تسهیلات و اقساط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم میزان تسهیلات و اقساط وام نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 تسهیلات و اقساط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟مدیرکل راه و شهرسازی استان در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: مقدار وام طرح نهضت ملی مسکن ۴۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۱۷ ساله خواهد بود.

محمد صادقی درخصوص مبلغ اقساط ماهیانه این تسهیلات گفت: در حال حاضر مبلغ بازپرداخت وام، ماهیانه حدود هفت میلیون تومان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرداخت این میزان از اقساط ماهیانه برای بیشتر متقاضیان مشکل است گفت: با ستاد وزارت راه و شهرسازی نامه نگاری و مکاتبه‌هایی برای افزایش مهلت بازپرداخت یا تزریق یارانه به وام انجام شده است که طبق قانون باید در شورای عالی مسکن کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب به استان‌ها ابلاغ شود.

محمد صادقی گفت: مبنای قیمت هر واحد مسکونی بر اساس قیمت تمام شده هر متر مربع محاسبه خواهد شد که با توجه به بحث تعدیل پیمانکاری این رقم به متری بین متری ۶.۵ تا هفت میلیون تومان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بر اساس برآورد اولیه ۸۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان قم احداث خواهد شد افزود: از این تعداد برای ۴۰ هزار واحد، تاکنون زمین تامین شده است و برای جبران کمبود زمین در شهر قم، اراضی مهلت سپری شده بازپس گیری می‌شود.

محمد صادقی گفت: طبق آخرین گزارش از سامانه طرح نهضت ملی مسکن ۱۳۱ هزار متقاضی در سامانه نام نویسی کرده اند که تاکنون ۵۵ هزار متقاضی واجد شرایط و از این تعداد ۲۸ هزار متقاضی به بانک معرفی شده اند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی به استان‌ها، تعداد ۶۳ هزار واحد مسکونی در تعهد استان قم بوده است که که بنا بر مصوبه شورای عالی مسکن، ملاک تعداد و سهم هر استان تعداد متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان این که طبق برآورد اولیه حدود ۸۰ هزار متقاضی تایید نهایی خواهند شد گفت: در حال حاضر برای بیش از ۴۰ هزار متقاضی زمین تامین شده است و برای مابقی متقاضیان با کمبود زمین مواجه هستیم که باز پس گیری اراضی حبس شده و مهلت سپری شده موسسات موسوم به اراضی هزار هکتاری در اولویت و دستور کار این اداره کل است.

محمد صادقی آورده اولیه تمامی متقاضیان را بر اساس قانون، ۴۰ میلیون اعلام کرد و افزود: در پروژه‌هایی که کار عمرانی آن آغاز شده است آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان است و برای سایر پروژه‌ها طی دو مرحله ۲۰ میلیون تومانی خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان به اعلام آمادگی ۳۲ پیمانکار برای شروع کار ساخت در اراضی ۵۶۰ هکتاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم عملیات اجرایی در ۵۶۰ هکتاری تا دو ماه آینده شروع شود.

به گفته دبیر شورای تأمین مسکن استان برنامه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی است و هرگونه مشکلات حقوقی بر عهده خریدار و فروشنده این امتیاز خواهد بود.

محمد صادقی واریز به موقع آورده اولیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در صورت عدم واریز به موقع آورده اولیه در فرجه ۱۵روزه اعلامی، متقاضیان از اولویت خارج خواهند شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان و پروژه‌های سایر شهر‌های استان گفت: در شهر جعفریه ۳۱۹، در شهر دستجرد ۳۰۸، در شهر سلفچگان ۱۷۷، در شهر قنوات ۲۵۳ و در شهر کهک ۷۸۵ متقاضی ثبت نام کرده‌اند که پالایش آن‌ها در دست اقدام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: هم اکنون عملیات ساخت ۱۰۰ واحد در شهر کهک، ۶۰ واحد در شهر قنوات و ۲۰ واحد در شهر جعفریه آغاز شده است و پس از مشخص شدن نفرات نهایی در این شهر‌ها و تامین زمین، برای مابقی آن‌ها واحد‌های مسکونی ساخته خواهد شد.

محمد صادقی با اشاره به ثبت نام ۹۱ هزار متاهل و ۳۳ هزار متقاضی مجرد در طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در حال حاضر اولویت پالایش با متقاضیان متاهل و زنان خودسرپرست است و مجردین در مراحل بعد پالایش خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: چنانچه فرزند سوم از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و متقاضی دارای فرم جیم قرمز باشد به عنوان مشوق فرم ج آن‌ها سبز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان