دردسر دوباره واکسن سینوفارم برای ایرانی‌ها

تعدادی از اسکی‌بازان ایران به دلیل تزریق واکسن سینوفارم و محدودیت‌های مالی امکان حضور در کمپ تمرینی اتریش را از دست دادند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قرار بود تعدادی از اسکی‌بازان ایران به کمپ تمرینی اتریش اعزام شوند تا در ماه‌های منتهی به المپیک زمستانی آمادگی مناسبی برای رقابت به دست بیاورند، اما این برنامه لغو شد و اکنون مشخص نیست که فدراسیون چه برنامه جایگزینی برای ورزشکاران دارد.
طبق قوانین این کمپ که فدراسیون اسکی مدعی آن است، واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینواک مورد تایید هستند و ورزشکاران باید هر دو دز را تزریق کرده باشند، اما کسانی که واکسن سینوفارم و سینواک را تزریق کرده‌اند، نمی‌توانند در اماکن عمومی نظیر هتل و رستوران ظاهر شوند.

بر این اساس از آنجایی که اکثر ورزشکاران ایران واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند، حضور در این کمپ را از دست دادند. البته چند نفر هم دز اول آسترازنکا را تزریق کرده‌اند، در حالی که شرط حضور در کمپ تزریق هر دو دز است.
مساله دیگر به بحث منابع مالی برمی‌گردد، فدراسیون اسکی برای چند ورزشکار از طرف کمیته بین‌المللی المپیک پول دریافت می‌کند تا صرف برنامه‌های آماده‌سازی آن‌ها کند، اما به بقیه ورزشکاران اعلام کرده بود هر کسی تمایل به شرکت در این کمپ دارد باید مبلغ هزار و ۱۰۰ یورو را به حساب فدراسیون واریز کنند تا برایش ویزا تهیه شود. در شرایط فعلی ارز، تهیه چنین مبلغی برای بسیاری از ورزشکاران سخت است و فدراسیون باید از طریق حامیان مالی در تهیه هزینه‌ها همکاری می‌کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • امیرمحمد خراسانی
    0

    ما خیلی دوست دارم پول بشه

  • سادات
    1

    پس چرا ایران این همه هزینه می کند برای واکسن،
    گیر آوردید ملت را؟!
    هر آشغالی را به اجبار به ملت تزریق می کنید....؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان