وام بازنشستگان | شرایط وام بازنشستگان

شگفتانه دولت به بازنشستگان | نوبت هفتم وام بازنشستگان پرداخت شد

نوبت هفتم وام ضروری بازنشستگان کشوری پرداخت شد

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام بازنشستگان یکی از مطالبات بازنشستگان است. ثبت نام وام بازنشستگان در اردیبهشت امسال انجام شده است. وام بازنشستگان با وجود اینکه مبلغ اندکی است اما می تواند کمک ناچیزی به مشکلات بازنشستگان باشد. شرایطی برای دریافت وام بازنشستگان اعلام شده است که در ادامه می توانید شرایط وام بازنشستگان را بخوانید. 

مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: هفتمین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر امروز (سه شنبه) به حساب ۲۳هزار و ۳۵۷ نفر از بازنشستگان مشمول واریز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی افزود: با هماهنگی بانک عامل، نوبت هفتم و آخرین نوبت وام ضروری از اعتبار سال ۱۴۰۰ با افزایش مبلغ وام از ۱۲۰ به ۱۵۰ میلیون ریال برای ۲۳هزار و ۳۵۷نفر از مشمولان عصر امروز (سه‌شنبه) واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه شده است.

گفتنی است، در ۶ مرحله قبل مبلغ وام ۱۲ میلیون تومان بوده که طی هماهنگی های صورت گرفته با بانک عامل (بانک صادرات ایران) و به منظور کسب رضایتمندی بازنشستگان این مبلغ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

جزئیات دریافت وام بازنشستگان

وام بازنشستگان

دکتر احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مجموع بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور، تحت پوشش خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، افزود: صیانت و تکریم از بازنشستگان و مستمری‌بگیران همراه با ارائه خدمات متنوع و مطلوب، از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این سازمان است و از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات ضروری - از ابتدای سال ۹۹ - تا‌کنون بیش از ۶۵۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان پرداخت شده است.

او  با اشاره به اینکه تسهیلات ضروری ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری در شش مرحله پرداخت تسهیلات خواهد شد، افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در سال  ۱۴۰۱با افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات را از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان رسانده و تاکنون در مرحله نخست این طرح در سال جاری ۵۰ هزار و ۷۳۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط، پرداخت شده است.

دکتراسفندیاری با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود؛ خاطرنشان کرد: در سال جاری در مجموع ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی و رفع نیازهای این عزیزان از دغدغه‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است،یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال و در مراحل بعدی پرداخت تسهیلات، تعداد ۳۶۵  هزار نفر دیگر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

دکتر اسفندیاری به تفاهم‌نامه این سازمان با بانک رفاه کارگران و کارمزد چهار درصد تسهیلات اعطایی به مستمری‌بگیران با بازپرداخت ۲۴ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌های حمایتی با هدف بهبود وضعیت جامعه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۳۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شد، تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط این سازمان تقبل شده و پرداخت می‌شود و خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

دکتر اسفندیاری با اشاره به آغاز مجدد طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از اوایل تیر ماه اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در قالب طرح « کرامت رضوی » آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این عزیزان  به همراه همسرانشان به این سفر اعزام خواهند شد. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه  ۱۸ نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمان بستری رایگان به بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با ۳۹۳ مرکز درمانی و بیش از ۱۰ هزار تخت فعال در حال ارائه خدمات به مخاطبان و بازنشستگان است، اذعان داشت: بیش از ۳۰ درصد مراجعان مراکز درمانی سرپایی این سازمان بالای ۶۵ سال سن دارند.

دکتر اسفندیاری همچنین به اجرای طرح تحول درمان و راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون با استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی ملکی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با آموزش ۵۰۰ پرستار، ۹۲ کارشناس تغذیه و ۴۰۰ پزشک عمومی در حال اجرای این طرح در جهت خدمت‌رسانی و تکریم  مراجعان و  بازنشستگان عزیز است.

آنگونه که اعلام شده بازنشستگان برای اطلاع از نتایح وام ضروری ۱۵ میلیونی خود باید به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی به آدرسwww.sabasrm.ir مراجعه کنند.

متقاضیان برای اطلاع از نتایج وام، باید شماره دفترکل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادراتی را که حقوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند، به همراه داشته باشند.

چه کسانی از لیست حذف شدند؟

اولین نکته‌ای که درباره این وام عنوان شده این است که صرف ثبت‌نام وام، حقی را برای دریافت آن ایجاد نمی‌کند. اما برخی از افراد در اولویت دریافت این وام قرار دارند.

۱-      افرادی که مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی آنها کمتر از دیگران باشد. (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی)

۲-      افرادی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند. (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی)

بر اساس اعلام اولیه چند گروه هم از لیست دریافت وام بازنشستگی به طور کلی حذف شده‌اند.

۱-      ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند.

۲-       وظیفه‌بگیران تک ورثه‌ای که سن آنها بیشتر از ۸۰‌ سال باشد.

۳-       بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد.

۴-       درخواست‌هایی که فرم رضایت‌نامه وراث آنها در سامانه تأیید نشده باشد.

۵-      تنها یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث می‌تواند از وام استفاده کند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان