سریال بازی مرکب | داستان سریال بازی مرکب | دانلود سریال بازی مرکب

پشت صحنه عجیب و خفن سریال بازی مرکب

محبوب‌ترین سریال این روزهای نتفلیکس ممکن است فقط یک سریال ترسناک ساخت کره جنوبی با نام عجیب یک حیوان آبزی سفالوپاد (ماهی مرکب) Squid Game باشد. سریالی که مفهومی خشن و نگران‌کننده دارد. اما در کره جنوبی احساس متفاوتی نسبت به آن وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سریال بازی مرکب به تازگی بسیار مشهور شده است. سریال بازی مرکب رکورد جدیدی را در نتفلیکس ثبت کرده است. سریال بازی مرکب محصول کشور کره جنوبی است. سریال بازی مرکب داستان یک بازی را روایت می‌کند که باخت در آن مساوی مرگ شرکت‌کنندگان است. سریال بازی مرکب حواشی جالبی دارد که نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است.

تا به حال احتمالاً نام سریال بازی مرکب Squid Game را شنیده‌اید، یک سریال با روایت اجتماعی تاریک که در آن افراد بسیار فقیر مجبور به رقابت در بازی‌های ظاهرا کودکانه می‌شوند، اگر ببازند می‌میرند و اگر برنده نهایی شوند،یک جایزه نقدی کلان، زندگی فلاکت‌بارشان را تغییر خواهد داد.
به گفته نتفلیکس، از ۱۷ سپتامبر که سریال Squid Game در این سرویس استریم پخش شد، این بازی تبدیل به یک علاقه‌مندی فراگیر آنلاین شده و  الهام‌بخش میم‌های مفرح در شبکه‌های اجتماعی شده و نظریه‌پردازی طرفدارانش را برانگیخته و به شماره ۱ شبکه‌های پخش جاری در ۷۰ کشور جهان از جمله آمریکا تبدیل شده.
ممکن است ما هرگز شاهد سریالی با میزان علاقه‌مندان سریال گیم آو ترونز «بازی تاج و تخت» نباشیم، اما ما نسبت به آن سالی که گات تازه شروع شده بود، بیشتر زندگی‌مان را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنیم. یادم است که من فصل اول گات را روی چند DVD که خریده بودم، دیدم. آن زمان مثل الان نبود که به محض شروع یک شوی امیدوارکننده انبوهی از سایت‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در موردش بنویسند. اما الان مثل یک دومینو برای هر سریال امیدوارکننده‌ای، جنبشی در شبکه‌های اجتماعی برپا می‌شود.
و این همان چیزی است که در مورد سریال Squid Game اتفاق افتاده. عجیب است که تقریباً هیچ روزنامه و سایت حرفه‌ای در زمینه فیلم و سریال در آمریکا قبل از پخش، توجهی به شروع پخش سریال نداشت و چیزی در مورد آن ننوشته بود. اما این سریال توانست به لیست تازه سریال‌های موفق زبان‌های خارجی نتفلیکس (از جمله “لوپن” و “Money Heist”) بپیوندد و احتمالاً تا زمانی که این چرخه آبشاری توصیه سریال در شبکه‌های اجتماعی برقرار است، بر تعداد طرفداران آن افزوده خواهد شد.

داستان سریال بازی مرکب

سریال بازی مرکب (Squid Game) روایتگر داستان افرادی است که به دلایل مختلف در زندگی شکست خورده و احساس سرخوردگی دارند، اما ناگهان دعوت مرموزی را برای شرکت در یک بازی عجیب دریافت می‌کنند که یک جایزه ۳۸ میلیون دلاری دارد. این بازی در مکانی نامعلوم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا زمان مشخص شدن برنده نهایی، در این محیط حبس می‌مانند.

قوانین بازی مرکب چیست؟

داستان سریال بازی مرکب شامل بازی‌های محبوب کودکان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ کره است، مانند بازی ماهی مرکب، که در این بازی، بازیکنان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ مدافعان و مهاجمان. روال بازی به این‌صورت ادامه پیدا می‌کند که مدافعان می‌توانند با هر دوپای خود داخل زمین حرکت کنند و مهاجمان در خارج از خطوط، فقط اجازه دارند روی یک پا بپرند، اما اگر یک مهاجم موفق شود از کنار مدافع کناری اسکوئید رد شود، دیگر آزاد است که با هر دوپای خود حرکت کند.

سپس، زمانی‌که مهاجمان برای نبرد نهایی مهیا می‌شوند، در ورودی اسکوئید دور هم جمع شده و برای برنده شدن به سمت محدوده قُرق شده در راس اسکوئید، هجوم می‌برند. قوانین بازی از اینجا به بعد به این ترتیب است که اگر حین این نبرد، یک مدافع، مهاجم را به خارج از محدوده اسکوئید هل بدهند، مهاجم می‌میرد، اما اگر یک مهاجم در این نبرد موفق شود به راس اسکوئید (یا همان ماهی مرکب) برسد، مدافعان مغلوب و پیروزی از آن تیم مهاجمان می‌شود.

واکنش منفی به سریال بازی مرکب در کره جنوبی!

این سریال ترسناک ۹ قسمتی در نت‌فلیکس در ۹۰ کشور دنیا به صورت استریم یا پخش جاری وارد شده، از جمله در خود کره جنوبی. تازه آمار دانلود و شبکه‌هایی که بدون اجازه این سریال را استریم می‌کنند را هم اگر بیفزاییم، میزان تماشای آن سر به فلک می‌کشد.

اما در عین سرگرمی و داستان‌پردازی و شخصیت‌پردازی عالی، هیجان و تعلیق، برخی کره‌ای‌ها از تماشای آن عصبی می‌شوند. زیرا سوژه اصلی آن در مورد مشکلات واقعی کره جنوبی است: بدهی و مبارزه بی‌پایان برای بازپرداخت آن.

بازیگران سریال «بازی ماهی مرکب» از بزرگترین ستارگان کره جنوبی هستند، از جمله لی جونگ جائه به عنوان ضدقهرمان، سئونگ گی هون، پدری که ناامیدانه بدهکار است و از یک غریبه کارت ویزیت دریافت می‌کند تا شاید راه حلی معجزه‌آسا به او پیشنهاد شود. او به همراه ۴۵۵ شرکت‌کننده دیگر – از هر قشر و اقلیتی که در بدهکار مشابه هم هستند- موافقت می‌کند که وارد بازی عجیبی شوند. بازی‌ای که مراحل مختلف دارد و هر مرحله از آن بر اساس بازی‌های سنتی کره‌ای طراحی شده. منتها باختن در این بازی‌های کودکانه که بسیار خشن هم شده‌اند، عاقبت مرگ فوری دارد. اما شرکت‌کنندگان به طمع دریافت جایزه نقدی نهایی ۴۵.۶ میلیارد وونی (حدود ۳۸ میلیون دلار) قبول می‌کنند که در بازی باقی بمانند.

زندگی واقعی آنها در دنیای بیرون، طوری است که آنها مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند!

سریال بازی مرکب

سریال بازی مرکب؛ واقعیت جهان امروز یا جوگیری عمومی؟

«هوانگ دونگ-هیوک» کارگردان این سریال، درباره این مجموعه به سی‌ان‌ان گفته است: «همه ما در مقطعی از زمان این بازی‌های ساده و کودکانه را انجام داده‌ایم و یکی از سرگرمی‌های محبوب ما در دوران بچگی بازی مرکب بود که در این بازی تیمی، گروه مهاجمان مسیر خود را در یک محوطه به شکل ماهی مرکب باز می‌کنند و از سوی دیگر مدافعان در تلاش برای توقف پیشروی آنها هستند. این بازی از لحاظ فیزیکی دشوار است و هر موقع آن را بازی می‌کردیم یک نفر مجروح می‌شد، لباس‌هایش پاره می‌شد و گریه میکرد؛ بازی مرکب همیشه آخرین بازی روز بود».

«هوانگ دونگ-هیوک» این سریال را بازتاب جامعه رقابتی میداند که در آن زندگی می‌کنیم و می‌گوید این سریال داستان بازنده هاست، کسانی که با چالش‌های زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند و جا می‌مانند، در حالی که برنده‌ها پیشرفت می‌کنند. هوانگ گفت: «من تمایل داشتم داستانی بنویسم که کنایه و حکایتی از جامعه سرمایه‌داری مدرن باشد، چیزی که رقابت بسیار شدیدی را به تصویر کشد، تا حدی شبیه به رقابت شدید زندگی. اما می‌خواستم شخصیت‌هایی را نمایش دهم که در زندگی واقعی با آن‌ها سروکار داریم.»

در میان مخاطبان داخل کشور و حتی منتقدین سینمایی هم یک نوع از دو قطبی بر سر این سریال وجود دارد برخی آنرا بسیار پسندیده اند و برخی دیگر این سریال را شعاری، سطحی و بی ارزش قلمداد کرده اند.

اما نیما حسنی نسب (منتقد) نوشت: «امان از جوگیری عمومی؛ امان از تبلیغات و بازی‌های نتفلیکس؛ امان از شلوغ‌بازی‌های فجازی... چی بود این واقعاً؟! همه چیزش سطح‌پایین، سرشار از کلیشه و شعارهای چپیِ از دهان‌افتاده و تاریخ‌گذشته، خوراک تفسیرهای الکی در مذمت پول و تلقی سطحی از مفهوم انسان و حرص و عدالت و الخ [...] حیف از سینما و صنعت سرگرمی درجه‌یک و در اوجِ کره جنوبی که با این سریال شناخته شود. امان از جوگیری، امان از تبلیغات نتفلیکسی.»

واقعا اینکه چه اندازه این اقبال عمومی به این سریال، ناشی از همذات پنداری انسانها در اقصی نقاط جهان با شخصیت‌ها و داستان بازی مرکب است یا به دلیل تبلیغات و جو سازی رسانه‌ها را باید به گذشت زمان وا گذاشت.

بهر حال آنچه قابل اشاره است این که یک سریال 9 قسمتی نتفلیکس چگونه می‌تواند از سراسر جهان چشمها را به سمت خود فرا بخواند و این اتفاق کمی نیست، انگار جهان آینده مانند همین اتفاقات سریال بازی مرکب یک جنگ مرگ و زندگی برای ماندن مقابل چشمان مخاطبان است.

سریال بازی مرکب

سازنده «بازی مرکب»: این سریال داستان بازنده‌هاست

«هوانگ دونگ-هیوک» کارگردان این سریال که از شبکه نتفلیکس منتشر می‌شود، درباره این مجموعه به سی‌ان‌ان می‌گوید: «همه ما در مقطعی از زمان این بازی‌های ساده و کودکانه را انجام داده‌ایم و یکی از سرگرمی‌های محبوب ما در دوران بچگی بازی مرکب بود که در این بازی تیمی، گروه مهاجمان مسیر خود را در یک محوطه به شکل ماهی مرکب باز می‌کنند و از سوی دیگر مدافعان در تلاش برای توقف پیشروی آنها هستند. این بازی از لحاظ فیزیکی دشوار است و هر موقع آن را بازی می‌کردیم یک نفر مجروح می‌شد، لباس‌هایش پاره می‌شد و گریه میکرد؛ بازی مرکب همیشه آخرین بازی روز بود». 

«هوانگ دونگ-هیوک» این سریال را بازتاب جامعه رقابتی میداند که در آن زندگی می‌کنیم و می‌گوید این سریال داستان بازنده هاست، کسانی که با چالش‌های زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند و جا می‌مانند، در حالی که برنده‌ها پیشرفت می‌کنند.

نام «سونگ گی-هون» و «چو سانگ-وو» دو بازیگر اصلی سریال «بازی مرکب» نیز از نام دوستان دوران کودکی «هوانگ دونگ-هیوک» کارگردان فیلم گرفته شده وبه نوعی یک داستان شخصی نیز در سریال روایت می‌شود: «این دو نفر بازنمای دو وجه من هستد. من نیز مثل گی-هون به تنهایی توسط مادرم و در شرایط سخت اقتصادی در منطقه مسکونی سسانگمون-دونگ بزرگ شدم و در عین حال مثل سانگ-وو به دانشگاه ملی سئول رفتم و همه همسایه‌ها تحسینم کردند و البته انتظارات زیادی از من داشتند». 

کارگردان این سریال ساخت این مجموعه را تجربه‌ای دشوار توصیف می‌کند که حتی باعث شده شش دندان خود را در زمان فیلمبرداری به دلیل استرس از دست بدهد اما این موجب نشده که به ساخت فصل دوم این سریال فکر نکند: «نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگرانی این سریال واقعا کار بزرگی بود. وقتی به انجام دوباره این کارها برای فصل دوم فکر می‌کنم شخصا نگران می‌شوم. در حال حاضر هیچ چیز درباره ساخت فصل دوم قطعی نیست اما مخاطبان زیادی مشتاق به ساخت آن هستند و در حال فکر کردن به آن هستم».

سریال بازی مرکب

پرسش و پاسخ

  • داستان سریال بازی مرکب چیست؟
    گروهی متشکل از ۴۵۶ نفر با تجربیات متفاوت از زندگی، برای برد جایزهٔ ۴۵٫۶ میلیارد وونی (۳۸٫۷ میلیون دلاری)، به شرکت در مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه با عواقبی ناگوار دعوت می‌شوند.
  • جایزه بازی ماهی مرکب چیست؟
    در جریان بازی که در سریال بازی مرکب یا بازی ماهی مرکب شاهد آن هستیم، صدها بازیکن با دریافت مبلغی جزئی، دعوت برای رقابت در بازی‌های کودکان را می‌پذیرند؛ انگیزه بازیکنان برای ادامه رقابت در چنین بازی‌هایی، دریافت ۴۵.۶ میلیارد وون (معادل ۳۸.۴ میلیون دلار) جایزه اصلی است؛ یک جایزه بزرگ، وسوسه کننده و البته کشنده!
  • آیا عروسک سریال بازی ماهی مرکب واقعی است؟
    جالب است بدانید عروسک وحشتناکی که در این سریال می‌بینیم واقعی است! این عروسک در موزه‌ای در کره جنوبی نگهداری می‌شود و آدرس دقیق آن موزه‌ای است در شهرستان جینچئون، در یک منطقه روستایی در فاصله ۳ ساعتی شمال سئول. کره رفتید، سری به این موزه بزنید!
  • چند بازی در سریال استفاده شده؟
    در قصه این سریال ۴۵۶ نفر با الهام گرفتن از ۶ بازی کودکان در کره جنوبی و دیگر کشورها وارد یک فضای خوش‌رنگ ولی مرموز می‌شوند و رقابتی را به بهای جان خود آغاز می‌کنند. قهرمان داستان، آخرین نفری است که در این بازی شرکت می‌کند و ما از زاویه دید او وارد این قصه می‌شویم.
  • آیا سریال ماهی مرکب فصل ۲ دارد؟
    بله، اما هنوز تاریخ انتشار فصل ۲ سریال بازی مرکب مشخص نشده است. چرا؟ چون هنوز سفارش داده نشده. در واقع مراحل طولانی پیش‌تولید و تولید پیچیده مجموعه‌ای مانند Squid Game ممکن است انتشار فصل ۲ را به اواخر سال ۲۰۲۳ موکول کند.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان