برای یارانه نان، باید حساب جدید باز کرد؟/ ماجرای کارت یارانه نان چیست؟

به گفته وزیر اقتصاد پرداخت یارانه نان از این هفته آغاز می‌شود و مردم برای خرید نان باید از کارت یارانه استفاده کنند. ماجرای کارت یارانه نان چیست و آیا باید برای استفاده از یارانه نان، حساب جدید باز کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 معاون فناوری‌های بانک مرکزی از جزئیات استفاده از کارت یارانه نان و نحوه پرداخت این یارانه رونمایی کرده است. مهم‌ترین سوالی که وجود دارد این است که کارت یارانه نان چیست و آیا مردم برای استفاده از یارانه جدید باید حساب جدید باز کنند؟

مهران محرمیان گفته تمام نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند و مشتریان موقع خرید نان باید با کمک کارت بانکی، مبلغ نان را به نانوا پرداخت کنند و مبلغ یارانه نان بعد از این عملیات، به حساب نانوا پرداخت می‌شود.

بر این اساس به گفته محرمیان در طرح پرداخت یارانه نان ، نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیست. قرار نیست مردم هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجددی داشته باشند.

کارت یارانه نان چیست؟

گویا قرار است مردم با هر کارت بانکی که دارند قیمت قدیم نان را به نانوا پرداخت کنند و بعد به ازای تعداد تراکنش‌های مشتریان در نانوایی دولت یارانه نان را به حساب نانوا می‌ریزد.

محرمیان گفته اگر خریدی انجام شود که مشمول یارانه کالای اساسی باشد در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.»

این در حالی است که از روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شده که کارت یارانه نان دو نفر را نشان میدهد. تصویری که ادعا می‌کند نمونه کارت یارانه نان است و در آن تعداد سهمیه نان افراد مشخص شده است. این تصویر و وجود کارت یارانه نان به کل تکذیب و گفته شده که هیچ کارت جدیدی برای یارانه نان صادر نمی‌شود و کارت خرید نان، یکی از کارت‌های بانکی است که افراد از آن استفاده می‌کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان