباما یار و همراه شما در سفر خواهد بود. هر زمان کلمه سفر در ذهن شما آمد بدانید که باید از جاباما کمک و یاری بخواهید تا سفر خوب و خوشی داشته باشید. رزرو هتل تهران وظیفه جاباما خواهد بود. مسافرخانه‌های تهران را نباید فراموش کرد. مسافرخانه تهران خدمات و امکاناتی شبیه به هتل‌ها دارد اما هزینه آنها کمتر و ارزان‌تر است. ساخت و سازهای تهران باعث نشده است در تهران ویلا برای اجاره نباشد. شما با آسودگی خیال اجاره ویلا در تهران را با وجود سامانه جاباما خواهید یافت. کافیست وارد صفحه سایت شوید و انتخاب کنید.

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر در منطقه 22 تهران قرار گرفته است. این پارک برای یک تفریح یک روزه و دسته‌جمعی فضای خوبی است. پارک در غرب تهران است و امکانات تفریحی خوبی نیز دارد. پیست پیاده‌روی، باغ وحش، باغ راز، پیست دوچرخه‌سواری و... قسمتی از امکانات پارک جنگلی چیتگر است.

پارک چیتگر از پستی و بلندی‌های زیادی تشکیل شده است. این پارک تپه ماهور نیز دارد. مساحت پارک 874 هکتار نوشته شده است و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. ارتفاع پارک از سطح دریا بالای 1000 متر برآورد شده است.

پوشش گیاهی این پارک تنوع بالایی دارد. انواع درختانی که در این پارک سر به فلک کشیده‌اند کاج، زبان گنجشک، اقاقیا، نارون، سرو، افرا، ارغوان و... است.

انواع پرندگان نیز مانند طوطی، مرغ مینا، گنجشک و... در این پارک زندگی می‌کنند. لازم به ذکر است که گفته شود سنجاب و روباه نیز در این پارک دیده می‌شود.

این پارک برای پیک‌نیک فضای خوب و مناسبی دارد. برای رسیدن به این پارک از چند مسیر می‌توانید استفاده کنید. هدف ساخت این پارک افزایش اکسیژن برای شهر تهران بوده است. این پارک بادهای غربی را به سمت تهران روانه کرده و باعث لطیف شدن هوای شهر می‌شود.

سال 1342 ساخت پارک شروع شده است. ساخت پارک چیتگر تقریبا نزدیک به ده سال به طول انجامیده است. جنگل‌کاری پارک، قسمت سخت و زمان‌بر پارک جنگلی بوده است. چیتگر از جنوب به آزادراه تهران-کرج و از شمال به اتوبان حکیم محدود شده است. منطقه خرگوش دره در قسمت شرق پارک قرار گرفته است.

اجاره آنلاین آپارتمان مبله؛ سامانه اقامتگاهی جاباما

مسافرانی که برای کار، تجارت، تفریح، تحصیل و... به تهران باید سفر کنند با وجود سایت و اپلیکیشن جاباما نباید به دلشان ترس و نگرانی راه بدهند. با وجود این سامانه شما بدون اقامتگاه نخواهید ماند.

سایت جاباما برای شهر تهران هزار اقامتگاه و حتی شاید بیشتر از هزار نوع اقامتگاه را در خود دارد. این سامانه اقامتگاهی حلال مشکلات بسیاری از تاجرانی است که به نیت تجارت و داد و ستد به این شهر بزرگ وارد می‌شوند. اجاره آنلاین آپارتمان مبله در تهران با ظهور سامانه جاباما مانند آب خوردن است. همچنین این سایت بهترین مرجع برای اجاره سوئیت در تهران با بهترین قیمت است.

این سامانه یک نرم‌افزار برای کاربران خود تهیه کرده است. شما با ورود به اپلیکیشن، آپارتمان مبله خود را به سرعت می‌توانید انتخاب و گزینش کنید. خاطرتان آسوده باشد این سامانه تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

6

از زمان حمله مغول‌ها این شهر رونق زیادی پیدا کرده است. مردم ری در این رونق سهم زیادی داشته‌اند. فصل تازه تهران با ورود دانش‌های زیادی مانند ساخت و ساز، تجارت و... شروع شده است.

دوران حکومت صفویان بر اهمیت این شهر افزوده شد. شاه تهماسب صفوی در این دوران دستور ساخت چندین دروازه را برای تهران صادر کرد. این دستور برای محافظت از شهر قزوین که آن زمان پایتخت ایران بود اعلام شد اما بر اهمیت تهران نیز افزوده شد.

تبدیل تهران به یک پایتخت مدرن از دوران حکومت پهلوی کلید خورد. این دوران امور کشوری در شهر تهران متمرکز شد. در این زمان شهر تهران علاوه بر وظیفه سیاسی کشور وظایف تجاری و اداری را نیز بر عهده گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان